Gå til innhold

Stoler du på spillselskaper?


Anbefalte innlegg

Rockstar er vel de eneste som for meg er garantert kjøp, ellers har selskaper som EA og Ubi klart å dempe mine forventinger til nye spill. Kanskje mest av alt pga. serier de etter min mening har ødelagt.

 

To ting jeg er dritt lei er at man ikke fikser feil i spill, og at de skal lages så "tilgjengelig" som mulig. For mye tilfeldigheter og minimalt med arbeid for å mestre for eksempel våpen etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valve.

Er umulig å stole på valve. De lover jo ting i ny og ne, og holder aldri det de lover angående release etc. https://developer.va...wiki/Valve_Time

 

Stolte også på blizzard for mange år siden, men der har de mistet min tillit.

 

Double Fine

Rockstar Games

 

Er de eneste for meg

 

Valve gir ut spill senere enn planlagt... så derfor er de ikke til å stole på? Du har noen spesielle prioriteter i såfall. Men for all del. La oss boikotte Valve til de begynner å lansere spillene tidligere, før de er ferdige! Da blir alt mye bedre...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Valve.

Er umulig å stole på valve. De lover jo ting i ny og ne, og holder aldri det de lover angående release etc. https://developer.va...wiki/Valve_Time

 

Stolte også på blizzard for mange år siden, men der har de mistet min tillit.

 

Double Fine

Rockstar Games

 

Er de eneste for meg

 

Valve gir ut spill senere enn planlagt... så derfor er de ikke til å stole på? Du har noen spesielle prioriteter i såfall. Men for all del. La oss boikotte Valve til de begynner å lansere spillene tidligere, før de er ferdige! Da blir alt mye bedre...

Tror ikke du forstår hva å stole på betyr

 

Hvis Valve sier at xx skal komme da, da stoler ikke jeg på de, pga av fortiden. Snakket ikke om at de skulle lansere tidligere. Sier bare at det er dumt å si "portal dlc" kommer xx dato, så kommer det 2 måneder senere. .

 

Herregud

Lenke til kommentar

Stoler på:

Insomniac, Naughty dog, From software, namco bandai (mest pga tales studios), CD project, Nintendo, Mistwalker studios, Irrational Games, double fine.

 

Sikkert ett par flere som jeg kan nevne men kommer ikke på flere.

 

Stoler ikke på: EA, Bioware, blizzard, capcom, Lionhead studios.

 

Kan vell strengt tatt si at disse selskapenes glansdager er forbi og stoler ikke på dem lenger. Selv om capcom ga ut ett av årets beste action rpgs.

 

Usikker på:

 

Square Enix: Mest pga at de har gått nye veier som har gjort at jeg ikke liker spillene deres like godt som jeg gjorde før.

 

Bethesda og obsidian:Mest pga kvalitetskontrol. Alltid flust av bugs og dlc ekslusivitet til 1 konsoll over lengre tid.

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke noen faste favoritt spillutviklere da men. ^^

Disse spillene elsker jeg.

 

EA:

SSX, C&C Red Alert 3

Resultat:

2 stykk

 

Valve:

Portal 1 og 2

Resultat:

2 stykk

 

Platinum Games:

Bayonetta

Resultat:

Et spill

 

2K:

Bioshock, Bioshock 2

Resultat:

2 spill

 

Gearbox Software:

Duke Nukem Forever

Resultat:

Et spill

 

Vigil Games:

Darksiders

Resultat:

Et spill

 

Maxis:

Sim City (til Super Nintendo, gammelt spill) , SimCity 2000 (Gammelt spill), Spore, Darkspore

Resultat:

4 spillj

 

NetherRealm:

Mortal Kombat

Resultat:

Et spill

 

Blizzard:

Warcraft 1, 2, 3, World Of...., TBC, WOTLK, Cataclysm, Diablo 1, 2, Starcraft, Rock N' Roll Racing (gammelt spill - stor savner det spillet også)

Resultat:

11 spill

 

Og mye mer:

o.m.m

Resultat:

Alt etter som hvor mange spill det er.

