Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

noe galt med norske jenter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha for et innleg!

Det kommer jo helt ann på åssen du oppfører deg ovenfor andre Norske jenter...

et spørsmål er du norsk selv?

 

og en annen ting, om du er så "Lei" Norske kvinner har du da ikke noe valg, da får du gjøre som gamlingene og dra til utlandet....

 

Teit og syte om dette

Lenke til kommentar

horfor vi ikke henter menn fra andre land? Fordi vi ikke vet hva vi får og ender sikkert opp på kjøkkenet ;)

neida.. men faren for å havne opp med et troll av mann fra et annet land er jo skremmende...

Nei, bedre med en snill norsk mann istedet for å hente fra et annet land! Men spørsmålet er, hvor gjemmer de snille fyrene seg da? ;o

Du er 20 år gammel. Det er mer enn nok av snille menn på din alder. Problemet er at du har barn og en ex-kjæreste som du henger mye med. For de fleste 20 åringer så er det for mye. Det er nok risiko for at du må vente med en ny kjæreste til du blir eldre.

 

Yngre norske kvinner har gode valg, og de foretrekker norske menn siden de godtar mer likestilling/feminisme. Det er liten grunn til å dra til utlandet for å få seg mann siden de sjelden har verdiene dere ønsker.

 

Menn derimot, kan de få langt bedre kvinner i utlandet. Ikke bare fordi feministiske verdier er lite tiltrekende for menn, men også fordi mange yngre norske kvinner er veldig selektive. Det er ofte snakk om Thailand, men det er ingen behov for å dra til Thailand. Jeg vil si andre land er bedre, fordi du vil helst unngå at jenta gifter seg med deg for materielle årsaker. Reiser du mye rundt, prater mye med folk og er hyggelig, så vil du finne noen som passer for deg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

horfor vi ikke henter menn fra andre land? Fordi vi ikke vet hva vi får og ender sikkert opp på kjøkkenet ;)

neida.. men faren for å havne opp med et troll av mann fra et annet land er jo skremmende...

Nei, bedre med en snill norsk mann istedet for å hente fra et annet land! Men spørsmålet er, hvor gjemmer de snille fyrene seg da? ;o

In your friendzone.

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har en følelse av at det er noe galt med norske jenter?

Et par ting jeg har lagt merke til:

Når jeg snakker med norske jenter, er de ofte ganske kalde, lite interesserte, og overlegne.

Snakker jeg med en fremmed eller en bare så vidt bekjent norsk jente går hun meget raskt inn i "Jasså, hehe, han sjekker meg opp"-modus.

 

Utenlandske jenter er derimot som regel veldig hyggelige. Praten sitter løst, de smiler og ler, og er ikke så jækla seriøse, overlegne og prippene.

 

Ta et annet eksempel, jeg spurte ei utenlandsk jente om hun ville spille sjakk med meg, på en lørdagskveld. Vi endte opp med faste sjakk-kvelder :)

Hva ville en norsk jente tenkt, om du spør henne om å spille brettspill?

Antakeligvis noe ala "Herreguuuud, looooser ass".

Jeg synes også å merke at utenlandske jenter er mer interesserte i realfag enn norske.

 

Jeg har aldri i livet mitt fått noe komplimet av en norsk jente. Men har jeg fått mange av utenlandske jenter.

 

Jeg har også snakket med et par utvekslingsstudenter, som mente at norske menn var ganske hyggelige, men norske jenter virket sure og lite pratsomme.

 

Noen som kjenner seg igjen i noe av dette?

 

Og bare for å oppklare et par svar jeg kan se komme:

- Ja, jeg generaliserer. Det finnes sikkert unntak.

- Nei, jeg er ikke interessert i "importere en lydig slave fra thailand eller whatnot". Det er ikke i nærheten av hva jeg snakker om. Jentene jeg snakker om er typisk jenter fra sør-europa, frankrike, midtøsten, usa, canada osv. Og jeg er ikke noen mannsjåvinist eller noe slikt, det burde egentlig gå litt frem av diskusjonen at det er helt andre ting enn norske kvinners selvstendighet jeg kritiserer.

