Gå til innhold

Er det ikke nokk? [Utøya]


Anbefalte innlegg

En sosialist er låst av ideologien og er ikke i stand til å tenke selvstendig utenfor de rammene som ideologien gir ham eller henne.

 

Det gjelder også andre retninger.

At Breivik muligens kan være en undercover-arbeider for en hemmelig organisasjon, er ikke noen veldig dum tanke. Men det er jo ingen måter man kan få bekreftet mistanken på, bortsett fra å påpeke at Breivik har ødelagt for de innvandringsfiendtlige. På den annen side har han visst skaffet seg et par tilhengere gjennom terrorhandlingene.

 

En underlig ide at AUF ønsker å ha sommerleir på Utøya, men ikke på selve minnedagen 22. juli. Hvordan skal de få det til? Skal alle være der fram til 21. juli, hvorpå de må pakke ned de sosialdemokratiske teltene sine og pikkpakket sitt, reise fra øya... Og de får allernådigst returnere og sette opp teltene sine og henge opp plakatene igjen den 23. juli?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En underlig ide at AUF ønsker å ha sommerleir på Utøya, men ikke på selve minnedagen 22. juli. Hvordan skal de få det til? Skal alle være der fram til 21. juli, hvorpå de må pakke ned de sosialdemokratiske teltene sine og pikkpakket sitt, reise fra øya... Og de får allernådigst returnere og sette opp teltene sine og henge opp plakatene igjen den 23. juli?

Sommerleirene varer bare noen dager, tre dager om jeg husker rett. Det er da bare å legge dem på en dato som ikke er de siste dagene før 22. juli det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

En sosialist er låst av ideologien og er ikke i stand til å tenke selvstendig utenfor de rammene som ideologien gir ham eller henne.

 

Det gjelder også andre retninger.

 

 

 

Til en viss grad er det vel slik, men bare sosialismen og et par andre religiner/ideologier forteller sine medlemmer hvordan og hva de skal tenke og tro om sine medmennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En sosialist er låst av ideologien og er ikke i stand til å tenke selvstendig utenfor de rammene som ideologien gir ham eller henne.

 

Det gjelder også andre retninger.

 

 

 

Til en viss grad er det vel slik, men bare sosialismen og et par andre religiner/ideologier forteller sine medlemmer hvordan og hva de skal tenke og tro om sine medmennesker.

Ja kristendommen blandt annet. Men kristne har jo ikke menneskelige følelser heller, selv om enkelte av dem tror de har det...

Lenke til kommentar

En sosialist er låst av ideologien og er ikke i stand til å tenke selvstendig utenfor de rammene som ideologien gir ham eller henne.

 

Det gjelder også andre retninger.

 

 

 

Til en viss grad er det vel slik, men bare sosialismen og et par andre religiner/ideologier forteller sine medlemmer hvordan og hva de skal tenke og tro om sine medmennesker.

Ja kristendommen blandt annet. Men kristne har jo ikke menneskelige følelser heller, selv om enkelte av dem tror de har det...

 

Feil.

Selv om du personlig hater kristendommen og kristne og vil kristne alt ondt her i verden. Så gjelder dette ikke kristendommen, for kristendommen er ingen ideologi eller religion av denne verden.

 

Det du sier kommer heller under det jeg skrev om at sosialister dømmer ut fra sine fordommer, og tillegger alle andre de dårlige egenskaper de selv har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Feil.

Selv om du personlig hater kristendommen og kristne og vil kristne alt ondt her i verden. Så gjelder dette ikke kristendommen, for kristendommen er ingen ideologi eller religion av denne verden.

 

Det du sier kommer heller under det jeg skrev om at sosialister dømmer ut fra sine fordommer, og tillegger alle andre de dårlige egenskaper de selv har.

 

Hvordan kan det være feil når det er en personlig mening?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feil.

Selv om du personlig hater kristendommen og kristne og vil kristne alt ondt her i verden. Så gjelder dette ikke kristendommen, for kristendommen er ingen ideologi eller religion av denne verden.

 

Det du sier kommer heller under det jeg skrev om at sosialister dømmer ut fra sine fordommer, og tillegger alle andre de dårlige egenskaper de selv har.

Feil.

Selv om jeg hater kristne og kristendommen, så er det riktig at de kristne ikke har menneskelige følelser. Selv om enkelte av dem kanskje tror det. Dette er et faktum. Kristne dømmer andre ut fra sin skitne, ødelagte form for moral, og prøver å tillegge andre den samme skitne moralen de selv har.

Se bare på ABB... Kristen. Ødelagt. Synonymer. Se på deg selv....

Lenke til kommentar

Feil.

Selv om du personlig hater kristendommen og kristne og vil kristne alt ondt her i verden. Så gjelder dette ikke kristendommen, for kristendommen er ingen ideologi eller religion av denne verden.

 

Det du sier kommer heller under det jeg skrev om at sosialister dømmer ut fra sine fordommer, og tillegger alle andre de dårlige egenskaper de selv har.

