Gå til innhold

Fiffige spørsmål å stille Jehovas vitner


Anbefalte innlegg

Jeg har møtt J.V. mange ganger, både på gaten og hjemme - har aldri opplevd at de var påtrengende, eller på noen måte vanskelige å bli kvitt.

 

Her hos oss er de VELDIG påtrengende, og de kommer alltid tilbake, uansett hva du sier til dem.

 

Da hadde jeg tatt meg tid til å oppsøke lederen deres, og tatt opp saken med rette vedkommende.

 

 

Med tanke på at nærmeste jehovas "hus" er 6-7 mil unna, blir nok det aldri å skje. Dessuten er nok lederen like - om ikke mer hjernevasket enn de som er ute å går julebukk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi forholder oss til hele Bibelen, men som kristne er det de kristne greske skrifter (det nye testamentet) som er grunnlaget kort oppsummert. Soulless vittige skriftsted omhandler undervisning (hvis du leser videre) og nei - som et vitne kan ikke kvinner undervise i menigheten. Vedrørende rekruttering så er det økning all over - også i Norge - tro det eller ei... http://no.wikipedia.org/wiki/Jehovas_vitners_demografi

 

Det er uansett ikke et problem - Bibelen er fylt av kvinnehat, både GT og NT.

 

Det er egentlig litt dumt, kvinner skal på en måte lide pga. noe de egentlig ikke kunne noe for (om man går ut fra at bibelen stemmer bokstavelig, og at "synder" kan/bør arves).

 

Jehova lager en hage til menneskene, men setter et tre i midten som de ikke får spise av, og surpise surprise - de spiser av det. Jehova hopper frem fra en busk og roper "TOK DERE! HAHA!"

Det ville ikke betydd noe om de hadde latt være uansett. Når en har å gjøre med en type med den mentaliteten, typen som liker å sette opp feller for tilfeldige forbipaserende, så tar de deg til slutt uansett.

Lenke til kommentar
Vi forholder oss til hele Bibelen, men som kristne er det de kristne greske skrifter (det nye testamentet) som er grunnlaget kort oppsummert. Soulless vittige skriftsted omhandler undervisning (hvis du leser videre) og nei - som et vitne kan ikke kvinner undervise i menigheten. Vedrørende rekruttering så er det økning all over - også i Norge - tro det eller ei... http://no.wikipedia....tners_demografi

 

Det er uansett ikke et problem - Bibelen er fylt av kvinnehat, både GT og NT.

 

Det er egentlig litt dumt, kvinner skal på en måte lide pga. noe de egentlig ikke kunne noe for (om man går ut fra at bibelen stemmer bokstavelig, og at "synder" kan/bør arves).

 

Jehova lager en hage til menneskene, men setter et tre i midten som de ikke får spise av, og surpise surprise - de spiser av det. Jehova hopper frem fra en busk og roper "TOK DERE! HAHA!"

Det ville ikke betydd noe om de hadde latt være uansett. Når en har å gjøre med en type med den mentaliteten, typen som liker å sette opp feller for tilfeldige forbipaserende, så tar de deg til slutt uansett.

Jeg er kvinne og jeg lider ikke ;)

 

Syndefallet var ikke en felle. Regler er ikke til for å brytes selv om noen er av den oppfatningen :)

Lenke til kommentar

Du er kvinne og medlem av en klubb som forteller deg at du er mindre verdt i kraft av at en snakkende slange lurte en stakkars jente for flere tusen år siden?

 

Reglene du lever etter er selvsagt ditt eget valg, men for meg virker dette uforståelig - det finnes ingen grunn for at det du har å bidra med i det offentlige fora i en menighet skal være noe mindre verdt enn hva gretne gamle gubber presterer.

 

Tror du det kanskje er slik at en penis gjør deg til en bedre taler? Gir kjønnsorganet ditt deg mindre rett til å snakke i en forsamling?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da hadde jeg tatt meg tid til å oppsøke lederen deres, og tatt opp saken med rette vedkommende.

Tja, det kunne jo blitt en interessant seanse siden vi ikke har noen definert leder utover Jesus Kristus :new_woot:

 

Trodde du jeg snakker om noen andre, Sofie ... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har møtt J.V. mange ganger, både på gaten og hjemme - har aldri opplevd at de var påtrengende, eller på noen måte vanskelige å bli kvitt.

