Gå til innhold

tips til spill fra de siste ti åra som jeg burde ha spillt?


Anbefalte innlegg

jeg har en relativt moderne gamer-PC. men spillsmaken min omhandler for det meste gamle RPGs, simulasjonsspill og Quake III-kloner. DVS ting som ikke akkurat setter maskinvaren på prøve.

 

i denne sammenheng lurer jeg på am det er noen "essensielle spill" fra de siste ti åra jeg burde ha spillt - gjerne med litt sånn nymotens grafikk og sånn. ;-) sist gang jeg spillte grafikk-tunge spill var det Hitman 2 og Max Payne 2 som gjaldt, for å si det slik.

 

når det angår min spillsmak så er det mest RPGs* det går i, så helst ikke foreslå dette. den genren har jeg god kontroll på og vel så det. jeg liker ikke Call of Duty, Crysis, Far Cry o.l. populærskytespill (liker dog veldig godt QIII og Battlefield-aktige spill) noe særlig. ellers mottas det meste av forslag. :-) ekstra pluss for gode karakterer og/eller god historie.

 

 

 

*merk at med RPG her mener jeg ting som Neverwinter Nights, Baldur's Gate, Dragon Age, etc. *ikke* action "RPGs" eller adventure "RPGs" eller J"RPGs". selv om jeg er over snittet interessert og opplyst om disse genrene, så tar jeg gjerne i mot tips innenfor disse også. bare ikke kom og foreslå The Witcher liksom. ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bioshock er en kjempetittel hvis du ikke har spilt det enda.

 

det har jeg faktisk ikke. takk.

 

 

Fallout 3 og Fallout: New Vegas. Morrowind, Oblivion, Skyrim. Med disse har du cirka 500 timer spilltid eller noe slikt. :)

 

Fallout staar paa lista. er litt skeptisk, da jeg liker de gamle. har spillt Elder Scrolls. Oblivion suger. Skyrim og Morrowind er ganske bra.

 

Har du spilt Mass Effect-serien? Den slo veldig an hos meg(det første spillet iallfall), og det ser ut som vi har nogenlunde samme smak i spill. Storytellingen er veldig lik som den i Dragon Age: Origins, men settingen er helt annerledes selvsagt.

 

holder paa og proever Mass Effect. syns ikke det var saann helt kjempe... men maa gi det litt mer tid. saa langt liker jeg deus ex human revolutions bedre.

Lenke til kommentar

Har du spilt S.T.A.L.K.E.R-spillene?

 

De anbefales iallefall på det aller sterkeste. Spill dem gjerne med complete-mod for den ultimate spillopplevelsen.

Clear Sky falt ikke i smak hos meg men elsker de andre to.

Call of Pripyat er ekstra snasent.

Lenke til kommentar

Bioshock er en kjempetittel hvis du ikke har spilt det enda.

 

det har jeg faktisk ikke. takk.

 

 

Fallout 3 og Fallout: New Vegas. Morrowind, Oblivion, Skyrim. Med disse har du cirka 500 timer spilltid eller noe slikt. :)

 

Fallout staar paa lista. er litt skeptisk, da jeg liker de gamle. har spillt Elder Scrolls. Oblivion suger. Skyrim og Morrowind er ganske bra.

 

Har du spilt Mass Effect-serien? Den slo veldig an hos meg(det første spillet iallfall), og det ser ut som vi har nogenlunde samme smak i spill. Storytellingen er veldig lik som den i Dragon Age: Origins, men settingen er helt annerledes selvsagt.

 

holder paa og proever Mass Effect. syns ikke det var saann helt kjempe... men maa gi det litt mer tid. saa langt liker jeg deus ex human revolutions bedre.

 

 

Metro 2033

 

Det er grafikk tungt, veldig pent. Så du får testa pcn din :)

Det har en veldig god postapocalyptic story. Svært dyster setting.

Det ER ett skytespill. Men er mer Resident Evil enn call of duty, survival horror.

 

Det er som en blandig av Fallout og STALKER, bare at det ikke er rpg. Jeg elsker selv RPG som sjanger, men Metro2033 faller i god jord hos meg ;)

 

Må også få anbefalle Alan Wake. Veldig pent, samt at det er historie drevent. Laget av Max Payne studioet :)

Lenke til kommentar

Assassins Creed har jeg hatt mye moro med

jeg syns helt aerlig ikke at det er noe saerlig.

 

 

Metro 2033

Det er grafikk tungt, veldig pent. Så du får testa pcn din :)

Det har en veldig god postapocalyptic story. Svært dyster setting.

Det ER ett skytespill. Men er mer Resident Evil enn call of duty, survival horror.

Det er som en blandig av Fallout og STALKER, bare at det ikke er rpg. Jeg elsker selv RPG som sjanger, men Metro2033 faller i god jord hos meg ;)

Må også få anbefalle Alan Wake. Veldig pent, samt at det er historie drevent. Laget av Max Payne studioet :)

 

har hoert gode ting om metro, men aldri sjekka det ordentlig ut. maa vel det naa. :-)

 

har alan wake paa xbox 360.

 

Europa Universalis 3 er det beste spillet som er gitt ut de siste ti årene uavhengig av plattform. Bør spilles med alle ekspansjonene!

 

skal sjekke!

 

Nå har jeg ikke lest igjennom tråden men fra de siste 10 årene må du definitivt spille disse hvis du ikke allerede har gjort det.

Halo: Combat Evolved (11 år men still)

Bioshock

Bioshock 2

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Fallout 3

Fallout: New Vegas

 

har spillt halo paa xbox for mange aar sida. greit nok. bioshock er nevnt, og skal sjekkes. oblivion suger. skal sjekke fallout 3 og new vegas, men er skeptisk da jeg likte de gamle spilla godt.

 

Du nevner Hitman 2, selv hadde jeg mye moro med Hitman: Blood Money.

Ellers er jeg glad i Splinter Cell serien, spill 1 og 3 er i min bok de beste.

Videre er det verdt å nevne Batman: Arkham Asylum og Batman: Arkham City.

 

-Deluze

 

er det 3a? har bare saavidt proevd det. maa nok ta turen innom de nye hitman-spilla. :-) splinter cell syns jeg er kjedelig. batman-spilla faar mye skryt, saa de maa vel vurderes. :-)

Lenke til kommentar

Det femte spillet kommer i år, Hitman: Absolution.

Hitman: Contracts kom også etter 2'ern. Om jeg husker rett er historien i Contracts og Blood Money litt merkelig sammenhengende i den form at den lineære historien er 2-3-4 oppdrag/brett i Blood Money, så hele Contracts, og deretter er resten av Blood Money en fortsettelse på historien fra Contracts.

 

Eller sagt på en annen måte, starten på Blood Money forklarer/utdyper historien i Contracts (mener jeg å huske).

 

Batman-spillene har et utrolig morsomt slåssesystem synes jeg, og karakterene (Joker, Harley Quinn, og The Riddler) synes jeg var utrolig stilige. Tidvis litt gjentagende, men alt i alt underholdende spill.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...