 

Hvordan kan det være feil når det er en personlig mening?

 

Så du mener altså at "en personlig mening" alltid er riktig ?

 

Hvordan skal det gå da når alle etter hvert går rundt og hevder "sin personlige mening" og ingen kan si dem imot fordi alle har rett uansett hva de mener ?

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Satt på fellesmøte for skolen idag og ei dame talte. Hun snakket om en tur så dro hun inn utøya.

Ett par jenter bak meg brast ut i gråt og det fårstår jeg godt, men himmeloghav, er det ikke mulig og la være og dra det inn hele tida?

Selv er jeg lei av og lese om det i vg og db vær dag, men i skolen og? Er jeg den eneste som mener at man burde holde utøya til et minimalt for tiden... Eller mener dere det enda er et aktuelt tema og diskutere?

 

Utøya har blitt Norges 9/11. I fjor var det Ap som misbrukte det til egen politisk vinning, og nå i år gjør H og Frp akkurat det samme.

 

Hendelsen var forferdelig, men jeg synes at man bør vise respekt til ofrene ved å slutte å misbruke det til egen (politisk) vinning. Beredskapen sviktet, men det gjorde den jaggu også i 2004 da Toska & Co. ranet Nokas. Det finnes ikke noe 100% vern mot terrorisme, med mindre man ønsker å opprette en politistat med masseovervåkning.

 

Syns det er feil å samenligne Utøya med 9/11, det var faktisk en mye mindre omfattende operasjon.

 

87 vs 3000 døde,

 

Piss i havet.

Lenke til kommentar

Satt på fellesmøte for skolen idag og ei dame talte. Hun snakket om en tur så dro hun inn utøya.

Ett par jenter bak meg brast ut i gråt og det fårstår jeg godt, men himmeloghav, er det ikke mulig og la være og dra det inn hele tida?

Selv er jeg lei av og lese om det i vg og db vær dag, men i skolen og? Er jeg den eneste som mener at man burde holde utøya til et minimalt for tiden... Eller mener dere det enda er et aktuelt tema og diskutere?

 

Utøya har blitt Norges 9/11. I fjor var det Ap som misbrukte det til egen politisk vinning, og nå i år gjør H og Frp akkurat det samme.

 

Hendelsen var forferdelig, men jeg synes at man bør vise respekt til ofrene ved å slutte å misbruke det til egen (politisk) vinning. Beredskapen sviktet, men det gjorde den jaggu også i 2004 da Toska & Co. ranet Nokas. Det finnes ikke noe 100% vern mot terrorisme, med mindre man ønsker å opprette en politistat med masseovervåkning.

 

Syns det er feil å samenligne Utøya med 9/11, det var faktisk en mye mindre omfattende operasjon.

 

87 vs 3000 døde,

 

Piss i havet.

 

Altså, begge terroraksjoner var politisk motiverte med formålet å angripe demokratiet og ytringsfriheten. At langt færre ble drept i 22/7 betyr ikke at den var mindre ondskapsful enn 9/11.

Lenke til kommentar

 

 

Altså, begge terroraksjoner var politisk motiverte med formålet å angripe demokratiet og ytringsfriheten.

 

Riktig konklusjon.

 

Og nå må vi bare finne ut hvem som er interessert i å fjerne ytringsfriheten, og hvem som også har makt til å gjøre det.

Og hvem som skremmer folk med at terroristene kan komme og ta dem hvis de ikke gir opp sin personlige frihet og lar staten kontrolllere og overvåke oss alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det er feil å samenligne Utøya med 9/11, det var faktisk en mye mindre omfattende operasjon.

 

87 vs 3000 døde,

 

Piss i havet.

Sett i sammenheng med innbyggertallet blir det ikke feil.

 

Så du mener at 87liv på utøya tilsvarer verdien av 3000 amerikanere?

 

Folk fra andre land alltid har mindre verdi enn egne landsmenn, særlig amerikaner.

Lenke til kommentar

Altså, begge terroraksjoner var politisk motiverte med formålet å angripe demokratiet og ytringsfriheten.

 

Riktig konklusjon.

 

Og nå må vi bare finne ut hvem som er interessert i å fjerne ytringsfriheten, og hvem som også har makt til å gjøre det.

Og hvem som skremmer folk med at terroristene kan komme og ta dem hvis de ikke gir opp sin personlige frihet og lar staten kontrolllere og overvåke oss alle.

 

Deg?

Lenke til kommentar

Altså, begge terroraksjoner var politisk motiverte med formålet å angripe demokratiet og ytringsfriheten.

 

Riktig konklusjon.

 

Og nå må vi bare finne ut hvem som er interessert i å fjerne ytringsfriheten, og hvem som også har makt til å gjøre det.

Og hvem som skremmer folk med at terroristene kan komme og ta dem hvis de ikke gir opp sin personlige frihet og lar staten kontrolllere og overvåke oss alle.

 

Deg?

 

Jeg regnet med at du ikke er smart nok til å tenke ut denne nøtten.

Men du får prøve igjen, kanskje du klarer det neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...