Gå til innhold

Huawei MediaPad tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men må man bruke minnekort for å oppgradere? Kan man ikke bruke datakabelen?

 

Du må bruke minnekort for å gjennomføre oppgradering etter produsentens "godkjente" prosedyre. Det kan gjøres via datakabel, men da må du "roote" telefonen først, og deretter bruke alternativ software for å oppgradere nettbrettet. Har du ikke gjort det før, vil jeg ikke anbefale deg å gjøre det. Feiler du underveis, og ikke har noen til å hjelpe deg, står du i praksis med et nettbrett du har brutt garantien på. Kjøp deg et minnekort først som sist, da kan du alltid redde deg ut av senere "uheldige" forsøk. Kjøp gjerne et minnekort som har adapter fra SD micro til vanlig SD. Da kan du lese og skrive til kortet direkte fra de fleste bærbare PC'er. Her er et eksempel http://www.komplett....aspx?sku=605584

 

Edit:

2 GB er nok for flash'ing, men anbefaler egentlig at du ikke kjøper noe mindre enn 16 GB i dag. Alltid godt med litt ekstra plass for programmer, backup, musikk etc. Her er et greit alternativ http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=652190

 

Det aller beste er å ha to kort, et lite for flash'ing av ROM's og et litt større som kan stå fast i enheten. Hvis du ikke planlegger å utforske andre ROM's, klarer du deg fint med ett minnekort.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Dustinhome har class 10 32GB til sammeprisn som det 16GB fra komplett. Ellers får man minnekort på 4gb til under 30kr, så det er jo ikke store tapet om ha angrer se og helle vil ha et større senere.

 

Kan man ikke installere ROM fra internminnet med CWM?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Kan man ikke installere ROM fra internminnet med CWM?

Jeg tror ikke det. Du må i alle fall "roote" først. Enkelte ROM krever også sletting av "dalvik cache" etc, og da er faren for at ting kan skjære seg stor. Klarer du å "brick'e" enheten da, er stort sett eneste mulighet for oss vanlige dødelige å gå til anskaffelse av minnekort. Og har du rotet det skikkelig til, så er det ikke engang sikkert at du får det til da.

Er ikke 100% sikker på dette, men anbefaler likevel "n00bs" å gå frem på sikreste måte (minnekort). Når det er sagt, har jeg flere forskjellige ROM's på min telefons minnekort, og jeg skifter mellom dem på 5-10 minutter hvor som helst og når som helst. Har også full backup av all software på minnekortet (Titanium Backup), slik at jeg alltid kan slette og gjennopprette software uten tilgang på PC / nettforbindelse.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Titanium Bakup er gull. Ha sluttet å ROM-hoppe på telefonen, men regner med jeg komme til å tukle litt ekstra med MediaPaden - den er jo tross alt ny. Må du kjøre noe fastboot oem unluck-kommando eller liknende som gør at aden vet at den er tuklet med i ettertid? Så du skrev at du bar kunne flashe original ROM og sende den inn hvis det ble problemer, så satsser på at det bare gjelder de som er solgt gjennom T-Mobile.

Lenke til kommentar

Må du kjøre noe fastboot oem unluck-kommando eller liknende som gør at aden vet at den er tuklet med i ettertid? Så du skrev at du bar kunne flashe original ROM og sende den inn hvis det ble problemer, så satsser på at det bare gjelder de som er solgt gjennom T-Mobile.

Er ikke helt sikker på at jeg forstår hva du mener her. Konkret i mitt tilfelle, så har jeg flash'et ICS. Deretter har jeg "root'et" og prøvd et par alternative "kernels". Nå er jeg tilbake på original "kernel" utgitt av Huawei, da jeg ikke ser noen grunn til å overklokke etc.

Hvis jeg må levere nettbrettet inn på garanti/reklamasjon av en eller annen grunn, flash'er jeg bare original ICS på nytt og gjennoppretter til fabrikkinstillinger. Ingen vil da vite at jeg tidligere har "root'et" og installert alternative "kernels/ROMs".

Rooting kan gjøres på flere måter, mange av dem er beskrevet på xda-developers forum. Jeg har brukt den enkle metoden å bruke et "script" laget av en annen http://www.modaco.co...-orange-tahiti/

Jeg vet ikke om jeg har svart tilfredsstillende, men det er bare å spørre videre hvis det er noe mer jeg kan svare på.

Vennligst ta i betraktning at jeg fortsatt bare er en litt erfaren "n00b" på dette.

 

Edit:

For de som ikke vet hva CWM (ClockworkMod) er, så er dette en grei innføring http://www.addictivetips.com/mobile/what-is-clockworkmod-recovery-and-how-to-use-it-on-android-complete-guide/

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

 

Hvis du kjører fastboot oem device-info fra pc.en med paden i fastboot-mode så får du opp info om bootloaderen. Leste nemlig om en som måtte kjøre fastboot oem unlock for å få flashet den, og da kan de se det når du leverer den inn.

 

Men ikke bli skremt hvis du ser "Device tampered: true" i outputen fra den kommandien: Media Paden kommer visst med et som standard. Og de fleste sier det går helt greit å flashe den uten å kjøre oem unlock, så han har sikkert enten tatt feil, eller så er det noe spesielt for de som kjør den Tmobile-brandet.

Lenke til kommentar

Og de fleste sier det går helt greit å flashe den uten å kjøre oem unlock, så han har sikkert enten tatt feil, eller så er det noe spesielt for de som kjør den Tmobile-brandet.

Jeg har flash'et uten unlock. Det var ikke en med Tmobile som prøvde å flash'e med den første (russiske) ICS som var tilgjengelig, og endte opp med feil baseband?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg får ikke endret lysstyrke på brettet med original Android 4.0.3 (ICS) via Huawei sin nettside. Brettet er ikke rootet o.l. og det er riktig firmware (u versjon)

Testet ikke det med lysstyrke på Andorid 3.2, da jeg la inn nyeste Android med en gang.

 

Andre med samme problem på enten Android 3.2 eller 4 ?

 

Dette er kanskje en garantisak....?

Å flashe samme rom på nytt skal vel ikke løse noe. Det suger batterikapasitet av å ikke kunne regulere lysstyrke på noen måte.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...