Gå til innhold

Her er verdens første Windows 8-mobil


Anbefalte innlegg

Veldig fin tlf, men 4,8" blir for stort! Syntes ihvertfall jeg
Enig, det er i utgangspunktet ikke et nettbrett!
Femihender?
Nødvendigvis ikke. Det er jo tross alt ikke nettbrett det er snakk om.

 

Jeg forstår bekymringen, men som sagt opplevde jeg s3 som helt passelig. Det kan være grunnet tynne rammer mm, men jeg hadde ingen problemer med å bruke den. Jeg tror ikke jeg har spesielt store hender, men hvem vet hva som er vanlig. :p

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt morsomt da at Itavisen skriver at Ativ S ikke var til stede under IFA, mens GSMArena faktisk har en hands-on av telefonen.

Grunnen til at den ikke er på messegulvet er ikke som Itavisen sier at telefonen ikke finnes, men snarere at Microsoft har satt ned foten.

 

Hvis du leser hos GSMArena så har de ikke lov til å vise bilder og slikt av telefonen på. Dette fordi WP8 ikke offentliggjøres før 5. September og Samsung har altså ikke fått lov til å la folk trykke på telefonene.

 

Men byggkvaliteten på Ativ S er en helt annen enn S3. Den er av børstet aluminium faktisk.

Lenke til kommentar

Ehh.. Javel?

 

"In hand, the Samsung Ativ S is surprisingly light, but in a good way. It comes in at right around the weight of the Galaxy S III, but the Ativ S has a brushed aluminum body. The slightly-curved back panel makes it very comfortable to hold. The thickness is just 8.7 mm, which certainly contributes, too."

 

http://www.gsmarena.com/samsung_ativ_s_hardware_handson_at_ifa-news-4727.php

 

Merkelig at de ikke skulle legge merke til forskjellen på plast og aluminium når de har holdt den og alt slikt.

Lenke til kommentar

Jeg håper WP8 er bedre enn 7.

Jeg solgte min WP 7 nettopp da Kalender funkskjon, mangel på apper og svakt batteri er viktige ting for meg.

Kalenderen klarer ikke synkronisere skikkelig med google calendar. Kun en kalender kommer med. Batteriet på min Titan gav seg etter en halv dags bruk, mens min tidligere Gallaxy II hold hele dagen. Og microsofts autocorrect, ikke få meg startet med den engang...

Lenke til kommentar

Jeg håper WP8 er bedre enn 7.

Jeg solgte min WP 7 nettopp da Kalender funkskjon, mangel på apper og svakt batteri er viktige ting for meg.

Kalenderen klarer ikke synkronisere skikkelig med google calendar. Kun en kalender kommer med. Batteriet på min Titan gav seg etter en halv dags bruk, mens min tidligere Gallaxy II hold hele dagen. Og microsofts autocorrect, ikke få meg startet med den engang...

Har hatt en Omnia 7, og har nå en Lumia 900. Begge disse holder i to dager ved normal bruk (jobb bruk).

 

Det finnes en fix for problemet med synking av flere goggle kalendere, bare google det :p

 

Autokorekturen fungerer for meg når jeg skriver bokmål, men det som irriterer meg er at jeg ikke kan klikke tilbakeknappen for å angre en autokorektur slik som på android. Skriver jeg dialekt er det et problem. Har derfor slått av autokorekturen og lar den heller markere ord som er feil skrevet uten å rette. Synes i alle tilfeller dette fungerer bedre. Autokorektur blir uansett deaktivert uansett plattform for min del.

 

Mangel på app problemet er jeg delvis enig i. Ikke fordi den har noen hundre tusen færre (apple har 400 000 apper som aldri er lastet ned), eller fordi den mangler noen snakkis apper som er unike (WP har andre veldig gode apper som er unike for WP), men fordi plattformen er litt for liten til de særnorske appene. Men dette er ved å endres. De store appene for andre plattformer har også i stadig større grad kommet over, og flere kommer hver dag. Så etter hver blir dette et mindre problem.

 

En ting som blir kjekt på WP8 er for eksempel at du potensielt kan hente fram for eksempel nettbank appen du bruker for å logge på nettbanken med direkte på din Windows 8 PC, uten å måtte fikle med mobilen da apper lett kan shuffles mellom mobil, nettbrett og PC.

Lenke til kommentar

Merkelig, ja...men det forteller vel noe om at enkelte av de som lager disse "hands-on" rapportene knapt kan ha vært i nærheten av objektet det gjelder. At det er plast vises for øvrig tydelig nok når de tar av bakdekselet i videoen jeg postet, se omkring 2:20 ut i videoen...

 

samsungativsback_thumb.jpg

Masse rykter her, men det virker som mange heller mot at det er snakk om en sammensveising av plastikk på innsiden og aluminium på utsiden. Altså, den har ekte metallfølelse når man ser og tar på den.

 

Forklaringen går på det at metall blir varmt, spesielt under lading. Det merket jeg forøvrig godt på min Omnia 7 som jeg hadde før, for øvrig den mest solide mobilen jeg har eid.

 

Men dette blir vel avklart om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...