Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal forhåndsbestille 5ern imorgen :)

 

Hvordan har du tenkt å få til det?

 

Hos Telenor eller Telekiosken. De tar alltid forhåndsbestillinger dagen etter Apple har lansert den :grin: Jeg forhåndsbestille hos Telekiosken denne gangen pga da slipper jeg vente i 2 dager på frakt fra Telenor siden Telekiosken butikken så for man samma dagen :yes:

 

Dafuq? Jeg har bare meldt meg på interesseliste hos Telenor, og det er vel ikke det samme som forhåndsbestilling? Hmm..

Lenke til kommentar

Svarte, folkens.. Er det noen her som kan med Telenor abonnementer? Er det mulig å legge til f.eks 1 gig datatrafikk på Komplett S dersom man kjøper ny telefon med dette abonnementet? Sidene til Telenor er elendige.

 

Nei, men veit One Call har det veldig greit slik....

Eg har One Call Folkepakken: 600sms, 600mms, 600ringeminutt og 1gig data trafikk for 199 i månaden (Kun data trafikk som nesten vert brukt opp:D)

 

Dei har jo og One Call Fri for 499 i månaden, (så mykje ringing,data,sms,mms) men om du brukar 5gig før månaden er omme, så synk hastigheten...

 

 

Men no har du kanskje ikkje interesse for bytte av abonnement...?

 

Såg ingenting på sidene til telenor, einaste at du skulle logge inn på min side for å endre abonnementet ditt...

Lenke til kommentar

Jah.. Har tenkt litt på det, og jeg har også kommet frem til at det å bestille ulåst telefon fra Apple.no og et abonnement fra OneCall ville være den greieste avtalen for min del. Tenkte jeg skulle kjøpe samme pakke som det du har. Men det har seg sånn at det er pappa som er oppført som eier av mitt abonnement og simkort hos Telenor. Når man bestiller fra OneCall, sier de da opp dette abonnementet man har med Telenor? Går det an å bytte eier fra pappa til meg etter jeg har fått alt utstyret fra OneCall? Orker nemlig ikke å bytte eier hos Telenor. Da måtte man visst fylle ut et ark og sende i posten. Det tar for lang tid :p

Lenke til kommentar

Jah.. Har tenkt litt på det, og jeg har også kommet frem til at det å bestille ulåst telefon fra Apple.no og et abonnement fra OneCall ville være den greieste avtalen for min del. Tenkte jeg skulle kjøpe samme pakke som det du har. Men det har seg sånn at det er pappa som er oppført som eier av mitt abonnement og simkort hos Telenor. Når man bestiller fra OneCall, sier de da opp dette abonnementet man har med Telenor? Går det an å bytte eier fra pappa til meg etter jeg har fått alt utstyret fra OneCall? Orker nemlig ikke å bytte eier hos Telenor. Da måtte man visst fylle ut et ark og sende i posten. Det tar for lang tid :p

 

Når du bestiller hjå One Call, så velger du abonnement, og skriv inn ditt tidligere nummer(eller evt. et nytt om du ynskjer det: kostar 199 ekstra) Då får du tilsendt nytt sim kort og pin kode.(Du må velge om du skal ha vanlig sim eller microsim)

 

Dei avbestiller ikkje abonnementet hjå Telenor, det må ein gjere sjølv... Det abonnementet du bestiller hjå OneCall, kan du registrere på deg. :)

 

Om far din er villeg, kan han logge på "mine sider" på telenor, og bytte eigar der.

 

 

1347608492.png

1347608492_1.png

1347608493.png

 

 

 

 

edit: leif. Skjema eller innlogging på "Mine Sider"... kun eigar av abonnementet som kan endre dette.

 

Eg bestilte lika greit nytt nummer, så brukte eg gamle sim kortet til å sende melding ut til alle mine kontaktar at eg hadde fått nytt nummer. :thumbup:

Endret av WhatWorld
Lenke til kommentar

A – S – S - H - O – L – E.

Everybody, A – S – S - H - O – L – E.

 

Arf Arf Arf Arf Arf Arf Arf

Fung Achng Tum Chng Fum Afung Fung Ooh

 

I'm an asshole and I'm proud of it!

 

Og med litt Achtung die kurve så vert det bra!

 

edit: Asshole by Denis Leary?

Endret av WhatWorld
Lenke til kommentar

 

Når du bestiller hjå One Call, så velger du abonnement, og skriv inn ditt tidligere nummer(eller evt. et nytt om du ynskjer det: kostar 199 ekstra) Då får du tilsendt nytt sim kort og pin kode.(Du må velge om du skal ha vanlig sim eller microsim)

 

Dei avbestiller ikkje abonnementet hjå Telenor, det må ein gjere sjølv... Det abonnementet du bestiller hjå OneCall, kan du registrere på deg. :)

 

Om far din er villeg, kan han logge på "mine sider" på telenor, og bytte eigar der.

 

 

1347608492.png

1347608492_1.png

1347608493.png

 

 

 

 

 

 

edit: leif. Skjema eller innlogging på "Mine Sider"... kun eigar av abonnementet som kan endre dette.

 

Eg bestilte lika greit nytt nummer, så brukte eg gamle sim kortet til å sende melding ut til alle mine kontaktar at eg hadde fått nytt nummer. :thumbup:

 

Får undersøke litt. Hvis jeg forsto det riktig, kunne man ikke bytte eier på nettsidene hos Telenor. Har ikke så lyst å bytte nummer. Kommer aldri til å klare å huske det :p Heheh

Lenke til kommentar

Ja, gjer det! Lukka te :)

 

Ja, det var eg som blanda brukar/eigar...

 

Du får opp ei liste over nummer du kan velge mellom... så eg valgte eit enkelt eit... fyrst 4 og så er nesten alle andre talla like :D Tok ikkje lang tid før eg hugsa mitt, men men, du ser no kva det blir til...

 

Eg er iverstefall storfornøgd med mitt abonnement.... brukar nesten alltid opp data bruken den siste veka, men ofte 4-500 igjen av det andre ;)

 

 

"1. Kredittsjekk

Innen 24 timer kontrolleres ditt navn og din adresse opp mot folkeregistrerte opplysninger. En kredittsjekk gjennomføres på alle bestillinger, unntatt One Call Kontant.

Om det skulle være et avvik mot dine folkeregistrerte opplysninger eller avslag på vår kredittsjekk, sender vi deg en e-post med mer informasjon.

Om opplysningene dine stemmer overens med Folkeregisteret og vi får positivt svar på kredittsjekk godkjenner vi bestillingen, og sender deg en ordrebekreftelse.

2. Nummeroverføring

Mobilnummeret bestilles fra gammel operatør samme dag som du mottar ordrebekreftelsen. Tidspunkt for overføring legges til ca 12 dager fram i tid. Innen 2 virkedager får vi svar fra gammel operatør.

Om overføringen ikke blir godkjent av gammel operatør sender vi deg et varsel på e-post om hva du kan gjøre videre.

3. Utsendelse av SIM-kort og aktiveringsdato

Når vi får svar fra gammel operatør sender vi deg en SMS som bekrefter dato og tidspunkt for overføring.

SIM-kort sendes innen 2 virkedager slik at det er hos deg i god tid før mobilnummeret overføres. Dato og tidspunkt for overføringen står også i brevet med SIM-kortet.

SIM-kortet sendes kun til adressen du er registrert med i Folkeregisteret. Dette gjør vi for å sikre deg mot eventuell misbruk.

"

 

Endret av WhatWorld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...