Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Ooooh! Vill og ha en sånn på veggen.

Faller nok i dårlig smak hos madammen istedet. Alt av pynt jeg printer og stiller ut i stua havner på printerommet ganske raskt.

 

Ser det er veldig mange deler. Er propellen veldig stor eller har du liten printer?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ooooh! Vill og ha en sånn på veggen.

Faller nok i dårlig smak hos madammen istedet. Alt av pynt jeg printer og stiller ut i stua havner på printerommet ganske raskt.

 

Ser det er veldig mange deler. Er propellen veldig stor eller har du liten printer?

 

Propellen er 1,8m i diameter. 18 deler totalt.

 

Hva om du kamuflerer den som en takvifte? :p

Lenke til kommentar

 

Ooooh! Vill og ha en sånn på veggen.

Faller nok i dårlig smak hos madammen istedet. Alt av pynt jeg printer og stiller ut i stua havner på printerommet ganske raskt.

 

Ser det er veldig mange deler. Er propellen veldig stor eller har du liten printer?

Propellen er 1,8m i diameter. 18 deler totalt.

 

Hva om du kamuflerer den som en takvifte? :p

Rått!

Haha nei den går nok heller ikke.. :p

Men stilig å printe å eventuelt gi i julegave.

 

Vet du hvor mye den veier?

 

Da var Klipper installert på Deltan.

Var litt pjesk å få config helt riktig, samt å levle bed. Mye enklere om man har en cartesian printer og ikke en Delta.

 

Men selve installasjonen var veldig enkel.

Bevegelsene til printern virker å være mye mer "smooth" som man jo forvente siden det brukes vesentlig bedre utregninger for hver bevegelse.

 

Må kjøre litt testprinting nå og se. Blir deilig å kunne printe på 120+ mm/s uten feilberegning slik som før.

 

W7djhcS.jpg

 

Blir en helt vanvittig fin finish i forhold til Marlin. Printet i 80mm\s på ytterveggen. 120mm\s på infill, her kan man bare gi full gass nå. Før var alt over 80 ganske ubrukelig utseendemessig. og gikk man over 100mm\s så begynte den å feilberegne og kunne finne på å slå dysa rett ned i printen.

 

Veldig fornøyd hittil altså. Gir store forberdinger med en 64 bit cpu i forhold til en 8 bit.

 

 

Er foresten ferdige configureringer til CR-10, Tronxy X5S og en mange andre printere. Install and print.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

 

Blir en helt vanvittig fin finish i forhold til Marlin. Printet i 80mm\s på ytterveggen. 120mm\s på infill, her kan man bare gi full gass nå. Før var alt over 80 ganske ubrukelig utseendemessig. og gikk man over 100mm\s så begynte den å feilberegne og kunne finne på å slå dysa rett ned i printen.

 

Veldig fornøyd hittil altså. Gir store forberdinger med en 64 bit cpu i forhold til en 8 bit.

 

 

Er foresten ferdige configureringer til CR-10, Tronxy X5S og en mange andre printere. Install and print.

 

Bruker du RPi eller? Tenkte jeg skulle prøve klipper på en orange pi jeg har liggende, må kanskje hive meg rundt og teste det.  :hmm: Og hvilke stepper-drivers har deltan din?

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

 

 

Blir en helt vanvittig fin finish i forhold til Marlin. Printet i 80mm\s på ytterveggen. 120mm\s på infill, her kan man bare gi full gass nå. Før var alt over 80 ganske ubrukelig utseendemessig. og gikk man over 100mm\s så begynte den å feilberegne og kunne finne på å slå dysa rett ned i printen.

 

Veldig fornøyd hittil altså. Gir store forberdinger med en 64 bit cpu i forhold til en 8 bit.

 

 

Er foresten ferdige configureringer til CR-10, Tronxy X5S og en mange andre printere. Install and print.

Bruker du RPi eller? Tenkte jeg skulle prøve klipper på en orange pi jeg har liggende, må kanskje hive meg rundt og teste det. :hmm: Og hvilke stepper-drivers har deltan din?

Ja en Pi3. Brukte en slik fra før av til Octoprint så var meget enkelt.

 

Bruker TMC2208 drivere, men man får bedre resultater med standard drivere også (A4899 er vel den alle printere bruker)

Lenke til kommentar

Da var Klipper installert på Deltan.

Var litt pjesk å få config helt riktig, samt å levle bed. Mye enklere om man har en cartesian printer og ikke en Delta.

 

 

Har klipper støtter for noen form for auto-leveling av bed'en? (G29 eller hva det var for eksempel)?

Lenke til kommentar

 

Da var Klipper installert på Deltan.

Var litt pjesk å få config helt riktig, samt å levle bed. Mye enklere om man har en cartesian printer og ikke en Delta.

 

 

Har klipper støtter for noen form for auto-leveling av bed'en? (G29 eller hva det var for eksempel)?

Nå er jeg usikker på støtten til vanlige printere, siden jeg bare har testet dette på en Delta, men på min kjørte jeg en "delta_calibrate" som prober en runde og gir meg høyde og vinkel på alle 3 tårn. Skriver dette inn i Firmware så er bed level.

 

Men sikkert noen måter å levle vanlige maskiner og på. Er mye diskusjon rundt bltouch osv.

 

Bare å lese seg opp på den printeren du har :)

Lenke til kommentar

hvilken delta er det du har igjen? Jeg har en Anycubic Kossel, det ser ikke ut til å være veldig mange delta-printere i config lista til Klipper.

Kossel jeg og har. Pulley versionen.

Kan få config fila hos meg om du vil.

 

Om du har en større versjon trenger du bare endre rod length og bed radius. Iallefall så lenge du har Trigorilla hovedkort.

 

https://drive.google.com/file/d/1veOzlqYSl1wk6jpndnywVTq5MQMjLZ0-/view?usp=drivesdk

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Takker. Jeg har også Pulley-versjonen.

Fikk såvidt fått startet med å sette opp OctoPrint (OctoPi) på en Pi3 på torsdagskvelden. Tenker jeg tester ut OctoPrint med Kosselen sin eksisterende firmware før jeg kaster meg på Klipper.

Sikkert lurt at jeg vet hvordan jeg får inn den originale firmware'n også, i tilfelle jeg vil tilbake.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Nei, jeg tenkte på engangs-greier.

Om det var noen som gadd å bruke tida på det her til lands, liksom.

Enkleste å høre med noen du kjenner da. Du kjenner garantert noen som har en printer stående.

 

Ja, opp til flere.

Problemet er bare at de får ikke ting til.

 

(og de av dem som får ting til, er av typen "nei jeg hjelper ikke fordi da blir jeg stående med det skrotet av en printer der og mine printere koster litt for mye til at du får printe noe på dem")

Endret av VegaPet
Lenke til kommentar

 

 

Nei, jeg tenkte på engangs-greier.

Om det var noen som gadd å bruke tida på det her til lands, liksom.

Enkleste å høre med noen du kjenner da. Du kjenner garantert noen som har en printer stående.

 

Ja, opp til flere.

Problemet er bare at de får ikke ting til.

 

(og de av dem som får ting til, er av typen "nei jeg hjelper ikke fordi da blir jeg stående med det skrotet av en printer der og mine printere koster litt for mye til at du får printe noe på dem")

 

 

Du får bruke 800kr på en printer selv og se om du får til ^^

Så kan du jo bare selge den etterpå omså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...