Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Åpen og ærlig vs badboy og hard to get


Anbefalte innlegg

For ca 1,5 uke siden møtte jeg en jente som jeg med en gang likte. Første kvelden var veldig koselig, og vi kysset på første date. Vi ble enige om å gå sakte frem og ikke ha sex på første date som vi begge var enige i. Vi fant tonen med en gang og det virket som om vi var sammen nesten. Vi gjorde masse sammen som å gå turer, se på film og dra på road trip. Hun sa ting som "hvor har du vært i livet" og vi snakket om planer langt fremover som om det var oss 2.

 

Men plutselig etter uken der vi var sammen hver dag og sov med hverandre osv, forteller hun at hun ikke er klar for dette og at det går for fort frem. Jeg var enig og sa at jeg er tilbøyelig for enhver tilpassning som skulle til og at vi skulle få til dette sammen. Dette var hun i tvil på om skulle gå. Imidlertid fortalte hun at hun dagen etter skulle på lunch med en gutt som hun holdt på med i våres, men som hadde hatt sex med 5 andre jenter imens de holdt på. Jeg skjønnte ikke hvorfor, men hun fortalte at det var for å kunne være venn med han siden han sa unnskyld og fordi de har så mange felles venner. Hun sier at det ikke er noe på gang der, men magefølelsen min sier noe annet.

 

Poenget her er også at jeg hele tiden har vært åpen og ærlig med henne, som hun sa at hun satt veldig pris på at gutter er. Jeg har vært ærlig med henne om at jeg gjerne vil se henne hver dag, men jeg tror det har gått meg i dissfavør.

 

Noen råd? Spørsmål? Jeg er helt vilt forvirret.

Endret av Snillgutt faktisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Det er ikke det som er problemet. Problemet er at du ikke står opp for dine egne meninger og bøyer deg når det hun egentlig ville ha var en reaksjon fra deg. Det med at "bad boys" vinner alltid er bullshit. Gutter med selvtillit og egen vilje kommer ALLTID lengst. Du må vise at du har selvtillit, vilje og at du ikke "trenger" henne. Da får du henne på kroken igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager Nymph men den videoen er nok litt feil. Det finnes ikke noe som heter "liga", som er det hun definerer problemet som. Hvis en gutt føler at han ikke fortjener en jente, eller at han ikke klarer å vise hva han vil med henne, så går det skeis og hvis han føler seg som en snill gutt (og det er derfor han er så ydmyk) vil han tro at det er derfor det går galt, nettopp fordi han er så snill. Derimot, hvis en gutt VET han fortjener henne, viser AKURATT hva han vil og er ikke redd det grann for å gjøre det som må til for å få det, vil det gå bra og den snille gutten vil se på han som en douchebag siden han ikke "bryr seg nok om henne" eller "er snill nok".

 

Paw.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager Nymph men den videoen er nok litt feil. Det finnes ikke noe som heter "liga", som er det hun definerer problemet som. Hvis en gutt føler at han ikke fortjener en jente, eller at han ikke klarer å vise hva han vil med henne, så går det skeis og hvis han føler seg som en snill gutt (og det er derfor han er så ydmyk) vil han tro at det er derfor det går galt, nettopp fordi han er så snill. Derimot, hvis en gutt VET han fortjener henne, viser AKURATT hva han vil og er ikke redd det grann for å gjøre det som må til for å få det, vil det gå bra og den snille gutten vil se på han som en douchebag siden han ikke "bryr seg nok om henne" eller "er snill nok".

 

Paw.

Det der høres akkurat ut som noen som spiller "spillet" ville sagt. Uansett, min mening er ikke din mening og det er helt fint. Jeg syns videoen tar fram interessante poeng og er rimelig enig i det hun sier. Det er jo ikke slik at man finner en identisk kopi av seg selv i en partner, men likevel har man ofte samme livsstil eller interesser. Som jente vil jeg påstå at det er alltid en annen årsak enn at man er "for snill". For hvem dumper noen for at de er snille? Ingen.

 

Det er jo litt komisk, vet ikke om det var denne videoen eller en annen av henne, men uansett sa hun følgende: "Nice girls finish last... Said NO ONE".

 

Boom

Lenke til kommentar

 

 

Beklager Nymph men den videoen er nok litt feil. Det finnes ikke noe som heter "liga", som er det hun definerer problemet som. Hvis en gutt føler at han ikke fortjener en jente, eller at han ikke klarer å vise hva han vil med henne, så går det skeis og hvis han føler seg som en snill gutt (og det er derfor han er så ydmyk) vil han tro at det er derfor det går galt, nettopp fordi han er så snill. Derimot, hvis en gutt VET han fortjener henne, viser AKURATT hva han vil og er ikke redd det grann for å gjøre det som må til for å få det, vil det gå bra og den snille gutten vil se på han som en douchebag siden han ikke "bryr seg nok om henne" eller "er snill nok".

 

Paw.

 

 

 

Jeg er litt uenig i at det ikke finnes noen "liga", og det kan oppsummeres i fire ord; Law of diminishing return.

 

Man kan kanskje få en supermodelldame selv om man i utgangspunktet er middels selv, men det vil i de fleste tilfeller bety at man må være 110% polert og beherske "spillet" til fingerspissene og littt til, og etter hvert som man blir bedre vil man til slutt nå et punkt der det kan ta måneder med innsats for å oppnå 1% forbedring. De fleste har hverken tid eller interesse for å dedikere så enormt mye tid for en relativt minimal belønning, derfor vil jeg si det finnes en "liga" som blant annet begrenses av hvor mye man gidder pese.

 

Dog, at man fint kan klatre over sin egen "liga" skal jeg være enig i.

