Gå til innhold

Fiffige spørsmål å stille Jehovas vitner


Anbefalte innlegg

Jehovas vitner har trappet opp intensiteten der jeg bor noe voldsomt i det siste. Jeg leter derfor etter noen gode spørsmål jeg kan stille for å sette dem litt på plass. Leter både etter spm som kan stilles i den samtale med et vitne og bare ekeltfraser som kan sies når man ikke har tid til å stoppe (f.eks: "Nei, jeg har alt drukket kaffen min i dag, så trenger ingen oppvekkning").

 

Fyr løs! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jehovas vitner har trappet opp intensiteten der jeg bor noe voldsomt i det siste. Jeg leter derfor etter noen gode spørsmål jeg kan stille for å sette dem litt på plass. Leter både etter spm som kan stilles i den samtale med et vitne og bare ekeltfraser som kan sies når man ikke har tid til å stoppe (f.eks: "Nei, jeg har alt drukket kaffen min i dag, så trenger ingen oppvekkning").

 

Fyr løs! :)

Hvorfor er du ikke bare voksen og sier fra at du ønsker å bli satt som "ønsker ikke besøk" på områdekartet der du bor? Da går vi elegant forbi... Eller føler du at du MÅ sette andre mennesker "på plass"?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jehovas vitner har trappet opp intensiteten der jeg bor noe voldsomt i det siste. Jeg leter derfor etter noen gode spørsmål jeg kan stille for å sette dem litt på plass. Leter både etter spm som kan stilles i den samtale med et vitne og bare ekeltfraser som kan sies når man ikke har tid til å stoppe (f.eks: "Nei, jeg har alt drukket kaffen min i dag, så trenger ingen oppvekkning").

 

Fyr løs! :)

Hvorfor er du ikke bare voksen og sier fra at du ønsker å bli satt som "ønsker ikke besøk" på områdekartet der du bor? Da går vi elegant forbi... Eller føler du at du MÅ sette andre mennesker "på plass"?

 

Nytter ikke når man møter dere på gata... Hvis dere skal klare å overbevise meg om at religionen deres er den riktige må dere klare å svare på de spørsmålene jeg har. Hvis dere nekter å snakke med folk som ikke har noen innvendinger til det dere mener blir dere nok å snakke mye med hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg har møtt J.V. mange ganger, både på gaten og hjemme - har aldri opplevd at de var påtrengende, eller på noen måte vanskelige å bli kvitt.

 

ikke jeg heller, men misliker på generelt grunnlag all form for misjonering. Klarer jeg å stikke litt kjepper i hjulene for dem, eller gjøre dem litt utilpass er jeg glad til.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har møtt J.V. mange ganger, både på gaten og hjemme - har aldri opplevd at de var påtrengende, eller på noen måte vanskelige å bli kvitt.

 

ikke jeg heller, men misliker på generelt grunnlag all form for misjonering. Klarer jeg å stikke litt kjepper i hjulene for dem, eller gjøre dem litt utilpass er jeg glad til.

 

Så da er det ikke troen i seg selv du er motstander av, men heller metoden som brukes for å "selge" budskapet.

Har jeg forstått deg rett?

Lenke til kommentar

Jehovas vitner har trappet opp intensiteten der jeg bor noe voldsomt i det siste. Jeg leter derfor etter noen gode spørsmål jeg kan stille for å sette dem litt på plass. Leter både etter spm som kan stilles i den samtale med et vitne og bare ekeltfraser som kan sies når man ikke har tid til å stoppe (f.eks: "Nei, jeg har alt drukket kaffen min i dag, så trenger ingen oppvekkning").

 

Fyr løs! :)

Hvorfor er du ikke bare voksen og sier fra at du ønsker å bli satt som "ønsker ikke besøk" på områdekartet der du bor? Da går vi elegant forbi... Eller føler du at du MÅ sette andre mennesker "på plass"?

