Gå til innhold

Dette er iPhone 5


Anbefalte innlegg

Helt riktig, men for dem som teller er det den sjette iPhonemodellen fra Apple, med mindre man skal regne den med CDMA som en egen modell, i såfall er det den sjuende.

 

Og hva med den hvite iPhone 4, det er jo nesten en egen modell det også siden det tok så lang tid før den kom i salg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Same shit, slightly different wrapping.

 

Jaja, er vel på tide å skaffe seg ny telefon snart, så blir det 4" skjerm så er det nå i det minste fremgang.

Lenke til kommentar
... og hvor lenge til artikkelen om at den ikke kommer til å hete iPhone 5?Pressen burde tatt seg i nakken etter siste runde ryktespekulering rundt iPhone 5...
Om en telefon heter 4, 4G, 4S, 4GS, 5, 10, 15 eller 20 spiller da virkelig ingen rolle. Det er bare et tall. Hadde Samsung S3 vært en dårligere telefon om den het feks S2S? Merkelig hvor mye rart enkelte finner på for å rakke ned på en ting.

 

Tror du er litt vél på defensiven her. Hvilket nummer telefonen får er såklart rivende likegyldig.

 

Poenget mitt var at sider som amobil ukritisk dytter ut en ny artikkel for hvert minste lille rykte som lekkes fra Cupertino. Du så jo hvordan det gikk sist gang dette sirkuset var på veien... folk var 99.9% sikre på at iPhone5 skulle komme, med warpdrive, neuralinterface og det som bedre måtte være.... for så å ende opp med en liten revisjon av iPhone4... og Siri.

 

Jeg rakker ikke ned på telefonen, men på dekningen av ryktemølla.

 

"– Det er 98 % sikkert at iPhone 5 ser slik ut"

Endret av Dummst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Som jeg nevnte, problemet med iphone4 er at den er tjukk i forhold til størrelsen.
Tjukk i forhold til størrelsen? Dette blir jo omtrent like meningsløst som å måle hvor miljøvennlig en bil er målt mengden CO2-utslipp per mil per tonn bil, hvor digre sementbiler kommer mye bedre ut av det enn vanlige personbiler fordi de veier så mye som de gjør.Da føyer man til en urimelig forutsetning for å få noe til å fremstå som bedre eller dårligere enn det egentlig er

 

iPhone: Kort og tykk (høy i forhold til størrelsen)

 

WagonR.gif

 

Galaxy SIII/SII, Galaxy Note, Nexus: Store og slanke (større enn iPhone, men tykkelsen er fordelt ut på et større område, som dermed gjør dem slankere)

 

lamborghini-reventon1.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar

iPhone: Kort og tykk (høy i forhold til størrelsen)

 

Galaxy SIII/SII, Galaxy Note, Nexus: Store og slanke (større enn iPhone, men tykkelsen er fordelt ut på et større område, som dermed gjør dem slankere)

Ganske håpløs sammenligning...

 

Spør du meg så er det omvendt. Android-telefonene er varebilen, som du kan bruke til mye forskjellige, du kan ha tilhengere, ski-bokser, trimme den, og whatever du ønsker.

 

iPhone er sportsbilen som er meget god til det en er laget for, men selvsagt med mye mindre fleksibilitet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tipper den blir ca 7-7.2 mm når man ser på glasset som nå er, og ser for seg at den blir byttet ut med en tynn metallplate. Altså en del tynnere enn samsung galaxy s2. Så spesielt tjukk blir den nok ikke.
Er glasset virkelig 2 mm tjukkere enn metall? Som jeg nevnte, problemet med iphone4 er at den er tjukk i forhold til størrelsen. Det hjelper jo såklart litt at den endelig ser ut til å få en litte større skjerm. Men vi får se hvordan det blir til slutt.AtW

 

Synes ikke den er så tykk i forhold til størrelsen. Tror du den blir dyr i forhold til prisen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis dette virkelig er bilder av den kommende telefonen lurer jeg på hva bakstykket er laget av. Man kan jo håpe på Liquidmetal, da burde det tåle det meste :)

 

Sandisk lagde en minnepinne av denne legeringen og skal være ubøybar med håndmakt, enda den ser ut til å være laget av veldig tynt, skrøpelig blikk.

Jeg har prøvd uten hell, kanskje det bare er jeg som er litt vassen i klypa? :)

Lenke til kommentar

Dette er alt jeg ønsker meg :) Kan ikke forstå at det skal være nødvendig å endre på utseende eller brukeropplevelsen på noe som ser bra ut og fungerer meget bra. 4" skjerm er det eneste jeg ønsker meg nytt. Håper aldri iPhone kommer med noen større skjerm noen gang. Gleder meg til jeg kan legge den i handlekurven :)

 

Og vekten??? Skjønner ikke problemet. Er ingen moderne telefoner som veier så mye at de blir ubehagelig å holde i.

 

Folk på 60-tallet tenkte jo at dem aldri kunne ha tenkt seg noe annet utsende på bilene sine som dem hadde i den tiden. Men som du sikkert vet, så går tiden fremover og verden går også fremover. Ting blir videreutviklet og ting forandrer form hele tiden.

