Gå til innhold

Hvorfor lagd ny king kong film i 1976?


Jajakanskjedet

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ha ett fordypningsprosjekt i norsk, der jeg tar for meg hvordan king kong filmene har endret seg i løpet av årene.

 

Jeg lurer på om det var en spessiell grunn til at de bestemte seg for å remake king kong fra 1933? Og hvorfor akkuratt i år 1976? I 2005 rekner jeg med det var litt på grunn av tilgangen til ny teknologi og animasjoner.

 

Alle innspill er godt mottatt! Også innspill i tema jeg burde ha med i presentasjonen og annen info om filmene!

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Rart med det. Men selv med all den teknologien de hadde i både 1976 og 2003 så klarte de aldri å lage en bedre King Kong enn den i 1933.

 

Hva får deg til å si det? Jeg har nettop hatt et stort prosjekt om det, og sett filmene flere ganger. Filmen fra 2005 gjorde akkuratt det samme som de gjorde i 1933, bare at i 2005 kunne de lage effektene og action scenene bedre. Jeg synest filmen fra 2005 er desidert best, og en av de beste filmene jeg har sett.

Lenke til kommentar

Det er ikke verre enn at jeg synes både effektene og skuespillet er langt, langt kjipere i den nye. CGI er generelt en uting. Helt ufattelig lite sjarmerende, sjelløst, stusselig og alt det der, selv om det finnes unntak.

I tillegg digger jeg frykten i den orginale. Ann Darrow 1933 blir tatt til fange av en gigantisk gorilla og er faktisk dritredd. Ann Darrow 2005 underholdt gorillaen ved å danse og drite. Sykt stusselig, og gorillaen er så JÆVLIG menneskelig i 2005. Nok en gang, sykt stusselig.

Det er en ting jeg liker bedre i den nye enn den gamle, da, og det er de innfødte, som jeg synes virker mer truende.

 

1933 får 10/10, 2005 får 7/10.

Endret av Video Girl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...