Gå til innhold

Da er Windows 8 ute på Technet og MSDN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det slik at Enterprise utgaven av Windows 8 er noe av det samme som Ultimate utgaven til Windows 7?

 

Edit: Samt er metro interfacet så "dårlig" for mus og tastatur som folk skal ha det til? Og er bortgangen av start knappen så ille som folk skal ha det til? Er klar over at det er store forandringer, men er vel noe man burde kunne vende seg til med tiden?

 

Lurer fordi jeg har lyst til å installere Win8, men med tanke på alt det ille jeg har lest om metro med mus og tastatur, samt det med start knappen, så greier jeg ikke helt å bestemme meg.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Kan ikke klage nei. Deilig følelse å ha en fil med lisenser som har en teoretisk verdi på flere millioner kroner (flere tusen server aktiveringer, mange hundre Windows og Office aktiveringer).

Det er jo selvsagt derfor piratene har elsket Technet. En konto til $349 kan selges for mange ti tusener av kroner når de selger en og en lisens.

 

Technet er jo kun for testing, så skal du følge EULA betingelsene så kan du ikke bruke lisensene på en pc som bruker til dagligdagse ting. Men på den andre side, hvordan teste ut programvaren om man ikke kan surfe på dine vanlige sider, bruke dine vanlige programmer, skrive vanlige brev i Office, og sjekke din vanlige epost? Så det syndes vil litt mot de betingelsene.

Føler uansett at jeg faktisk betaler for programvaren min, og vet at alle.iso filer jeg laster ned er 100% fri for skadeprogramvare.

Lenke til kommentar

Er det slik at Enterprise utgaven av Windows 8 er noe av det samme som Ultimate utgaven til Windows 7?

 

Edit: Samt er metro interfacet så "dårlig" for mus og tastatur som folk skal ha det til? Og er bortgangen av start knappen så ille som folk skal ha det til? Er klar over at det er store forandringer, men er vel noe man burde kunne vende seg til med tiden?

 

Lurer fordi jeg har lyst til å installere Win8, men med tanke på alt det ille jeg har lest om metro med mus og tastatur, samt det med start knappen, så greier jeg ikke helt å bestemme meg.

 

Du kan jo se her... en fin liste med alle funksjoner. Windows 8 Enterprise er den "høyeste" versjonen, som skal inneholde alt.

 

Jeg sitter faktisk å bruker Windows 8 nå på den bærbare, men det er skikkelig uvant uten start knappen. I tillegg finnes det ikke driver for mitt ADM HD7600M kort, så har ikke Aero, så det ser ikke mye pent ut.

 

Metro funker faktisk ganske greit med mus og tastatur. Ikke så ille som jeg har opplevd på tidligere versjoner når jeg kun har kjørt Win8 i virtuelle maskiner.

 

Det skal sies at jeg gjør mye via Remote Desktop til en RDC VM jeg har her hjemme på serveren min da. Siden jeg skifter mellom flere pcer, er det greit med ett skrivebord. Men jeg jobber jo likevel lokalt på pcen innimellom.

Lenke til kommentar

Du må ha Pro utgaven for å kunne få Enterprise versjonene av Windows 7 og Windows 8 ja.

 

Takk, men er Windows 8 Pro inkludert i TechNet Standard?

 

Noen må ha det inn med t-skje, men oversikten jeg lastet ned fra http://technet.microsoft.com/nb-no/subscriptions/hh442910.aspx sier intet.

 

Det store spørsmålet er om jeg får tak i en SSD (til god pris i Stavangerområdet) i morgen og kan "nerde" i helgen siden kona allikevel er bortreist... :eek:

Lenke til kommentar

Fikk endelig et tips om at VAMT 3.0 var kommet ut, slik at jeg fikk sjekket Windows 8 Enterprise nøkkelen min. Microsoft har virkelig blitt kjipe på aktiveringer, kun 20 aktiveringer mot 500 på Windows 7 Enterprise.

 

win8vamt1.jpg

 

Morgens: Husk at på Technet Standard får du bare to nøkler til Windows 8 (pro), men hver kan aktiveres 10 ganger på 10 ulike pcer. De sier at om du aktiverer med samme IP så teller det ikke på det antallet, men har aldri testet det ut, siden du ikke får sett hvor mange aktiveringer det er på en Retail nøkkel.

Har i alle fall fått aktivert 10 ganger på en nøkkel, det testet jeg ut, men ville ikke aktivere den for 11. gang.

Lenke til kommentar

Technet Standard gir 2 stk "Windows 8 Pro" og 2 stk "Windows 8 Pro N" nøkler (4 totalt)

 

Stemmer, jeg glemte N versjonen. Er jo grei å bruke til testing, og trenger man Media Player filene kan de jo lastes ned og installeres gratis fra Microsoft sine sider.

Så der har man 20 aktiveringer ekstra :D

Lenke til kommentar

Da er du en av de heldige som får skjermkortdriveren til å fungere da...

Det finnes ingen driver til mitt AMD HD7600M kort, så får ikke Aero til å fungere i alle fall. Og da ser det ikke så pent ut.

Men ellers kan jeg være enig i at det går overraskende greit. Kanskje jeg gjorde en liten tabbe ved å slutte å teste det tidligere i år, bare fordi den manglet start knappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...