Gå til innhold

Rykter - Photokina 2012. Nye hus fra; Canon, Fuji, nikon, Leica osv


Anbefalte innlegg

Hva tror dere.

 

CANON kommer trolig med 7D Mark II.

Tipper den får mellom 18-24 mp

 

Muligens får vi også se Canon 3D.

Som en slags erstatter for 1Ds. Denne vil nok i så fall få svært mange piksler. Antagelig på D800 nivå eller mer.

 

Har også en ide om at det kommer en mere proversjon av den speilløse men det er mest sannsynlig lit for tidlig.

 

OLYMPUS kommer med nytt kamera i PEN serien.

Man har vel ventet på en mere pro-utgave, men jeg tror ikke vi får se det. Har mest tro på en oppgradert versjon av E-P3.

 

FUJI kommer nok med sin XF1.

Det er vel ganske sikkert. En rimeligere og mindre versjon av X-pro1.

Den blir spennende og veldig spennnende ift hvilken pris den legger seg på.

Muligens også X200.

 

NIKON kommer antagelig med med D600.

Kanskje også en ny D7000.

 

LEICA kommer trolig med ny M10.

Denne er knyttet veldig store forventninger til. Noen tror t.o.m. på autofokus og film-mulighet. Overraskende om de gjør.

Mest sannsynlig får vi se en ny pocketkamera D-lux

S3 tror jeg er litt tidlig enda.

 

PANASONIC kommer med ny GH modell.

 

SAMSUNG ?

 

SONY ?

 

Utover dette er det spennende å se hva som kommer av mere lommevennlige hus, med sensorstørrelse i området mellom nikon 1 og mFT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MTP prisøkningen så gjør jeg egentlig det. Ryktene sier at det ligger en 6D på lur med samme sensor som Mark III, men med mer 650d/60d størrelse hus, dårligere byggekvalitet, sannsynligvis AF fra 7D, til rundt 2000 USD. Tipper det kommer til å koste ca 18 000 kr for huset ved lansering. Tar nok en god stund før det er nede i 12995 som Mark II ligger på.

Lenke til kommentar

For min del er jeg mest spent på om det dukker opp en Fuji X200. Et som fikser opp i de små problemene det går rykter om at X100 er belemret med...

 

Håpet er at X200 blir et rent fotografisk verktøy med de samme (forbedrede) egenskapene som er i X100, men at de fjerner video.

 

 

Så får vi se...:-)

Lenke til kommentar

Synes Fuji har mye spennende på gang.

For min del, eller foreløpig som et tilleggskamera.

Vurderer faktisk sterkt å dumpe dslr og gå over på Xpro1 , men tørr ikke foreløpig.

 

Synes egentlig videofunksjon er veldig greit å ha med når man først har muligheten til det. For oss med unger er det nesten et must :-)

Lenke til kommentar

Canon:

 

Har også større tro på 70D fremfor 7DMkII. Men tror ikke at den kommer nå; mer sannsynlig i januar/februar.

 

Vil ikke bli overrasket om Canon kommer med både 6D (billigmodell) og 3D (dyr med stor oppløsning).

 

Tror det vil være stor fokus på EOS-M.

 

Nikon:

 

Det vil vel være en skandale hvis D600 ikke blir lansert ;) Tipper på ny D5200 i tillegg.

 

Olympus:

 

To nye Pen modeller; E-PM2, og en modell som erstatter både E-P3 og E-PL3. Samtidig lanserer de nok to eller tre nye objektiver.

 

Panasonic:

 

De kommer nok ikke med mye nytt utover GH3 og 35-100mm f/2.8

 

Pentax:

 

En erstatter for K-5

 

Sony:

 

NEX-6

 

Resten?

 

Ingen aning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes Fuji har mye spennende på gang.

For min del, eller foreløpig som et tilleggskamera.

Vurderer faktisk sterkt å dumpe dslr og gå over på Xpro1 , men tørr ikke foreløpig.

 

Synes egentlig videofunksjon er veldig greit å ha med når man først har muligheten til det. For oss med unger er det nesten et must :-)

 

Mine unger er nok for gamle til at de syns det er særlig kult at jeg filmer dem. Kanskje derfor det for MEG er like greit å ha dette fjernet fra et fotokamera. I tillegg til at jeg syns det ofte er klønete implementert. Og ja, at utviklerne kan konsentrere seg om å lage et kamera med maks kvalitet på foto, uten å samtidig måtte ta hensyn til video...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Canon:

 

Tror det vil være stor fokus på EOS-M.

 

Nikon:

 

Det vil vel være en skandale hvis D600 ikke blir lansert ;) Tipper på ny D5200 i tillegg.