 

Hvordan tror du bilene våres i dag hadde sett ut om alle skulle ha tenkt på samme måte som dem gjorde på 60-tallet i dag?

 

Selv om ting fungerer, så er det ikke til å skjule at folk MÅ ha forandringer etter en viss tid. Hvis ikke går folk møkk lei.

 

Nei, er ingen mobiler (selv min Galaxy Note) som er noe ubehagelig å holde i, men prøv å ta deg en joggetur i en joggebukse hvor du har en telefon på 140 gram i mot en telefon på 116 gram i buksen der. Da VIL du merke stor forskjell.

Lenke til kommentar

Hvordan tror du bilene våres i dag hadde sett ut om alle skulle ha tenkt på samme måte som dem gjorde på 60-tallet i dag?

 

Selv om ting fungerer, så er det ikke til å skjule at folk MÅ ha forandringer etter en viss tid. Hvis ikke går folk møkk lei.

Biler blir vist til stadighet dratt frem her, Det er nok av eksempler innenfor bil hvis man har et design som fungerer som man kun tweeker på, ikke endrer fullstendig. Porsche 911 er kanskje et av de beste eksemplene på dette.

 

Regner ikke med at du forstår hva jeg snakker om, men hvis man har et konsept som fungerer bra så endrer man ikke på det for morroskyld. Se på Windows for eksempel hvor lite endret det var fra Windows 95-Windows 7. Nå i Windows 8 gjør man litt drastiske endringer, men det er lanng i fra alle som er enig at det er smart (men dette blir off-topic).

 

Nei, er ingen mobiler (selv min Galaxy Note) som er noe ubehagelig å holde i, men prøv å ta deg en joggetur i en joggebukse hvor du har en telefon på 140 gram i mot en telefon på 116 gram i buksen der. Da VIL du merke stor forskjell.

Vet ikke helt hvordan du pleier å jobbe, men de fleste jeg kjenner har hverken MP3 spillere, eller mobiler i "buksen". Det har man gjerne strappet til armen eller rundt livet, alternativt bruker man bukser med stramme lommer. Da merker man ingen forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis dette virkelig er bilder av den kommende telefonen lurer jeg på hva bakstykket er laget av. Man kan jo håpe på Liquidmetal, da burde det tåle det meste :)

 

Sandisk lagde en minnepinne av denne legeringen og skal være ubøybar med håndmakt, enda den ser ut til å være laget av veldig tynt, skrøpelig blikk.

Jeg har prøvd uten hell, kanskje det bare er jeg som er litt vassen i klypa? :)

 

Selve bakstykket vil neppe være ett svakt punkt om det er lagd av metall uansett. Evt problemer blir nok heller overføring av krefter til andre, mere sensitive deler av telefonen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Fra flere kilder nå så virker det som 12. september er datoen hvor Apple skal lansere nye produkter (inkludert iPhone 5):

http://www.macrumors.com/2012/07/30/apple-media-event-all-but-confirmed-for-mid-september-iphone-launch-likely/

 

I følge ryktene er salgsstart 21. september i USA, hvis de følger samme tidsplan som med 4S så bør den dukke opp i Norge i begynnelsen av oktober.

Lenke til kommentar

Syntes vekta og iphone er grei jeg. Bruker android nå, men jeg elsket kvalitetsfølelsen på iphone 4/4s.

 

En grunn til at jeg ikke liker samsung, er at den er så lett. Dette hørtes kanskje rart ut, men når ting blir så lett, føltes dem billig.

 

Og forstår ikke folk som klager på at de er feit og tung, når de uansett er veldig lette å bruke i hverdagen. Er jo ikke sånn at du dreper hånda de :p

 

Og det er jo apple sitt valg å bruke de komponentene, det gir jo en kvalitetsfølelse jeg syntes ingen kan matche.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er alt jeg ønsker meg :) Kan ikke forstå at det skal være nødvendig å endre på utseende eller brukeropplevelsen på noe som ser bra ut og fungerer meget bra. 4" skjerm er det eneste jeg ønsker meg nytt. Håper aldri iPhone kommer med noen større skjerm noen gang. Gleder meg til jeg kan legge den i handlekurven :)

 

Og vekten??? Skjønner ikke problemet. Er ingen moderne telefoner som veier så mye at de blir ubehagelig å holde i.

 

Folk på 60-tallet tenkte jo at dem aldri kunne ha tenkt seg noe annet utsende på bilene sine som dem hadde i den tiden. Men som du sikkert vet, så går tiden fremover og verden går også fremover. Ting blir videreutviklet og ting forandrer form hele tiden.

 

Hvordan tror du bilene våres i dag hadde sett ut om alle skulle ha tenkt på samme måte som dem gjorde på 60-tallet i dag?

 

Selv om ting fungerer, så er det ikke til å skjule at folk MÅ ha forandringer etter en viss tid. Hvis ikke går folk møkk lei.

 

Nei, er ingen mobiler (selv min Galaxy Note) som er noe ubehagelig å holde i, men prøv å ta deg en joggetur i en joggebukse hvor du har en telefon på 140 gram i mot en telefon på 116 gram i buksen der. Da VIL du merke stor forskjell.

Jeg vet ikke hva du jogger i.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...