Gå til innhold

Flash for Android er død


Anbefalte innlegg

Oh, fuck, dette vil gjøre ting vanskeligere for meg. Flash var den ene tingen på Android som gjorde at du kunne garantere en hvertfall nesten fungerende live-video på tvers av versjoner og leverandører av Android på mindre enn 15 år gamle streaming-protokoller og uten tre-fire forskjellige videoprofiler.

 

Dette fører nok til at flere gjør som NRK under OL:

 

Og Android?

 

Vi skulle gjerne levert enda bedre, bl.a. for Android 4, men implementasjonen av HLS er ikke god nok fra bl.a. Samsung. I valget mellom å tilby en høyoppløselig HLS-strøm med 3t forsinkelse (!) og mangelfullt videospillergrensesnitt – eller en dårligere videoopplevelse med Flash i sanntid prioriterer vi det siste.

http://nrkbeta.no/2012/07/25/ol-strommene/
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Flash er ganske utbredt, og om noen opplever at det sluker batteri eller om noen opplever krasj, så er det allikevel mange flere som er avhengige av flash.

 

Såvidt jeg forstår er det kun å laste ned flash som en separat addon som forsvinner, ikke nettlesere med innebygget flashstøtte.

http://www.engadget.com/2012/06/26/native-firefox-android-browser-adds-speed-flash-html5-and-a-fr/

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på folk som deg.

Hvorfor si nei til MULIGHETEN til å ha noe? Vil du ikke bruke det, så ikke bruk det. Men her har du altså UMYNDIGGJORT deg selv ved å la noen andre ta avgjørelsen for deg?

Det er vel derfor alle bærbare selges med diskettstasjon og printerport i dag? Da har man jo valget ;)

 

Ved å kutte gammel og/eller dårlig teknologi og programvare banes det vei for nye og svært ofte bedre løsninger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Kjenner mange som bannet høyt og lenge når firewire forsvant. Folk hadde kjøpt dyre videokamera og så fikk de ikke overført. Ble jo ordnet med pcmcia eller pci kort men heller ikke de er hyllevare lenger.

Lenke til kommentar
Sier fint neitakk til ting som dreper batteritiden min.
Skjønner meg ikke på folk som deg.Hvorfor si nei til MULIGHETEN til å ha noe? Vil du ikke bruke det, så ikke bruk det. Men her har du altså UMYNDIGGJORT deg selv ved å la noen andre ta avgjørelsen for deg?

 

Han forstår ikke at flash er en mulighet og ikke en påtvungen ting i android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på folk som deg.

Hvorfor si nei til MULIGHETEN til å ha noe? Vil du ikke bruke det, så ikke bruk det. Men her har du altså UMYNDIGGJORT deg selv ved å la noen andre ta avgjørelsen for deg?

Det er vel derfor alle bærbare selges med diskettstasjon og printerport i dag? Da har man jo valget ;)

 

Ved å kutte gammel og/eller dårlig teknologi og programvare banes det vei for nye og svært ofte bedre løsninger.

Det er jo komplett idioti å sammenligne for lengst avdød teknologi med noe som eksisterer og fortsatt brukes i høyeste grad idag. Hva tror du var tilfellet for mange år tilbake? Jo nettopp at man kunne velge om man ville feks. ha med diskettstasjon eller ikke. Hvor idiotisk hadde det ikke vært å kutte ut disketttasjoner tvert med engang CD'er kom på markedet?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo komplett idioti å sammenligne for lengst avdød teknologi med noe som eksisterer og fortsatt brukes i høyeste grad idag. Hva tror du var tilfellet for mange år tilbake? Jo nettopp at man kunne velge om man ville feks. ha med diskettstasjon eller ikke. Hvor idiotisk hadde det ikke vært å kutte ut disketttasjoner tvert med engang CD'er kom på markedet?

 

Det kan man vel kalle overgangsfasen vil jeg tro. Ikke mange tør å bare kutte ut ting mange brukere mener de fremdeles trenger, men som er på slutten av levetiden sin.

 

Det ser ut til at Apple ikke tok til seg Flash i iOS, så Flash for Android ble vel overgangsfasen før Adobe kuttet ut Flash på mobil.

 

Hvis de nå kunne kutte ut vanlig Flash også :)

Lenke til kommentar

På tross av de mange feil og mangler med Flash for en mobil plattform er det likevel trist. Det er en ting å støtte bedre teknologier. Det bør man. Men å ikke være bakoverkompatibel er og blir en uting. På tross av at både Adobe, Google og Jobs nå er posthumt enige om Flash er det likevel slik at mye innhold på internett krever Flash. Jeg kan ikke lenger bruke Flash siden jeg har JB. Jeg savner muligheten, det gjør jeg virkelig.