 

Dette er underlig. Jeg er jente og føler det akkurat på samme måte. Jeg kommer ikke inn på noen jenter her i Norge, egentlig generelt fra alle land. De er overlegne, falske og frekke. Ikke alle, men de fleste er det. Jeg har to bestevenninner som jeg har holdt med i mange år, og vi menger oss bare med gutta. Jentene er som en flokk som rotter seg sammen og nekter å la nye slippe inn. Jeg føler at jeg får stygge blikk på gaten, de baksnakker, tror de er så mye bedre enn alle andre osv osv, mens gutta er så imøtekommende, åpne og hyggelige. Jeg orker ikke flere jentevenninner for det blir kun drama. Så jeg holder meg til gutta der jeg kan være helt med seg, slappe av, drite i å være så ekstremt prippen, ikke ta alt så høytidelig and so on. Liker det sånn jeg :grin:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Btw.. Ser ikke problemet med et lite dask på rumpa i baren. Der kommer frøken prippen inn i bildet igjen. Jeg hadde tatt det humoristisk, med et smil og kanskje slått av en prat, men dessverre fins det mange så aaltfor høytidelige jenter der ute. Det ligger i menns natur å være litt grisete. Syns det kan være morsomt, selv om det selvfølgelig finnes grenser. Men å spøke om det innimellom og ha litt pervers tankegang for humorens skyld ser jeg ikke problemet i. Heller et dask på rumpa enn et falskt, grinete kvinnfolk, usj :D

Lenke til kommentar

horfor vi ikke henter menn fra andre land? Fordi vi ikke vet hva vi får og ender sikkert opp på kjøkkenet ;)

neida.. men faren for å havne opp med et troll av mann fra et annet land er jo skremmende...

Nei, bedre med en snill norsk mann istedet for å hente fra et annet land! Men spørsmålet er, hvor gjemmer de snille fyrene seg da? ;o

 

Tja...

 

 

tumblr_lz9wn4l4xL1r3jsrko1_500.jpg

 

Pfft... Har ingen brukbare menn på min friendzone :) der plasserer jeg heller de som andre betegner som rundbrennere...

 

og til deg som sa problemet var at jeg har god kontakt med eksen enda, hadde jeg fjærnet han helt ut og kuttet all kontakt, så hadde jeg blitt trollkjærringa som nekta han å møte barnet sitt.. det er jo aldeles ikke bedre :p

Lenke til kommentar

Pfft... Har ingen brukbare menn på min friendzone :) der plasserer jeg heller de som andre betegner som rundbrennere...

Definer brukbare

 

 

og til deg som sa problemet var at jeg har god kontakt med eksen enda, hadde jeg fjærnet han helt ut og kuttet all kontakt, så hadde jeg blitt trollkjærringa som nekta han å møte barnet sitt.. det er jo aldeles ikke bedre :p

Det du gjør er korrekt.

 

Jeg bare sier at barnet ditt og ditt forhold til eksen er årsaken til at du har større problemer med å finne deg en kjæreste.

Lenke til kommentar

Jeg har jobba en del med dj/bartending og generelt utelivskonsultasjon en periode i Norge og utlandet (bl.a. Danmark, Tyskland, England, Spania og så langt vekk som Hong Kong) og legger ofte merke til det:

Norske fyrer, som oftest midt på treet eller lavere lønns- og statusmessig, brauter og oppfører seg som noen skikkelig kødder. Nordmenn er faktisk de som bråker mest (men det kan også være fordi jeg lettere legger merke til Ola Dunk i utlandet).

De som har råd til å bruke 15-20.000,- på byen er oftere overlegne og kravstore ved valg av sted, og de som er fattigere er så sjelden på byen at du knapt støter på dem. De som har litt penger velger seg også en arena litt utenfor den typiske lysløypa. Der hvor bermen vanker på diskoteker og klubber i sentrum etc velger gjerne statusgutta barer/lounger hvor man kan prate eller diskoteker hvor prisene er over snittet høye. Sammenlign det gjerne med å dra på tur med Stena Saga kontra Royal Caribbean.

 

Også finnes det nice guys over hele linja, men det er med fulle folk som med barn: de som hyler høyest får lettere oppmerksomhet, og uønsket oppmerksomhet er jo alltid bedre enn ingen oppmerksomhet i det hele tatt.

 

Må også føye til at alles oppfatning av de jeg har snakket med i utlandet er at jenter fra ditt eget land ALLTID er vanskeligere å sjekke opp, rett og slett fordi denne dama har et større referansekartotek å sammenligne deg med kontra en gresk eller fransk jente som synes en norsk fyr er noe eksotisk og spennende.

