Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil vill ikke starte


Anbefalte innlegg

Har en Audi A3 04mod 1,6 bensin (automat) som ikke ville starte i dag. Komm ut i garasjen å hørte vifta sto og gikk selv om tennigne var skrudd av. Tenkte først att bilen sikkert var stømmtomm men den vill heller ikke starte med starthjelp. Kobler jeg fra batteriet slutter vifta å gå men med en gang den er koblet på igjen begynner den ene vifta på radiatoren å gå. Noen som har tips til å som kan ha skjedd? Har aldri hatt noe problemer med bilen før, men nå virker den helt død. Kan også neven att feks lys i stereoen blinker å svake lys i div andre ting i bilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får meg til å tenke på startssperre.

Skift batteri i nøkkelen, og sjekk om det hjelper.

 

Edit: Kom på å sjekke i innlegget om det var manuell eller automat.... kan også hjelpe å sette girspaken i N eller P, bare et par enkle tips til ting jeg selv har vært borti.

Endret av Ingeniør
Lenke til kommentar

Fikk start på bilen nå, batteriet var helt flatt. Men viften på radiatoren står å går uansett bortsett fra når jeg kobler fra stømmen på batteriet. Er nokk denne som har tømt batteriet i løpet av natten, Men hvorfor i h****** står denne viften å går heletiden å ikke stopper når tenningen er skudd av engang?

Lenke til kommentar

Får meg til å tenke på startssperre.

Skift batteri i nøkkelen, og sjekk om det hjelper.

Startsperren bruker ikke batteri, og dersom den er aktvisert, vil det blinke/lyse en lampe i dashboardet.

 

På VAG og mange andre SKAL viften kunne fortsette å gå etter at tenningen er slått av dersom motoren/radiatoren er for varm. Hos det er det enten feil på en temperaturføler eller, som nevnt over, et rele. Kan også være kabelfeil, ved at noe ligger til jord.

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...