Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Forøvrig får Nokia Lumia 920 og 820 Bluetooth 4.0. Da er det vel stort sett ikke mer man savner da!

 

http://www.neowin.ne...0-certification

 

Jo, minnekortstøtte. Heldigvis har de reddet seg litt inn ved å putte 32 gb på telefonen. Vel, jeg er nok mer en Samsung fan uannsett, men den har ikke LTE, så jeg får vel vente til de hoster opp noe ordentlige saker.

 

Windows Phone 8 gleder jeg meg til å prøve ut, lurer veldig på om det vil bli bedre enn android.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehhh...?

Har ikke LTE...?

Jo, den har.

http://www.nokia.com...phy#photography

 

Mulig jeg formulerte meg dårlig, men jeg mente at jeg heller foretrekker Samsung Ativ S (mest pga design og skjermstørrelse), men den har ikke LTE, så derfor er verken Nokia eller Samsung Ativ S noe alternativ for meg.

OK, sånn å forstå...

Begynte å lure på om Nokia plutselig hadde fjernet noe ;-)

Lenke til kommentar

Samsung Ativ S ligger på rundt 4295kr på større butikker som Komplett/MPX. Har du rabatt hos MPX så snakker vi ca. 4000kr.

 

HTC 8X ser ut til å ligge litt høyere, 4450-4490kr hos henholdsvis Netshop og Dustin Home.

 

Ser ikke ut til å være noen norske priser ute for Nokia Lumia 920 og 820 desverre. Men de kommer nok snart.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som vil være nytt i IE10 for windows phone?

 

Tja, støtte for touch i JavaScript blant annet. Jaggu på tide. iOS har f.eks. hatt det siden v 2. Trolig bedre støtte for mye innen CSS. IE 9 på WP er bak selv IE 8 på desktop på mange områder når det kommer til støtte for standarder. Og det er ganske ille, når IE 9 på desktop alt ligger langt bak konkurrentene.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Noen idé å oppdatere førstepost med HTC 8X og 8S? Noen skikkelige fargeklatter vaffal :p

 

Jeg vurderer faktisk 8S, selv om det ikke er toppmodellen. Jeg har falt for den mørkegrå som er "dyppet" i blått (Atlantic Blue).

post-4862-0-58859500-1349335104_thumb.jpg

Siden WP er mer lettdrevent enn Android (i følge mange forståsegpåere) så burde ikke maskinvaren være et problem. Men å gå fra 4,7 tommers skjerm @ 720p (HTC One X) til 4 tommer @ 480 x 800 blir kanskje litt klaus? Kamera er ikke viktig for meg. Dessuten er prisen grei og det kommer garantert flere toppmodeller neste år hvis jeg blir fornøyd med WP8 ;)

Lenke til kommentar

Ser at det ble nevnt litt over her, men er WP8 virkelig så mye mer lettdrevent enn Android? For det later til at WP8-modellene som kommer står svakere når det gjelder spesifikasjoner enn 6 måneder+ gamle Android telefoner (tenker da spesielt på 1GB ram, noe jeg faktisk har på min Galaxy SII som jo begynner å bli gammel).

Lenke til kommentar

Ser at det ble nevnt litt over her, men er WP8 virkelig så mye mer lettdrevent enn Android? For det later til at WP8-modellene som kommer står svakere når det gjelder spesifikasjoner enn 6 måneder+ gamle Android telefoner (tenker da spesielt på 1GB ram, noe jeg faktisk har på min Galaxy SII som jo begynner å bli gammel).

Hva spør du om her egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at det ble nevnt litt over her, men er WP8 virkelig så mye mer lettdrevent enn Android? For det later til at WP8-modellene som kommer står svakere når det gjelder spesifikasjoner enn 6 måneder+ gamle Android telefoner (tenker da spesielt på 1GB ram, noe jeg faktisk har på min Galaxy SII som jo begynner å bli gammel).

Hva spør du om her egentlig?

Han lurer på om WP8 er mer lettdrevet enn Android...

Lenke til kommentar

Om WP8 er like lettdrevet som WP7 gjenstår jo å se. Og en slik oppfatning er jo helt subjektiv. Poenget i testene av forrige generasjon WP-mobiler var vel at selv om de ikke hadde like heftig maskinvare som Android, opplevdes Windows Phone ikke som tregt likevel. Det var lite heng, kanskje takket være de animerte overgangene. Nå har jeg ingen personlig erfaring med Windows Phone, så dette må andre i tråden svare på...

Lenke til kommentar

Ser at det ble nevnt litt over her, men er WP8 virkelig så mye mer lettdrevent enn Android? For det later til at WP8-modellene som kommer står svakere når det gjelder spesifikasjoner enn 6 måneder+ gamle Android telefoner (tenker da spesielt på 1GB ram, noe jeg faktisk har på min Galaxy SII som jo begynner å bli gammel).

Har htc Radar med WP 7.5 og den er virkelig "smooth" uansett program/apper selv med bare 512 mb minne og 1ghz prosessor.

Har ikke merket antydning til heng/lagging. Synes den kjører lettere enn de Android- og iPhone-mobilene jeg har prøvd.

Med 1.5ghz dobbeltkjerne og 1gb minne bør wp8 kjøre veldig glatt.

Det er også tilbakemeldingene fra de som har fått prøvd WP8 (div. tech-nettsteder) at det er det definitivt glatteste Os'et. WP 7.5 er det klart beste OS'et jeg har hatt på en mobil.

Og WP8 bygget på en helt ny kjerne med få, om noen, begrensninger.

Er for en gangs skyld virkelig imponert over hva Microsoft har fått til med et mobil-OS, min forrige Windows MOBILE virker som fullstendig steinalder sammenlignet med Windows PHONE.

Gleder meg virkelig til WP8 og en blank og gul Lumia 920 :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...