Hvorfor er ikke bare dere voksne og innser at ingen vil høre om fantasivennen deres?

Man skal ikke være nødt å si fra at man ikke vil plages. Hva om dere bare besøker de som har sagt fra et de VIL besøkes?

Lenke til kommentar

Ofte er det to kvinner som går rundt. Dersom dette skjer, kan jeg anbefale følgende spørsmålsrekke, her gjengitt som en hypotetisk diskusjon:

 

JV: Hei, kan vi snakke med deg om Bibelen?

 

Doffeo: Ja, gjerne, men først vil jeg avklare en sak. Er dere enige i at Bibelen skal tolkes akkurat slik det står i den?

 

JV: Ja, Bibelen er Guds ord.

 

Doffeo: Flott! For å gå litt videre; er dere enige i at når dere besøker meg slik og bringer meg budskapet deres, så kan det sies å være en forkynnelse, hvor jeg og min familie er deres menighet for en liten stund?

 

JV: Ja. du kan vel si det slik tror jeg..

 

Doffeo: Så bra! Nå, har dere det Nye Testamentet tilgjengelig?

 

JV: Så klart!

 

Doffeo: Hvis dere kunne vært så snille å lete opp ett avsnitt for meg, mitt favorittavsnitt fra Paulus første brev til Timoteus..

 

JV: Pris Herren! Selvsagt!

 

Doffeo: 2:11-12

 

*wait for it*

 

JV: ffffuuuu.gif

 

Doffeo: trolllzao_thumb.png?1298226768

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

JV har ikke vært på døren her, men de står av og til på T-banen og deler ut flyers. Da tar jeg alltid en fordi det er bedre at jeg tar den enn at en svak og lettlurt sjel tar den.

 

Den var litt søt - har du sagt det til dem? Og hva ble reaksjonen?

 

:)

 

Jeg har møtt J.V. mange ganger, både på gaten og hjemme - har aldri opplevd at de var påtrengende, eller på noen måte vanskelige å bli kvitt.

 

Her hos oss er de VELDIG påtrengende, og de kommer alltid tilbake, uansett hva du sier til dem.

 

Da hadde jeg tatt meg tid til å oppsøke lederen deres, og tatt opp saken med rette vedkommende.

Lenke til kommentar

Har ingen vitner på døra her lenger... tror de fikk nok og har krysset av huset som uhelbredelige og ikke mulig å omvende... Helt til det kommer noen nye som ikke overtar listen til de andre... Men her kan vi svare for oss alle mann og det holder rett og slett ikke å komme hit for å selge oss løse påstander i gamle bøker. Her krever vi bevis for påstandene og har de ikke det, vel, da får de gå videre til folk som ikke er så nøye med slike "sannheter"... Lykke til.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg peiling på kristendom eller religion generelt, men kom til å tenke på engang jeg ble stoppet på gaten av 2 herremenn som spurte meg om jeg hadde hørt om Mormons bok.

 

Nei, jeg har ikke hørt om mormors bok, og er ikke intresert heller sa jeg å gikk videre..

Gikk faktisk i flere dager å trodde at de skulle selge meg mormors bok, før jeg på fikk høre at det ikke riktig var det den hette.

 

Undrer forresten på hvor mange de klarer å "rekruttere" ved å ringe på hos folk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Doffeo: Så bra! Nå, har dere det Nye Testamentet tilgjengelig?

JV: Så klart!

Etter det jeg har hørt så forholder JV seg til gamleboka, og kun den.

Vi forholder oss til hele Bibelen, men som kristne er det de kristne greske skrifter (det nye testamentet) som er grunnlaget kort oppsummert. Soulless vittige skriftsted omhandler undervisning (hvis du leser videre) og nei - som et vitne kan ikke kvinner undervise i menigheten.

 

Vedrørende rekruttering så er det økning all over - også i Norge - tro det eller ei...

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Jehovas_vitners_demografi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...