Gå til innhold

Ny mobilhybrid fra Nikon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En sensor på 1/2.3" - det samme som Pentax Q. Kanskje det er samme sensoren også? :)

Det er samme brikkestørrelse men ulikt antall Mp. PQ har 12, denne har 16. Men så er de også rettet mot veldig forskjellige målgrupper med svært ulik betjening, finesser og ikke minst optikk.

 

Men Android er definitivt interessant på et kamera. Det åpner for nedlasting og produksjon av egne apper for styring av kameraet. Man kan potensielt få svært mye bedre styringsmuligheter og valgmuligheter enn med vanlige kameraer med relativt umodifiserbar programvare.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Men Android er definitivt interessant på et kamera. Det åpner for nedlasting og produksjon av egne apper for styring av kameraet. Man kan potensielt få svært mye bedre styringsmuligheter og valgmuligheter enn med vanlige kameraer med relativt umodifiserbar programvare.

 

Det er vel de som er det virkelig interessante, på samme måte som Android er interessant i mange andre typer enheter også. For lykkes dette er det jo et potensiale for at Android kommer i andre (og mer avanserte modeller også), og ikke bare bruk av proprietær firmware.

Lenke til kommentar

Første som faktisk dytter inn mobilfunksjonalitet i en slik will rule the world, alternativt at noen dytter inn ett tilsvarende kamera i en mobiltelefon...

 

Jeg får sitere meg selv fra den andre tråden.

 

Endret av bareanton
Lenke til kommentar

Tittelen på artikkelen er vel bom siden dette ikke er en mobil, kamerahybrid eller androidhybrid eller hybridhybridhybrid passer kanskje bedre ?

Den er da virkelig mobil. Den har bare bare ikke telefon. :)

 

Hvorfor noen vil ha mobil(telefon :)) i et kamera fatter jeg ikke uansett. Jeg vil ikke ha det i nettbrett heller...

Lenke til kommentar
Tittelen på artikkelen er vel bom siden dette ikke er en mobil, kamerahybrid eller androidhybrid eller hybridhybridhybrid passer kanskje bedre ?
Den er da virkelig mobil. Den har bare bare ikke telefon. :)Hvorfor noen vil ha mobil(telefon :)) i et kamera fatter jeg ikke uansett. Jeg vil ikke ha det i nettbrett heller...

 

Slutt å tulle nå da, ett Hasseblad er da mobilt det også men du kaller vel ikke det for mobil ? "Fin mobil du har"

Lenke til kommentar
Tittelen på artikkelen er vel bom siden dette ikke er en mobil, kamerahybrid eller androidhybrid eller hybridhybridhybrid passer kanskje bedre ?
Den er da virkelig mobil. Den har bare bare ikke telefon. :)Hvorfor noen vil ha mobil(telefon :)) i et kamera fatter jeg ikke uansett. Jeg vil ikke ha det i nettbrett heller...

 

Slutt å tulle nå da, ett Hasseblad er da mobilt det også men du kaller vel ikke det for mobil ? "Fin mobil du har"

Hehe. Er selvsagt enig med deg. Litt usikker på hva man skal kalle det... Kamera med mobil-OS er det ihvertfall. Kunne vært morsomt å fått i et speilrefleks, men helt greit at de tester det på kompakte først.

Lenke til kommentar
Hvorfor noen vil ha mobil(telefon :)) i et kamera fatter jeg ikke uansett. Jeg vil ikke ha det i nettbrett heller...

Får jeg 2-i-1, så er sannsynligheten for at jeg tar med meg 2 mye større. Dilemmaet har til nå vært at kameradelen har vært ganske underlegen 2-i-2. Jeg håper Nikon s800c endrer på det. Skjønt Nokia har jo en ok kameradel i sin Pureviw 808, bare synd at det kun er kameradelen som jeg har lyst på fra den dingsen.

 

Nokia og Nikon viser i hvert fall en tendens til konvergering mot en enhet jeg har lyst på. Noen iterasjoner til så kommer jeg i kjøpemodus.

 

Slutt å tulle nå da, ett Hasseblad er da mobilt det også men du kaller vel ikke det for mobil ? "Fin mobil du har"

*Ding* Akkurat det er grunnen til at jeg kaller en telefon foren telefon.

Lenke til kommentar
Tittelen på artikkelen er vel bom siden dette ikke er en mobil, kamerahybrid eller androidhybrid eller hybridhybridhybrid passer kanskje bedre ?
Den er da virkelig mobil. Den har bare bare ikke telefon. :)Hvorfor noen vil ha mobil(telefon :)) i et kamera fatter jeg ikke uansett. Jeg vil ikke ha det i nettbrett heller...

 

Slutt å tulle nå da, ett Hasseblad er da mobilt det også men du kaller vel ikke det for mobil ? "Fin mobil du har"

Jeg er enig med deg. Mobil er brukt om telefon, samme at andre ting er flyttbare og kan taes med dem også.

 

Syns forresten at Akam begynner å ligne en sånn side der overskriftene er totalt uten info om hva det dreier seg om. Det er sånne "klikk på meg"-overskrifter som man er kjent med fra pressen. Jeg syns det er irriterende, og har funnet den nye forhåndsvisningsknappen for førsteinnlegg nyttig for første gang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...