Gå til innhold

Her er Samsungs Windows 8-maskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

MERCURY_27_012_Front_Set-hero_gallery_post.487x400!.jpeg

Jeg ser ikke annet enn snegletempo, tennisalbue, verkeskulder og nakkestivhet. De kan da umulig mene dette her til noe annet enn som en markedsføringsgreie...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

skjønner ikke att de tørr lage en data som er firkantet... Apple kommer jo til å saksøke her!

Samsung har nok tatt patent på avstanden mellom tastatur og skjerm. Dessuten har de patent på lengden fingeren skal gli langs skjermen for vinduet spretter en anelse opp. Antagelig også en antipatent på skyggen skjem kaster når lyskilder er plassert 82 grader mot øst. Patent på tregheten i tastaturet og selvfølgelig rullepatent på museballen som ikke er med.

 

Resten har Microsoft patent på. Bortsett fra Metro for det heter det visst ikke lenger. Brukerne vil forøvrig bryte nakkesleng patenten etter kort tids bruk og naturligvis vil alle bli saksøkt. Jurien består kun av utvalgte IFPI medlemmer.

 

Det hele er stor teknologiske fremskritt hyllet som innovasjon og alle er glade. Bortsett fra de uten armer.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Eneste touchskjerm PCen som kan bli brukbar var det en her på forumet som postet i en tråd om Windows 8.

Og her var touchen brukt for tegning, og brukt med fingre i SVÆRT begrenset omfang.

For å kompensere så måtte de bruke en penn for å få bort mangelen på presisjonen i fingerspissen.

 

Dessverre denne her vil nok ikke komme seg av bakken på samme måte.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt en slik sak for mine gamle foreldre. De trenger ikke voldsom hardware. Det de trenger er en ok skjerm på en pc ment for å surfe og gå på nettbanken. Ser ikke noe negativt med denne til det bruket. Stor skjerm er bare en fordel da synet blir dårligere når man blir eldre.

Men det er jo å forvente at folk uttaler seg om hvorvidt produkter har livets rett her ut fra "hva synes jeg om dette utfra mitt personlige behov". Og det kan være noe snevert.

Lenke til kommentar

Maskiner som dette er kjekke de for eldre folk og for de som bare trenger en grei stasjonære til å ha hjemme, altså de som ikke har behov for bærbar. Her kan du få stor og fin skjerm, kombinert med at du ikke trenger en dedikert stasjonær maskin med alle kabler og dilldall det medfører noe som er perfekt til endel potensielle forbrukere der ute.

 

Selve touchbiten ser jeg dog ikke helt poenget med, om disse ikke skal fungere som en kassamaskin i endel butikker hvor skjermen gjemmes halvveis nede i pulten / benken / kassa og hvor ansatte da sitter å bruker touch for navigering så ser jeg ikke helt poenget. Det er vell ingen som kommer til å sitte hjemme og strekke hånda si ut mot skjermen for navigering, det er jo fullstendig unaturlig og tungvindt.

 

 

Men slike alt-i-ett maskiner har så absolutt potensiale, spørsmålet er om de generelt ikke blir litt for dyre og hvorvidt de klarer å konkurrere skikkelig mot iMac som vell fremdeles er en av Apple sine mest populære maskiner? Spesielt prisene ser jo ikke ut til å bli så fryktelig imponerende om vi fremdeles kan regne utifra den gode gamle "ta amerikanskpris og gang den med ti så får du ca norsk pris inkludert mva og fortjeneste til butikker", da legger det seg jo tett oppunder prisen på iMac og her nevnes det jo svært lite om hvorvidt de leveres med IPS, PLS eller TN-panel osv..

Lenke til kommentar

Jeg antar det er sånt som dette windows 8 er optimalisert for, men hva er poenget?

 

Poenget med en slik maskin er at man har en arbeidsstasjon som ikke tar all verden med plass. På samme måte som iMac. Personlig liker jeg mer utbyggbare maskiner.

 

Windows 8 har jeg kjørt på min arbeidsstasjon siden 17. august nå, og jeg kan ikke si det er noe problem med metro. Det fungerer faktisk bra, og jeg ser nytten av å kunne legge metroapplikasjoner på startskjermen for hurtig informasjon. Så kan man så klart diskutere små detaljer i implementasjonen.

 

For de som har en x86 tablet med dock og 24/27" skjerm, mus og tastatur er Windows 8 veldig greit. En gadget som gjør alt. Supert for kontorfolk som ofte er på farten når man kjører inn Direct Access.

Lenke til kommentar

Nope, generelt til alt i et datamaskiner. Finnes det en meningsløs formfaktor så er det denne.

 

Enig, for eksempel har mine 2 stk 30"-skjermer med 2560x1600-oppløsning blitt stående mens jeg er på min 3. datamaskin for å drive dem.

Er jo meningsløst å kaste en skjerm fordi maskinen inni blir treg pga stadig tyngre operativsystem og programmer...

 

Det er som å ha alt-i-ett-stereoanlegg. Når CD-spilleren begynner å fuske etter noen år fordi de har brukt plast i stedet for glass i laser-linsen, så må man kaste hele anlegget i stedet for å skaffe ny spiller? Helt idiotisk.

 

Man kan jo også lure på hvor genialt det er at man ikke kan bytte batteri i den nye MacBook'en. I min erfaring kan batteriet i en bærbar få problemer allerede etter et år, avhengig av bruksmønster. Det er derfor standard å bestille et nytt batteri og bytte dette etter en tid. Macbooken er tydeligvis laget for å kastes når den begynner å fuske? Kan tenke meg at å bytte de fastlimte batteriene på verksted vil koste så mye at man vurderer ny maskin i stedet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

MERCURY_27_012_Front_Set-hero_gallery_post.487x400!.jpeg

Jeg ser ikke annet enn snegletempo, tennisalbue, verkeskulder og nakkestivhet. De kan da umulig mene dette her til noe annet enn som en markedsføringsgreie...

Eventuelt kan man bruke musen og tastaturet som ligger på bordet foran maskinen... Man har imidlertid muligheten om man vil.

Poenget med det bildet var nettopp at det ikke fantes noen mus...

Lenke til kommentar

<<bilde>>

Jeg ser ikke annet enn snegletempo, tennisalbue, verkeskulder og nakkestivhet. De kan da umulig mene dette her til noe annet enn som en markedsføringsgreie...

Eventuelt kan man bruke musen og tastaturet som ligger på bordet foran maskinen... Man har imidlertid muligheten om man vil.

Poenget med det bildet var nettopp at det ikke fantes noen mus...

Sant nok, bildet rett ved siden av viste imidlertid en mus. Altså, har man lyst har man lov. Det kommer vel ant på bruksmønster og hyppighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...