Gå til innhold

Ikke aktiv


Hexafix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

;/

 

Først så har jeg funnet stereotypen til Sigrid. Den kjenner jeg godt da ex-kjæresten min er nesten samme stereotype. Jeg vet derfor at Sigrid er ei jente som liker fart, spenning og spessielle opplevelser.

Hvordan i helvete vet du at Sigrid er som eksen din?

Det er ikke mulig å analysere en person basert på den informasjonen som er tilgjengelig i saken her.

 

Skoene lå igjen, samt mobiltelefon der hun forsvant. Dette er et symbolsk tegn og når gjerningsmenn legger igjen symbolikk så er dette en seriegjerningsmann.

Hvor ligger symbolikken i det at skoen og mobilen ligger igjen? Det er jo hennes eiendeler.

Det er mer symbolikk i å legge igjen en helt annen type gjenstand som faktisk er symbolsk.

Med mindre det er flere tilfeller kan du ikke trekke konkluksjonen om at det er en seriegjerningsmann heller. Basic etterforskningslogikk...

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Det eneste bidraget du og denne tråden kan klare å komme med er fantasier og tankelek. I beste fall. Værre blir det om du får grobunn for spekulasjonene dine her hos andre. I værste fall kan det resultere i heksejakt og falske anklager. Meningen er helt sikkert god, men gjennomføringen vil dessverre være helt bak mål.

 

Om du virkelig ønsker å bidra så foreslår eg at du går ut og leter sammen med de andre organiserte frivillige. Om de fortsatt leter.

 

Og om du faktisk engasjerer deg og bryr deg om andre som har det tøft, vondt, er forsvunnet, gått seg vill osv, så foreslår eg at du tar kontakt med en frivillig redningsaksjon i nærheten av der du bor og spør om å få bli aktivt medlem. Da vil du få være med på slike aksjoner fra alarmen går og din deltakelse kan være avgjørende for å finne personen tidlig og i god behold. Du vil ikke få tjangs til å leke etterforsker, politi eller godt betalt(i penger), men du vil bli en del av ett tett miljø som er glad for å bidra, hvor lykkelige slutter betyr alt for de det gjelder.

 

Røde Kors Hjelpekorps, Norsk Folkehjelp, Norske Redningshunder, Redningsselskapets Sjøredningskorps, Norske Alpine Redningsgrupper og Rovernes Beredskapsgruppe er noen få hvor du kan bidra aktivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det mest idiotiske er at folk løper rundt å leter ute som en flokk med dyr. Det nytter ikke. Alle må jo forstå at Sigrid er tatt med til et ukjent sted som er langt i fra. Smart å legge igjen mobil telefonen slik at de ikke kan spore den for å se hvor hun kan ha tatt veien. Smart å legge igjen skoene så ingen kan finne fotsporene. Dette er symbolsk. Proffesjonelt og godt gjennomført. Det skjedde midt i et stort og folkerikt boligområde natt til søndag og det er ingen spor å gå etter. Ingen som vet, har sett eller hørt noe konkret som kan føre til oppklaring. Selvfølgelig er dette proffesjonelle gjerningsmenn. Sigrid kan umulig være et tilfeldig offer. Skulle bare visst hvor mange menn som oppsøker yngre jenter.S kulle bare visst hvor mange potensielle gjerningsmenn som går fritt.

 

Siden mobilen og skoene er lagt igjen så er det et tegn på at det blir vanskelig å finne henne om ikke umulig. Desverre.

 

Men jeg er jo dum så jeg kan ikke få gjort noe annet enn å skrive ned fantasiene mine.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det mest idiotiske er at folk løper rundt å leter ute som en flokk med dyr. Det nytter ikke. Alle må jo forstå at Sigrid er tatt med til et ukjent sted som er langt i fra.
Godt at hun ble funnet slik at det blir en avslutning på dette.

Ja, tråden skulle ikke vært startet engang. Neste gang du er engasjert i noe, så ta lærdom.

Nei, neste gang så gidder jeg ikke å løfte en finger om det skjer noe. Da får folk tenke selv.
Lenke til kommentar
Nei, neste gang så gidder jeg ikke å løfte en finger om det skjer noe. Da får folk tenke selv.

Du løfta ikke en finger - du har lest ei bok av dektektiv Nancy og trodde du hadde svarene etter litt tankespinn. Den reelle verden er litt mer komplisert lille venn. Å ja, jeg tror du bør overlate det til andre å tenke, der traff du spikeren på hodet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nei, neste gang så gidder jeg ikke å løfte en finger om det skjer noe. Da får folk tenke selv.

Du løfta ikke en finger - du har lest ei bok av dektektiv Nancy og trodde du hadde svarene etter litt tankespinn. Den reelle verden er litt mer komplisert lille venn. Å ja, jeg tror du bør overlate det til andre å tenke, der traff du spikeren på hodet.

Jeg gidder ikke å gjøre verden noe mer komplisert enn nødvendig. Det er derfor det er så mye tull at folk tror at verden er så vanskelig osv men jeg prater ikke om noe som jeg ikke har greie på. Det er i så fall du som opplever verden som vanskelig.

 

Uansett så ikke kom her å fortell meg om hvordan verden er for du synes at verden er et vanskelig sted ut i fra det du skriver.

 

Det er du som ikke forstår hva jeg mener og da er det vanskelig for deg å innrømme at det faktisk er du som sliter og ikke jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...