 

 

He he, skandale er nok riktig ord ja.

 

Ang Canon EOS M så ble jeg helt våt i blikket når den kom. Tror bildekvaliteten her vil være svært bra og den vil kunne erstatte dslr. Jeg la jo selvfølgelig inn bestilling med en gang. For denne har jeg ventet på.

Men har fått andre tanker nå. Skjermstyrt meny er nok fremtiden, men for min del så er det et skritt tilbake. Jeg trenger knapper fordi det gir meg raskere brukervennlighet. (Fuji Leica og eolympus og pana kan dette) Det aner meg at den vil mose min ep3 på bildekvalitet men det skal være gøy å ta bilder også. Så den handelen droppes vel. Jeg blir skuffet om ikke Canon kommer med et pro-hus i denne serien. Men antagelig så er det ikke meg canon tenker på når de lager hus.

Lenke til kommentar

Canon, veldig usikkert.

- Noen nye kompakter, inklusiv erstatning for SX40, G12 og/eller S100, G1 X tviler jeg på erstattes (nå).

- En ny speilrefleks, erstatning for 60D og/eller 7D, men langt fra noen garanti at det kommer nå

- Eos M, litt tidlig for nytt hus, kanskje en slags roadmap, tviler på at de lanseres mye nytt.

 

FUJI: Fuji X-E1 og erstatning for X10

 

Leica:

- M10 virker veldig sannsynlig, AF er ikke mulig med nåværende M-optikk.

- S2 trenger ny sensor

 

Nikon:

- D600 virker sannsynlig, muligens også erstatning for D5100 eller D7000, neppe for begge på en gang. En slags kombinert D7000/D300 erstatning er også mulig.

- Nikon 1 V2 burde komme med RX100-sensor og justerbar skjerm, ny optikk trengs også. Vanskelig å vite hvor seriøs Nikon er med 1-systemet. Siden P7700 ble forenklet i forhold til P7100 ser de kanskse den mest avanserte Nikon 1 kameraet nå som "top of the line" kompakt.

- Coolpixer er vel allerede lansert

 

Olympus: Rimelig sikkert at E-PM1 erstattes og en felles erstatning for E-P3 og E-PL3 (som aldri burde vært to modller IMO)

- Sannsynligvis litt tidlig for mer avansert versjon av E-M5

- XZ1 bør erstattes, virker utdatert nå etter RX100, LX7 og EX2

 

Panasonic:

- GH3 + oppdatert linse roadmap. Mulig 35-100 er klar. Litt for tidlig for GX2(?)

- Kompakter er lansert allerede

 

Pentax: Erstatning for K5

 

Samsung: Har lansert før sommeren, venter ikke mye nytt i den avanserte klassen

 

Sony: A99 virker sannsynlig, NEX-6 og nye NEX-5? er nettopp lansert

- RX100 ble lansert rett sfør sommeren, kommer neppe mer interessant der, kanskje en oppdater superzoom

Endret av se#
Lenke til kommentar

- RX100 ble lansert rett sør sommeren, kommer neppe mer interessant der, kanskje en oppdater superzoom

 

Nja, mener den ble lansert rett øst for ferien jeg da :)

 

ellers så sier du mye fornuftig, Canon har vel egentelig ikke bekymret seg så mye om å lansere så mange nyheter på messer i den seneste tiden/årene, eller?

Har sterk tro på en 70D eller 6D i løpe av høsten.

Lenke til kommentar

Fuji's to nyheter er lekket, en billigere utgave av Fuji X-Pro1 uten hybrid viewfiender (kun EVF) - Fuji X-E1. Og en arvtager etter X10, Fuji XF1.

 

Første video av XF1 her, tror ikke den er fake:

http://www.youtube.com/watch?v=tNpIJ553wLE

 

Og ingen av de er X200. Men skal aldri si aldri. Kanskje det finnes en nyhet som ikke er lekket som venter på oss :)

 

Er også ventet en firmware upgrade av X-Pro1 i morgen.

- raskere skriving til minnekort

- bedre autofokus i svakt lys

- bedre manuell fokus

Sier ryktene :)

 

Specs på nye Fuji X-E1 (fra Fujirumours.com):

 

•Same 16MP sensor as in the X-Pro1 (with max ISO of 25,600)

•6 fps

•Light magnesium body

•Improved AF speed

•Price: below $1000

•To be released before Christmas

•Same video recording capabilities as the X-Pro1

•Mic input

•EVF only (not hybrid as the X-Pro1)

•Two colors: black and silver

•Pull 25 ISO to simulate Velvia in JPEG mode

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Ser i glasskula;

Canon: En 70D utpå nyåret en gang... Tror ikke det kommer noen 7D mkII ..... (tror nok dessuten Canon kommer til å satse på EOS-M som konsept de nærmeste årene)

 

Nikon: D600 til ca.12-14000 på denne siden av årsskiftet.....