 

Om alt:

Som dere ser så ligger jeg litt her og dær. Det går veldig mye i grøsser, sci-fi, slåsting og skyte spill hos meg da. Hende litt av og til eventyr-spill sånn som wow og Bayonetta, den type spill.

Ferdig resultat:

Nå til det tråden egentlig peker mot. Utifra det jeg har vist frem, virker det som om det er Blizzard som er en av høyde punktan hos meg. ^^

 

:):D:thumbup:

Endret av Hell_Frode
Lenke til kommentar

Valve.

Er umulig å stole på valve. De lover jo ting i ny og ne, og holder aldri det de lover angående release etc. https://developer.va...wiki/Valve_Time

 

Stolte også på blizzard for mange år siden, men der har de mistet min tillit.

 

Double Fine

Rockstar Games

 

Er de eneste for meg

 

Valve gir ut spill senere enn planlagt... så derfor er de ikke til å stole på? Du har noen spesielle prioriteter i såfall. Men for all del. La oss boikotte Valve til de begynner å lansere spillene tidligere, før de er ferdige! Da blir alt mye bedre...

Tror ikke du forstår hva å stole på betyr

 

Hvis Valve sier at xx skal komme da, da stoler ikke jeg på de, pga av fortiden. Snakket ikke om at de skulle lansere tidligere. Sier bare at det er dumt å si "portal dlc" kommer xx dato, så kommer det 2 måneder senere. .

 

Herregud

 

Men slik er det med spill. Man utvikler det, og like før man tror det er klart for markedet, dukker det opp en svær bug som må fikses. Når denne er fikset, skaper det en kjedereaksjon som endrer på noe helt annet i spillet. Og slik fortsetter det.

 

Jeg tror faktisk ikke du helt skjønner hva det betyr å "stole på" et studio i denne industrien. Valve klarer sjelden å overholde sine egne tidsfrister (da de er et privat eid selskap, styrt av spillutviklere og ikke pengetenkende douchebags med dyr dress), men de lytter til sin fanbase, og de lager konstant kvalitetsspill - enten man liker dem eller ei (jeg er ingen fan av TF2, men kan ikke si at det er noe dårlig spill fordi).

 

Og dette med å lytte til samfunnet og lage gode spill gang på gang... tja, det er vel mer enn man kan si for ca. 99% av resten av spillindustrien.

 

Så om du ikke stoler på Valve, bare fordi at det neste spillet kommer en måned eller tre for seint, ja da kan du ikke ha hatt mye å gjøre med andre utviklere/utgivere heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er en ting at spillselskaper ikke klarer å holde høy kvalitet på spillene eller frister på utviklingen, jeg synes ikke det spiller inn så mye i forhold til tillit. Det som går utover tilliten er når du får følelsen av at selskapet prøver å lure mest mulig penger ut av deg, eller behandler deg som en potensiell tyv. Ubisoft f.eks. har mange gode spill, men det er ikke der problemet ligger.

Lenke til kommentar

Bethesda

Konami

CDProjekt

Rockstar

Valve

2K

______________

 

Og forresten, ser det er en del her som ikke vet forskjellen på Bethesda og Obsidian, før du hater Bethesda eller verdsetter Obsidian anbefaler jeg de det gjelder å gjøre research ;)

Endret av Panzerswein
Lenke til kommentar

Stoler ikke på EA/DICE lengre.

 

Spilt mye BF3. De er mer opptatt med å pumpe ut flere DLC'er enn å fikse feilene. (spilt siden launch).

 

Og det er MANGE bugs. Alt fra bluescreen hvis du bruker noen relteak on-board audio til random suicide hvis du løper på noe grus.

 

Og de nerfer våpen bare fordi samfunnet klager. Noe som ender opp med at M16 er beste våpen i alt. (se bort i fra glitcha våpen).

 

Jeg tror jeg er ferdig med EA/Dice for godt. Er litt kjipt å måtte kjøpe "premium" fordi man får OP våpen i premium. (noe som kommer til å bli patchet.. Etter salgene til premium synker heftig)

 

Og ikke minst, de bruker Origin (google why it's bad)

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Men slik er det med spill. Man utvikler det, og like før man tror det er klart for markedet, dukker det opp en svær bug som må fikses. Når denne er fikset, skaper det en kjedereaksjon som endrer på noe helt annet i spillet. Og slik fortsetter det.

