Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - September 2012


Anbefalte innlegg

Bra serie! Liker spesielt godt det første. Det var meget stilig!

 

Får vel slenge ut noen etter hvert jeg også, men jeg slet med plass, masse folk og den forbanna sola (jeg også).

 

Ellers funka 400mm greit, men et backupkamera med en normalzoom til deler av showet til franskmennene hadde gjort seg.

 

Enig i at det var alt for mye venting. Samtidig var det alt for mye folk og jeg hadde alt for lite vann og mat, plassen min var ok i starten men ubrukelig mot slutten, så da franskmennene kom var jeg drittlei og ville hjem. :)

Takk for det, måtte jo prøve å bruke sola til noe fornuftig...

Hadde heldigvis med meg vann, så det gikk bra. Tålmodigheten når det gjelder slike ting som dette er heldigvis ganske god. Hvor stod du hen da? Var forsåvidt god plass utpå brygga der jeg stod, ble vel en del flere de da franskmennnene nærmet seg.

Jeg stod her, de ytterste meterene var sperret grunnet filmkamera og at det var et par franskmenn som hadde kommunikasjon med flyene som stod der.

 

Jeg sto på festningen, på det midterste platået. Det var ganske greit, selv om de fleste flyene kom inn fra bak meg, og det ble dermed en del flyrumper. Hadde også et tre som tok av litt for sola store deler av dagen. Det var først rundt fire at sola virkelig ble et problem.

 

Jeg var ikke smart nok til å bruke sola til annet enn å irritere meg over den. Angrer litt på det nå, men det er sånt jeg lærer av, så det tar jeg med meg.

 

Det er et ufattelig antall bilder jeg har. Fylte opp et 32 gb minnekort, så sorteringsarbeidet er mildt sagt kjedelig. Sitter og styrer litt med det nå. Men man lærer litt av sånt. Jeg ser f.eks. at jeg har rimelig grei kontroll på eksponering under vanskelige forhold og fokusering (det er nesten irriterende at jeg ikke kan slette flere bilder fordi de er ute av fokus eller feileksponert), mens jeg var alt for lite kreativ. F.eks. burde jeg sørget for bevegelse i propeller, og jeg burde brukt sola til min fordel istedet for å irritere meg grønn over den. :)

 

Ser du forresten i søkeren når du tar et bilde som det første over? Jeg fulgte en fugl tidlig en morgen i fjor og kom i skade for å kikke rett inn i sola som nettopp hadde stått opp, og jeg hadde problemer med øyet i et døgn etterpå, så jeg har ubevisst blitt litt redd for å bevege meg for nære den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sto på festningen, på det midterste platået. Det var ganske greit, selv om de fleste flyene kom inn fra bak meg, og det ble dermed en del flyrumper. Hadde også et tre som tok av litt for sola store deler av dagen. Det var først rundt fire at sola virkelig ble et problem.

 

Jeg var ikke smart nok til å bruke sola til annet enn å irritere meg over den. Angrer litt på det nå, men det er sånt jeg lærer av, så det tar jeg med meg.

 

Det er et ufattelig antall bilder jeg har. Fylte opp et 32 gb minnekort, så sorteringsarbeidet er mildt sagt kjedelig. Sitter og styrer litt med det nå. Men man lærer litt av sånt. Jeg ser f.eks. at jeg har rimelig grei kontroll på eksponering under vanskelige forhold og fokusering (det er nesten irriterende at jeg ikke kan slette flere bilder fordi de er ute av fokus eller feileksponert), mens jeg var alt for lite kreativ. F.eks. burde jeg sørget for bevegelse i propeller, og jeg burde brukt sola til min fordel istedet for å irritere meg grønn over den. :)

 

Ser du forresten i søkeren når du tar et bilde som det første over? Jeg fulgte en fugl tidlig en morgen i fjor og kom i skade for å kikke rett inn i sola som nettopp hadde stått opp, og jeg hadde problemer med øyet i et døgn etterpå, så jeg har ubevisst blitt litt redd for å bevege meg for nære den.

 

Ble vel ca 1100 bilder her, men mange like (serier) så slettejobben går greit. Tittet i søkeren, men lukket øynene da solen nærmet seg og skjøt blindt.

 

Edit: Slettet litt siteringer.

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...