Endret av Bjellesau
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må også føye til at alles oppfatning av de jeg har snakket med i utlandet er at jenter fra ditt eget land ALLTID er vanskeligere å sjekke opp, rett og slett fordi denne dama har et større referansekartotek å sammenligne deg med kontra en gresk eller fransk jente som synes en norsk fyr er noe eksotisk og spennende.

 

Haha, Bjellesau, jeg lo høyt da jeg så navnet og bildet ditt!

 

Men ja, hvis man først skal generalisere: Nordmenn generelt har jo rykte på seg for å være litt reserverte og "kalde" (jeg velger å skylde på klimaet), og tar sjelden initiativ til kontakt med fremmede folk. Men jeg har hørt/lest fra mange utlendinger at de syns nordmenn er mye mer åpne og vennlige når de først har begynt å prate med dem. Dette tror jeg gjelder både gutter og jenter. Også er jeg enig med Bjellesau i det at folk fra andre land er mer interessante enn folk fra ditt eget, noe som igjen fører til at man har mer å prate om. Jeg syns selv at det ofte er lettere å prate med ikke-nordmenn enn nordmenn, nettopp fordi man kan diskutere kulturforskjeller og slike ting til man får munnsår.

 

Det du sier om at norske jenter er "kalde, lite interesserte, og overlegne" (da mer enn norske gutter regner jeg med), så kan det hende du har et poeng selv om det også er en generalisering. Men jeg tror at det også er litt samme greia, at de virker veldig kalde og overlegne når de går på gata eller sitter på bussen, men mye mer hyggelige hvis du tar kontakt. Som regel.

Men her tror jeg det skyldes litt at presset norske jenter har på seg for å se bra ut og gå med kule klær er større enn for norske gutter. Presset kommer fra alle kanter; herrebladene er ivrig på å vise menn hotte damer, mens kvinnebladene er nøye på å fortelle jenter hvordan de kan bli disse hotte damene. Tv-serier, reklame, vennegjenger etc. Det er nesten så jenter blir opplært til at utseende betyr alt, at det er der ens verdi som menneske ligger. Dette gjør at man ender opp som vandrende utstillingsdukker med ekstremt selvsentrerte tanker: "Ser jeg bra ut nå?" "Seriøst, er det mulig å ha så slanke og fine lår som det hun der har?" eller "Ok, jeg er den peneste blant jentene her". Føler man seg pen, føler man seg vellykket. Og føler man seg pen, tenker man at det nettopp er det gutter har i bakhodet hvis de tar kontakt. Dermed blir man kanskje litt mer på defensiven. Jeg tror at hvis jenter er kalde og overlegne så handler det til stor grad om en innebygd usikkerhet.

 

Jeg er ofte i kontakt med utvekslingsstudenter, og husker spesielt at ei fra Portugal sa at "my first impression of Norwegians was that Norwegian girls are like city girls who spend a long time on their make-up and fixing their hair, whereas Norwegian boys are more like farmer boys who don't care so much about those things". Hun likte ikke de norske jentene så godt i begynnelsen, men fikk et bedre inntrykk etterhvert.

 

Uansett, det er sikkert mange flere årsaker for at det er sånn i Norge (grovt generalisert), men dette er min teori. Så kan man teste hypotesen ved å gjøre eksperimenter, α = 0.05.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig. Enda en "buhu, de slemme gutta tar alle jentene"-tråd. "Hvorfor får jeg meg ikke en kjæreste? Jeg gjør jo akkurat som mor har lært meg!" Jepp, kanskje det er problemet? :hm: Ingen, uavhengig av kjønn, ønsker å være sammen med en person som prøver å guilt-trippe deg til å ha sex ved å være snill.

 

At norske kvinner er vanskelige å komme i kontakt med er ikke noe nytt, men det gjelder begge kjønn. Det er ikke vanskelig å komme i prat med dem, men det er ekstremt vanskelig å få i gang en avslappet og åpen prat der man ikke holder kortene tett til brystet. Det er liten kultur for å åpne seg for fremmede og derfor blir samtalene man har også rimelig uinteressante; "bra vær i dag! hva jobber du med? pendler du langt til jobben? ja, neida så..."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...