 

Jeg tror faktisk ikke du helt skjønner hva det betyr å "stole på" et studio i denne industrien. Valve klarer sjelden å overholde sine egne tidsfrister (da de er et privat eid selskap, styrt av spillutviklere og ikke pengetenkende douchebags med dyr dress), men de lytter til sin fanbase, og de lager konstant kvalitetsspill - enten man liker dem eller ei (jeg er ingen fan av TF2, men kan ikke si at det er noe dårlig spill fordi).

 

Og dette med å lytte til samfunnet og lage gode spill gang på gang... tja, det er vel mer enn man kan si for ca. 99% av resten av spillindustrien.

 

Så om du ikke stoler på Valve, bare fordi at det neste spillet kommer en måned eller tre for seint, ja da kan du ikke ha hatt mye å gjøre med andre utviklere/utgivere heller.

 

Det er nok snakk om mer enn et par måneder, og det skjer konstant.

- https://developer.valvesoftware.com/wiki/Valve_Time

- http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_developed_by_Valve

 

Teksten som jeg satte i bold er bortforklaringer; det er irrelevant hvordan det skjer fordi faktumet er at det skjer. Og det skjer ikke med alle utviklere, det skjer i hovedsak med Valve.

 

Valve er notoriske på å gi ut spill for sent, og det gjør at du ikke kan stole på dem i akkurat dette aspektet.

Men, det betyr ikke at Valve lager dårlige spill. Dog, de ødela TF2 med hats og items

Lenke til kommentar

GOG, Irriational Games, Rockstar, Double Fine. Det fins mange jeg stoler på.

Noen jeg har begynt å tvile på som Bioware- jeg håper at de kommer tilbake på rett spor. Og Bethesda, jeg synes ikke å gi ut spill med 700000 bugs er i orden.

 

Og så har man da værstingene som ødelegger for seg selv og andre

 

EA som ødelegger mye av det DICE og Bioware kunne klart- imho så er det de som har ødelagt for swtor og me3. Men det er vel bare jeg som håper at bioware er som de alltid har vært. Ubisoft, som er bare totalt amøber, melker AC for det det er vært, men kudos for å tenke nytt på AC3.

 

Jeg glemte jo Gearbox :) Med Borderlands som aldri har skuffet meg DLC'er som var lange og ikke overpriset. Ordentlig fornøyd :)

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Men slik er det med spill. Man utvikler det, og like før man tror det er klart for markedet, dukker det opp en svær bug som må fikses. Når denne er fikset, skaper det en kjedereaksjon som endrer på noe helt annet i spillet. Og slik fortsetter det.

 

Jeg tror faktisk ikke du helt skjønner hva det betyr å "stole på" et studio i denne industrien. Valve klarer sjelden å overholde sine egne tidsfrister (da de er et privat eid selskap, styrt av spillutviklere og ikke pengetenkende douchebags med dyr dress), men de lytter til sin fanbase, og de lager konstant kvalitetsspill - enten man liker dem eller ei (jeg er ingen fan av TF2, men kan ikke si at det er noe dårlig spill fordi).

 

Og dette med å lytte til samfunnet og lage gode spill gang på gang... tja, det er vel mer enn man kan si for ca. 99% av resten av spillindustrien.

 

Så om du ikke stoler på Valve, bare fordi at det neste spillet kommer en måned eller tre for seint, ja da kan du ikke ha hatt mye å gjøre med andre utviklere/utgivere heller.

 

Det er sant det du sier her. Kan nok tenke meg at det er litt et fett hos alle spillprodusenter. En eller anen gang må man jo dabbe-av uansett hvilken spillindustri det er. Så klart det irriterende og frustrerende vis dem ikke holder det dem lover for ofte.

 

For meg personlig tar jeg det ikke så inn på meg. Tenker bare; jaja, sånt kan skje inni mellom. Bør ikke skje for ofte så klart. :wee::sleep2::grin:

Endret av Hell_Frode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...