Gå til innhold

Rykter - Photokina 2012. Nye hus fra; Canon, Fuji, nikon, Leica osv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både Olympus og Panasonic skal visst vise fram noen nye produkter neste mandag. Når det gjelder hva som vil bli vist så ryktes det som følger:

 

For Panasonic sin del, vil de lansere GH3 og 35-100/2,8, samt også vise noen prototypeobjektiver, får håpe de ikke bruker like lang tid til å bli ferdige som 14-35 og 35-100...

For Olympus sin del er det lansering av en samlet erstatnin for E-P3 og E-PL3, samt et etterfølger etter E-PM1, begge vil få sensoren til E-M5. I tillegg vil Olympus lansere et fatningsdeksel laget som et 15mm f8 "pinhole"-objekitv, samt 60mm f2,8 Macro og en limited edition 12/2 i sort. Mulig at det vil bli vist flere objektivprototyper her og... Det siste på ryktefronten er en 17mm f1,8 som erstatning for den nåværende 17/2,8, det tror jeg mange har ventet på...

Lenke til kommentar

Så lenge Panasonc faktisk lanserer (og forhåpentligvis leverer) 35-100m f/2.8; så er det greit for meg. Da kan de bruke god tid på resten. Da har de nemlig en såpass komplett objektivpart at jeg ikke har behov for noe mer.

 

17mm f/1.8 frister litt. Men den er noe nærme 14mm f/2.5 for min del. 15mm f/8 høres morsom ut; får håpe den vignetter en god del og er passse uskarpe i hjørnene, slik at det blir et skikkelig moro-objektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...