Lenke til kommentar

Det der høres akkurat ut som noen som spiller "spillet" ville sagt. Uansett, min mening er ikke din mening og det er helt fint. Jeg syns videoen tar fram interessante poeng og er rimelig enig i det hun sier. Det er jo ikke slik at man finner en identisk kopi av seg selv i en partner, men likevel har man ofte samme livsstil eller interesser. Som jente vil jeg påstå at det er alltid en annen årsak enn at man er "for snill". For hvem dumper noen for at de er snille? Ingen.

 

Det er jo litt komisk, vet ikke om det var denne videoen eller en annen av henne, men uansett sa hun følgende: "Nice girls finish last... Said NO ONE".

 

Boom

 

Spiller spillet? Du mener, en gutt som vet hvordan man flørter og får akkurat de jentene han vil? Selv hvor "ute av hans liga" de er? Er en vesentlig stor forskjell på menn som klarer å flørte, vise intensjoner og eskalere enn de som "spiller et spill" for å få seg noe. Anyway, ikke poenget.

 

Poenget er: Så lenge du tror at noen er "ute av din liga" eller at du er "over noens liga" så er du mislykket. Hvorfor sette sperrer, barrièrer eller hindere for det du vil oppnå? Selv ser jeg kanskje helt middels ut, er litt chubby men gir så langt faen i hvordan jeg ser ut og har selvtillit til 1000. Har aldri hatt følelsen av at en jente har vært "out of my league" (etter jeg begynte i 1.vgs. Før dette så var jeg en "snill gutt" som trodde alle var ute av min "liga" og at alle andre gutter var douchebags") og derfor sjeldent hatt problemer med å få de jeg vil ha. (Høres cocky ut nå, men det er ikke meningen).

 

Så lenge du fjerner de barrièrene du selv setter opp for deg selv så kommer du til å klare deg det MYE bedre på "markedet". Hvorfor sette opp egne barrièrer når samfunnet setter opp nok? Du må bare være selvsikker og ikke redd for å ta det du vil ha, si det du vil si og gjøre det du vil gjøre. Så skal du se hvor mange jenter du får. Og det er ikke "badboy" eller "douchebag"

Lenke til kommentar

Det der høres akkurat ut som noen som spiller "spillet" ville sagt. Uansett, min mening er ikke din mening og det er helt fint. Jeg syns videoen tar fram interessante poeng og er rimelig enig i det hun sier. Det er jo ikke slik at man finner en identisk kopi av seg selv i en partner, men likevel har man ofte samme livsstil eller interesser. Som jente vil jeg påstå at det er alltid en annen årsak enn at man er "for snill". For hvem dumper noen for at de er snille? Ingen.

 

Det er jo litt komisk, vet ikke om det var denne videoen eller en annen av henne, men uansett sa hun følgende: "Nice girls finish last... Said NO ONE".

 

Boom

 

Spiller spillet? Du mener, en gutt som vet hvordan man flørter og får akkurat de jentene han vil? Selv hvor "ute av hans liga" de er? Er en vesentlig stor forskjell på menn som klarer å flørte, vise intensjoner og eskalere enn de som "spiller et spill" for å få seg noe. Anyway, ikke poenget.

 

Poenget er: Så lenge du tror at noen er "ute av din liga" eller at du er "over noens liga" så er du mislykket. Hvorfor sette sperrer, barrièrer eller hindere for det du vil oppnå? Selv ser jeg kanskje helt middels ut, er litt chubby men gir så langt faen i hvordan jeg ser ut og har selvtillit til 1000. Har aldri hatt følelsen av at en jente har vært "out of my league" (etter jeg begynte i 1.vgs. Før dette så var jeg en "snill gutt" som trodde alle var ute av min "liga" og at alle andre gutter var douchebags") og derfor sjeldent hatt problemer med å få de jeg vil ha. (Høres cocky ut nå, men det er ikke meningen).

 

Så lenge du fjerner de barrièrene du selv setter opp for deg selv så kommer du til å klare deg det MYE bedre på "markedet". Hvorfor sette opp egne barrièrer når samfunnet setter opp nok? Du må bare være selvsikker og ikke redd for å ta det du vil ha, si det du vil si og gjøre det du vil gjøre. Så skal du se hvor mange jenter du får. Og det er ikke "badboy" eller "douchebag"

Men nå høres det ut (for meg) som om du kun refererer til utseendet mtp liga. Det ligger jo mer i begrepet. Moralen på videoen (slik jeg tolker den) er jo at mange gutter bruker "good guys finish last", som en unnskyldning for at de er alene, og ignorerer at det er muligens andre årsaker. Fordi det er tryggere og bedre å tenke i de baner, slik at man slipper å "endre" noe ved seg selv. De bruker den frasen som er fallskjerm. Og så lenge de flyr med den, vil de også være alene. Man må jo også vite hva man ønsker i livet. Man kan ikke leve sammen med en person som i bunn og grunn ikke deler samme mål.

 

Som hun sier i videoen, kanskje du bor hjemme hos din mor, kanskje du bruker opp alle pengene på spill, kanskje du lukter vondt? Det er jo flere faktorer som spiller inn når man velger å avslutte et forhold, og det mener jeg ikke er fordi noen er "for snill".

Lenke til kommentar

Du sier at du vil se henne hver dag og at du ærlig om det. Det er feilen skjønner du. Hun føler seg presset og en smule fanget av deg og derfor vil hun trekke seg bort.

 

Det er det samme som at dersom noen tilbyr seg å gjøre noe for deg for å være hyggelig uten at du hinter til det så er det mest sannsynlig at du sier nei til dette og sier at du kan ta saken i egne hender.

 

Det er den reaksjonen dama har fått. Bare svært enkelt forklart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...