Gå til innhold

Da er Windows 8 ute på Technet og MSDN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Technet er for de som ønsker/har behov å teste Microsoft produkter, og gir deg tilgang på det meste av Microsoft sine produkter, inkludert Enterprise versjoner og Office produkter osv.

De får Retail nøkler og MAK nøkler til alle produktene du kan laste ned, og tilgang til alle de nyeste .iso filene til produktene. Er den billigste måten å få tilgang til "alt" på.

Lenke til kommentar

Technet er for de som ønsker/har behov å teste Microsoft produkter, og gir deg tilgang på det meste av Microsoft sine produkter, inkludert Enterprise versjoner og Office produkter osv.

De får Retail nøkler og MAK nøkler til alle produktene du kan laste ned, og tilgang til alle de nyeste .iso filene til produktene. Er den billigste måten å få tilgang til "alt" på.

Dette er vel riktig når det gjelder TechNet Pro.

TechNet Standard er mer begrenset både hva gjelder utvalg og antall lisensnøkler.

(Enterprise-versjoner er som regel ikke tilgjengelig for TechNet Std. abb., og man får kun tilgang til Windows 8 Pro, ikke Windows 8. Dvs. ingen tilgang til "hjemmeversjonen" av Windows 8.)

Lenke til kommentar

Oppdatering - Slik kjøper du Technet abb. i Norge

 

Det tar 1 uke... :eek:

 

http://www.microsoftstore.no/shop/nb-NO/Microsoft/Design-+-Utvikler/TechNet-2010 er eneste mulighet for oss i Norge, std. kan kun betales med bankoverføring mens pro kan betales med Visa. Logisk!

 

Jeg overførte pengene forrige onsdag ved lunsj, valgte normal hastighet som kostet 35,- og tar innen til 4 dager, mens express til 350,- tar maks. 1 døgn hos min bank.

 

Kvittering fikk jeg dagen etterpå, sendte den til Microsoft og ba om at de kunne åpne kontoen. NEI, de gjør det når de ser at pengene er på konto.

 

Mandags kveld fikk jeg kvittering og key, registrerte meg hos Technet. Innen 36 timer skulle jeg få ID og tilgang.

 

I dag tidlig var det gått 40 timer, sendte en "sinnamail" og fikk en beklagelse og full tilgang i ettermiddag.

Lenke til kommentar

Så bra at det løste seg da. Fortsatt helt ulogisk med kun bankoverføring på Standard kontoen, men Microsoft er Microsoft.

Uansett, lykke til med Technet tilgang, og tar jeg ikke helt feil kommer sikkert internett linjen din til å bli brukt flittig de neste dagene. MYE å laste ned derfra...og alltid kjekt med 100% originale virusfri .iso filer.

 

Pass på å generer nøkler til alt du ønsker fremover, og lagre dem i en sikker fil hjemme. Og last ned alle .iso filer du trenger. Plutselig endrer de betingelsene igjen, og du mister tilgangen til å lage ny nøkler eller laste ned .iso filer.

 

Jeg er veldig glad for at jeg generte 10 nøkler til alle produkter i 2010 da kontoen var ny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er noen ulemper ved å dualboote evaluation (90 dagers) utgaven av Windows 8 Enterprise med Windows 7? Så vidt jeg vet kommer Windows 8 med ny bootscreen, kan dette medføre at også Windows 7 installasjonen blir ubrukelig når perioden utløper?

Tviler sterkt på at bootloaderen blir påvirket av at Windows 8 har utløpt, så det skal gå helt fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, høres bra ut. Bare å formatere partisjonen med Windows 8 fra Windows 7, så booter Windows 7 på samme måte som før igjen?

 

Edit: Med test versjonene var det folk som hadde problemer med å komme inn i BIOS, dette er ikke noe problem lenger? Får tilbake gamle BIOS dersom man avinstallerer, eller hur?

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Windows 8 påvirker ikke BIOS heller, så du får ingen problemer der.

 

Anbefaler deg å lage en ny partisjon på pcen du vil ha dualboot på. Jeg gjorde det på min bærbare før installasjonen. Så valgte jeg en "clean install" på den partisjonen, og da fikk jeg en fin boot meny der jeg kan velge mellom Windows 7 og windows 8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som folk har hatt noe problemer med den nye bootloaderen og BIOS, her f.eks. Får håpe det går bra, har en relativt ny Asus N56 som burde være godt kompatibel med Windows 8.

 

Harddisken er allerede delt opp i to partisjoner fra produsentens side, (på 300 GB og 400 GB) så det skal ikke være noe problem. Håper bare ikke Asus har lagt restore to factory default "imaget" på denne, men det pleier vel å ligge på en mindre, skjult partisjon?

 

Takk for raske svar forresten :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Jeg tviler fortsatt på at Windows 8 installasjonen gjør noe med BIOS. Tror det hadde vært mange flere tråder ang dette på internett, om Microsoft plutselig begynte å flashe BIOS under installasjonen.

Så trådstarter i den tråden har nok gjort noe annet også, men synes det er greit å legge skylden på Windows.

 

Windows 8 har i alle fall ikke prøvd å gjøre noe med BIOS på mine to bærbare eller på noen av de ca 50 virtuelle installasjonene jeg har gjort de siste ukene.

 

Recoverypartisjonen ligger som oftes på en liten skjult partisjon, slik at den ikke blir slettet når folk lurer på hva slags fil det er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...