 

Det sagt, man får komme seg videre.

Lenke til kommentar

Har brukt flash i alle år på pc og aldri hatt noen problemer så synes jo det er rart at folk har SÅ mye problemer med det som folk tilsynelatende har. Om man skal kjøre løpet fullt ut så burde jo også java, vizky, shockwave, air, silverlight og alle andre tilsvarende addons vært fjernet i samme slengen. Synes ikke flash er hverken bedre eller verre enn de andre.

 

Du har aldri merket ting som at pc'en henger og er treg ? Silverlight blir også fjernet foresten ... Flash spiser strøm, så på bittesmå dingser med bittesmå batterier så er flash en dreper. Problemene er høyst reelle, tenk en verden hvor pc'en ikke henger og hakker hele tiden, foresten tenk på en verden uten windows. Se for deg at du kjører en bil som oppfører seg som Windows, tror du den hadde bestått EU-kontrollen ? Jeg har en gammel Mitsubishi, jeg hater den men den er min - Eu kontroll snart :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flash spiser strøm, så på bittesmå dingser med bittesmå batterier så er flash en dreper.

 

Du er klar over at Flash på Android er VALGFRITT. Man kan til og med konfigurere nettleseren til å ikke vise Flash som standard, men starte det DERSOM DU VELGER å trykke på den? Hvordan i svarte dreper dette batteri? Vil du ikke ha Flash, så er det også valgfritt. Ingen halv-psykopat som har tatt valget FOR deg.

 

Se for deg at du kjører en bil som oppfører seg som Windows, tror du den hadde bestått EU-kontrollen ?

 

Ja?

Hadde bilen min oppført seg som Windows-PCen min, hadde jeg vært sjeleglad. EU-kontroll hadde vært en fryd å utføre. Av og til lurer jeg hva i svarte folk gjør med PCene sine siden de opplever så mye trøbbel?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke for å gå off-topic, men hva tenker de som droppet å kjøpe iPhone grunnet mangel på flash? :)

Altså de som kjøpte Androidtelefob fremfor iPhone pga flash har fått det de ønsker - nemlig flash. Alle Androidmobiler har kunnet laste ned flash frem til nå, og den blir ikke avinstallert selv om den ikke går ann å laste ned lengre.

Endret av martin9
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har brukt flash i alle år på pc og aldri hatt noen problemer så synes jo det er rart at folk har SÅ mye problemer med det som folk tilsynelatende har. Om man skal kjøre løpet fullt ut så burde jo også java, vizky, shockwave, air, silverlight og alle andre tilsvarende addons vært fjernet i samme slengen. Synes ikke flash er hverken bedre eller verre enn de andre.

 

Du har aldri merket ting som at pc'en henger og er treg ? Silverlight blir også fjernet foresten ... Flash spiser strøm, så på bittesmå dingser med bittesmå batterier så er flash en dreper. Problemene er høyst reelle, tenk en verden hvor pc'en ikke henger og hakker hele tiden, foresten tenk på en verden uten windows. Se for deg at du kjører en bil som oppfører seg som Windows, tror du den hadde bestått EU-kontrollen ? Jeg har en gammel Mitsubishi, jeg hater den men den er min - Eu kontroll snart :(

 

Har hatt noen pcer i huset og flash er det første jeg har lagt inn i nettleserne og har som sagt aldri opplevd noen problemer med flash. Snakker om over 20 år og flere pcer og mobiler. Nå er jo jeg blandt de som avinstallerer gammel versjon før jeg fjerner oppføringer i registeret og gjenværende mapper før jeg legger inn oppdatert versjon så det er mulig jeg har unngått problemer på grunn av det.

 

Har som sagt ikke kjennskap til om det kun er flash som nedlastbar addon som fjernes, eller om flash fjernes fra mobilnettlesere også. Ikke lest noe om silverlight, men antar det blir sentralt på windows phone spesielt på WP8, så silverlight kan bli et skille på hvilke nettsider de ulike mobilene kan besøke.

 

Netflix f.eks bruker silverlight til å streame innholdet, så om man fjerner silverlight fra mobilene så må man ha en windows mobile om man vil bruke netflix på mobilen.

Lenke til kommentar

Netflix f.eks bruker silverlight til å streame innholdet, så om man fjerner silverlight fra mobilene så må man ha en windows mobile om man vil bruke netflix på mobilen.

Tviler jeg sterkt på, siden Netflix leverer en iOS-app og streamer innhold til den - uten Silverlight, selvsagt.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...