Gå til innhold

Moms på 184.53 euro er 469kr...?


Anbefalte innlegg

Eg bestilte nylig noen vannkjølings-deler fra EK Waterblocks, som er fra Nederland. Det blei sendt med DHL Express til hjemmeaddressen.

 

Men det er noe jeg skurrer på når eg leser regninga fra DHL...

Det står her at eg skal betale 130kr i utleggingsgebyr v/ tollen, som var noe eg forventa. Men eg syntes at moms på 469kr var mistenkelig "perfekt"...

 

Obs: Total sum er 599kr. 469kr skal være kun tollen, i følge regningen.

 

I følge papirene var omregningskurs på 7.3kr per euro. Fakturert verdi var 184.53 euro... Når eg kjører det gjennom kalkulatoren var altså grunnlaget for moms 1347.069kr... delt på 4 for å få 25% blir resultatet 336.76725kr...

 

TL;DR - Moms skulle vært 336.76kr, men dei vil at eg skal punge ut med ein hundrelapp til. Noen tips om kva eg bør gjøra her? Har absolutt råd til hundrelappen, men dette syns eg er jævla tull av dei å forsøke.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kom rikelig med dokumenter fra DHL, for å si det slikt... Regninga ytterst, så ein (dårlig) kopi av bestillinga. Toll-deklarasjonen og til slutt kopi av lappen som originalt var på eska.

 

Syns det er veldig nysgjerrig at dei gir så mykje informasjon, men så prøver å vri ein ekstra hundrelapp ut av meg på eit veldig rart grunnlag.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...