Gå til innhold

Facebook kan bli den beste CV-en din...


Anbefalte innlegg

Kan staten, private aktører og arbeidsgivere vennligst SLUTTE å bry seg med mitt privatliv? Og hva er det som gjør at arbeidsgivere tror de kan oppføre seg slik? Kanskje JEG ikke gidder å jobbe for noen som vil blande seg inn i privatlivet mitt? Arbeidsgivere som gjør slikt er per definisjon en idiot jeg ikke vil ha noe med å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange her missforstår. Det er ikke snakk om at man må ha FB for å søke jobb, eller i forbindelse med jobb, men mange potensielle arbeidsgivere sjekker spor på nettet for å danne seg et bilde av hvem du er.

 

Personlig mener jeg dette ikke nødvendigvis er en heldig utvikling for arbeidsgivere fordi folk bruker FB forskjellig. I denne artikkelen antyder man at man bør skreddersy FB for å fremstå som en atraktiv arbeidssøker. De fleste pynter uansett veldig på sitt eget liv når de deler data, så man kan ikke håpe å få et representativ bilde ved å sjekke ut slike profiler. I beste fall kan man luke ut personer med helt ekstreme ytringer som står i sterk kontrast til firmaets policy.

 

Ut over dette ser jeg mange har sterke meninger mot FB, men mener dere det samme om outlook eller mail generelt. FB er et verktøy som i likhet med mail kan brukes til mye nyttig, men også mye svada.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Facebook er greit nok det. Til private ting og f.eks. kjøp og salg lokalt, konkurranser etc.

 

Å koble Facebook til jobbsøking... virker som noe propaganda bullshit fra overfladiske amerikanske selskaper.

 

"You better watch it, pal... We see what you think about x and y... We don't agree so you can't work here, sorry to say."

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...