 

Olympus: E-PM2/3 og E-PL5 med sensoren fra E-M5 (tror dessuten de pønsker på noe "stort" i forbindelse med å gå videre på OM-D, og ser heller ikke bort fra at det ikke kommer noen E-7, men noe helt nytt på "speilfronten"...... - blir nok ikke før neste år okkesom).....

 

Panasonic: Tror de pønsker på et "high end"-kamera, f.eks GP-modell (P for professional), offentliggjøres neste år en gang.....

 

Ellers så kommmer vel de fleste av merkene med mer eller mindre uinteressante kompakter i ymse varianter......, og de som kanskje har noe for seg av disse vil være de som helt eller delvis er såkalte "androider". Og så blir vel kanskje neste år det siste året med noen nye kompakter i tradisjonell forstand, før ymse androider overtar fullt og helt......

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Sony-rykter fra http://www.sonyalpharumors.com/sr5-full-list-of-cameras-lenses-and-accessories-coming-on-spetember-12th/.

 

Cameras

  • Sony A99: 24MP Exmor CMOS full frame sensor, AVHCD 2.0. Price $2799. Available in mid October.
  • Sony NEX-6: 16MP Exmor CMOS APSC sensor, AVHCD 2.0. Price around $1000.

Sony lenses

  • Sony 300mm f/2.8 G SSM II lens (SAL300f28GII): Nano AR coating, weather sealed, SSM (Super Sonic Wave Motor), DMF (Direct Manual Focus), focus hold button. Price: $7500, to be released in October, 2012.
  • Sony 55-300mm f/4.5-5.6 SAM lens (already announced and available for preorder at BHphoto).
  • Sony 10-18 f/4 OSS: available in November 2012 for $850.
  • Sony 35mm f/1.8 OSS: available in December 2012 for $450.
  • Sony 16-50 f/3.5-5.6 OSS (kit lens): available in January 2013 for $350.

Sony accessories

  • Sony HVL-F60M flash: guide number: 60, built-in LED light, price: $550.
  • Sony HVL-RL1 ring flash: priced around $350.
  • Sony VG-C99AM vertical grip for a99: weather sealed, price: $380.
  • Sony XLR-K1M audio input terminal: price: $800.
  • Sony RMT-DSLR2 remote control.
  • Sony LCS-BP3 back pack.

 

Camcorders

  • Sony NEX-VG900 camcorder: interchangeable lens HD camera with 24MP Exmor CMOS full frame sensor, 1080×1920 video recording at 24p/60p, 3″ LCD, XGA OLED EVF, price: $3,300.
  • Sony NEX-VG30/VG30H camcorders: 16MP Exmor APS-C sensor, BIONZ processor, 1080×1920 video recording at 24p/60p, 3″ LCD, XGA OLED EVF, available in November from $1,800.

I tillegg har http://photorumors.com/2012/09/03/what-to-expect-at-photokina/ en oversikt fra flere produsenter.

Lenke til kommentar

Tja, jeg har fulgt rygte-strømmen ovre på pentaxforums.com. Det ser i al fald ud til at der kommer et k3, som er det nye flagskips-crop-kamera. Og så en 560mm tele, som også var på roadmap for Pentax i 2012.

 

Der ud over er der vildt spekulation om, hvor vidt der kommer et fuld format hus fra Pentax.

 

En russisk Pentax-rep. har lækket at der er 9 store "announcements" og et bulgarsk Pentax-site skriver på deres hjemmeside, at de har fået 8 pressemeddelelser at oversætte.

 

Jeg så grundplanen for Photokina: Pentax har en vældigt stor stand - så et-eller-andet indhold må de vel også have til den... :-)

Lenke til kommentar

Lest litt løse rykter om en 'billig' Leica, muligens 1.6 crop som skal ha M fatning. Kan bli ett spennende kamera men sikkert dyrt selv om det ikke blir i M9 / M10 klassen. ( hvis det i det hele tatt stemmer )

Høres ut som veldig løse rykter. 1.6x sensor burde være et hint om at dette er lite sannsynlig. Et nytt system med M fatning vil nok hatt en 1.33x (som M8) eller 1.5x (som X1/X2) sensor. Ser heller ikke helt hvor i Leica-universet det skal være plass til et slikt hus.

 

I og med at det er Leica, så blir det dyrt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...