 

Her hos oss er de VELDIG påtrengende, og de kommer alltid tilbake, uansett hva du sier til dem.

 

Da hadde jeg tatt meg tid til å oppsøke lederen deres, og tatt opp saken med rette vedkommende.

 

 

Med tanke på at nærmeste jehovas "hus" er 6-7 mil unna, blir nok det aldri å skje. Dessuten er nok lederen like - om ikke mer hjernevasket enn de som er ute å går julebukk.

 

En bekjent av meg har en annen måte å gjøre dette på. Hver gang han blir stoppet av eks. JJ på gaten, bruker han å sende de til en bestemt adresse. På den adressen bor det en hyperreligiøs patologisk pratmaker, som ser på seg selv som den ultimate "misjonæren". Han er kjent i området som enhver menighets skrekk og gru. Ikke for at han er ubehagelig, men heller for at han tar ordet, og gir det ikke fra seg før menigheten er på randen av nervøst sammenbrudd. Jeg har selv hatt den uhyre komiske opplevelsen selv ... Og jeg ler bare ved tanken. ;)

 

Det påståes av noen at den mannen har ett lite snev av autisme, og det skulle slett ikke forbause meg.

 

:)

Lenke til kommentar

Jehova lager en hage til menneskene, men setter et tre i midten som de ikke får spise av, og surpise surprise - de spiser av det. Jehova hopper frem fra en busk og roper "TOK DERE! HAHA!"

Det ville ikke betydd noe om de hadde latt være uansett. Når en har å gjøre med en type med den mentaliteten, typen som liker å sette opp feller for tilfeldige forbipaserende, så tar de deg til slutt uansett.

 

Etter hva jeg har lest så står det ikke at det er kunnskapens tre, men kunnskapens tre om rett og galt. Dette gjør det jo enda mer komisk, fordi Jehova sier at dette (spise eple) er galt, men hverken adam eller eva vet hva galt ER. Arvesynd er ikke grunnet ulydighet, men ut av ignoranse. Minst like teit da.

 

anngående OP. Har hørt at hvis du sier du har vært medlem men ikke er det lenger, vil du aldri mer bli spurt på døra om ikke annet, dog det kan også brukes på gata. Dette fordi JV ikke annser utmeldte medlemmer som noe av verdi. Du er død for dem.

 

Har aldri prøvd dette selv, blandt annet fordi jeg faktisk liker å diskutere, selv med trangsynte uopplyste mennesker (ikke at alle JV er dette), samt at de aldri har kommet å ringt på døra mi.

Lenke til kommentar

JV har ikke vært på døren her, men de står av og til på T-banen og deler ut flyers. Da tar jeg alltid en fordi det er bedre at jeg tar den enn at en svak og lettlurt sjel tar den.

 

Den var litt søt - har du sagt det til dem? Og hva ble reaksjonen?

Nei, jeg sier selvsagt ikke noe!

En annen ting er at jeg faktisk liker de kitschy flyerne deres.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

JV har ikke vært på døren her, men de står av og til på T-banen og deler ut flyers. Da tar jeg alltid en fordi det er bedre at jeg tar den enn at en svak og lettlurt sjel tar den.

 

Den var litt søt - har du sagt det til dem? Og hva ble reaksjonen?

Nei, jeg sier selvsagt ikke noe!

En annen ting er at jeg faktisk liker de kitschy flyerne deres.

 

Ok, jeg skal legge meg trickset på minne, og bruke det neste gang noen vil gi meg åndelig lesestoff

 

:)

Lenke til kommentar

Morsomt å se at endel må tro på noe andre har skrevet og tror det er noe annet enn hva det er. En bok som noen har diktet opp - lik en roman som ikke bygger på fakta, men fantasi.

 

Men så lenge ingen lider noe nød, så er det greit syns jeg - dessverre forteller historien oss om mye vondt som har kommet utav personer som er hjernevasket og tolker disse bøkene på sin måte. Har det vært en gud/jesus som har stått bak, så hadde ikke dette vært mulig å tolke på annen måte en til gode for menneskeheten er nå min mening - da hadde ikke folk blitt brent ihjel mm i dekke av religion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...