Gå til innhold

[Løst] RYKTE: Speilløst CANON......


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utifra ryktene litt lengre ned på siden, så tyder det på at det kommer en adapter for EF optikk. Noe annet ville bare være dumt.

 

Er redd for at designet ikke blir like elegant som bildet i artikkelen.

 

Så dette mht. adapter lenger ned ja..... :blush:

 

Ellers, så blir det kanskje noe a là Canonet'ene fra 60/70-tallet i design og størrelse......? :hm:

Lenke til kommentar

Er redd for at designet ikke blir like elegant som bildet i artikkelen.

 

Litt retro hadde ikke vært meg imot :)

 

Er vel samme bilde vi har sett det siste året, finner ikke informasjon noen andre plasser angående introduksjonen av et speilløst systemkamera.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Er redd for at designet ikke blir like elegant som bildet i artikkelen.

 

Litt retro hadde ikke vært meg imot :)

 

Er vel samme bilde vi har sett det siste året, finner ikke informasjon noen andre plasser angående introduksjonen av et speilløst systemkamera.

Da er det bare å vente en ukes tid, så får vi vel facts..... :ph34r:

Lenke til kommentar

At vi får et Canon speilløst med aps-c tviler jeg sterkt på, men jeg hadde gledet meg hvis det var et faktum.

 

Bildet som er med i artikkelen er et av to konsept fra David Reisenberg, og personlig så falt jeg mer for det andre designet han kom med. Litt mer klumpete er det, men med en "opphøyd" blitssko som gir plass til en intern søker under, ville det absolutt være noe jeg sterkt ville vurdere.

Blitsen var jo litt "fancy" også :)

Lenke til kommentar

Bildet som er med i artikkelen er et av to konsept fra David Reisenberg, og personlig så falt jeg mer for det andre designet han kom med.

 

Jeg forstod det slik at det er ett konsept, og de ulike bildene er med og uten ekstra elektronisk søker.

Feiltolket fra min side da. Får vel heller kalle det ett konsept i to varianter. Liker fremdeles best "varianten" med søker :dribble:

 

Blir ikke overrasket om det faktisk kommer to varianter, en med søker og en uten! Canon aner vel at det kan "lønne" seg å ikke la Olympus OM-D'n råde grunnen alene,...... kanskje.... ! Uansett hva det måtte bli til , spennende er det ihvertfall å følge med ut i neste uke! :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikkert på at noe AE-D ikke kommer. Jeg er like rimelig sikker på at Canon kommer med noe speilløst basert på GX-1 sensoren.

 

Designmessig? Vanskelig å si; men det vil nok ha designelementer fra kameraer som S100 eller G12/G1X.

 

Det er flere ting som jeg synes skurrer med AE-D konsept designet til herr Reisenberg. Blitsen er rappet fra Leica X1/X2 og er av et håpløst design - vil heller ha en blitsløsning ala Panasonic GF1/GF2. Mangler direkte knapp for +/-EV. Blenderring på objektivet er vel å bra; men hvordan skal de med EF/EF-S optikk justere blender. Hjulet bak er av den håpløse ring-rundt-piltastene varianten. Er det noe jeg hater, så er det akkurat det.

 

Men stilrent er det ...

 

edit: Det ser egentlig ut som om det er et design, der søkeren er en enhet til å ta av.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

edit: Det ser egentlig ut som om det er et design, der søkeren er en enhet til å ta av.

 

Ja, nettopp:

 

Jeg forstod det slik at det er ett konsept, og de ulike bildene er med og uten ekstra elektronisk søker.

 

Hvis de bildene jeg refererte til er et og samme kamera med og uten søker, da er det vel på tide at jeg tar meg en langvarig time hos psykologen (eller kanskje øyenlegen) :hmm:

 

Bildene med søker viser en opphøyd blitssko, bildet uten søker viser en blitssko på en flat overflate.

Greit nok har vi "transformers" innen film og tegnefilmer, men i fotobransjen???

 

Det er nok noe som har gått meg hus forbi, men hva??? hmmmmmm..... :eek::dribble: :dribble:

Lenke til kommentar

edit: Det ser egentlig ut som om det er et design, der søkeren er en enhet til å ta av.

Ja, nettopp:

Jeg forstod det slik at det er ett konsept, og de ulike bildene er med og uten ekstra elektronisk søker.

Hvis de bildene jeg refererte til er et og samme kamera med og uten søker, da er det vel på tide at jeg tar meg en langvarig time hos psykologen (eller kanskje øyenlegen) :hmm:

Bildene med søker viser en opphøyd blitssko, bildet uten søker viser en blitssko på en flat overflate.

Greit nok har vi "transformers" innen film og tegnefilmer, men i fotobransjen???

Det er nok noe som har gått meg hus forbi, men hva??? hmmmmmm..... :eek::dribble: :dribble:

 

Jeg mener konseptet er ett og samme kamerahus, med en ekstern elektronisk søker som ekstrautstyr - ikke to distinkte og forskjellige hus. Ser du på bildene er det ganske tydelig, synes jeg.

 

Nedenfor har jeg tegnet opp hvor skillet går, og lagt et halvgjennomsiktig bilde MED søker oppå et uten.

 

Det ser ut til at konseptkameraet han laget har en elektronisk port på baksiden, og en ekstra søker som kobler til i denne porten, som vi kjenner det fra en røys av andre kameraer allerede. Søkeren festes i husets blitssko, og viderefører kontaktene til en blitssko på toppen av søkeren.

 

post-29613-0-98473400-1342541217_thumb.jpg

 

post-29613-0-74456800-1342541232_thumb.jpg

 

På dette bildet ser det også ut til at søkeren har sitt eget modellnummer (C-EVF3), noe som vel ville vært ganske poengløst dersom den ikke var en eller annen form for ekstrautstyr.

Endret av Aetius
  • Liker 2
Lenke til kommentar

edit: Det ser egentlig ut som om det er et design, der søkeren er en enhet til å ta av.

Ja, nettopp:

Jeg forstod det slik at det er ett konsept, og de ulike bildene er med og uten ekstra elektronisk søker.

Hvis de bildene jeg refererte til er et og samme kamera med og uten søker, da er det vel på tide at jeg tar meg en langvarig time hos psykologen (eller kanskje øyenlegen) :hmm:

Bildene med søker viser en opphøyd blitssko, bildet uten søker viser en blitssko på en flat overflate.

Greit nok har vi "transformers" innen film og tegnefilmer, men i fotobransjen???

Det er nok noe som har gått meg hus forbi, men hva??? hmmmmmm..... :eek::dribble: :dribble:

 

Jeg mener konseptet er ett og samme kamerahus, med en ekstern elektronisk søker som ekstrautstyr - ikke to distinkte og forskjellige hus. Ser du på bildene er det ganske tydelig, synes jeg.

 

Nedenfor har jeg tegnet opp hvor skillet går, og lagt et halvgjennomsiktig bilde MED søker oppå et uten.

 

Det ser ut til at konseptkameraet han laget har en elektronisk port på baksiden, og en ekstra søker som kobler til i denne porten, som vi kjenner det fra en røys av andre kameraer allerede. Søkeren festes i husets blitssko, og viderefører kontaktene til en blitssko på toppen av søkeren.

 

post-29613-0-98473400-1342541217_thumb.jpg

 

post-29613-0-74456800-1342541232_thumb.jpg

 

På dette bildet ser det også ut til at søkeren har sitt eget modellnummer (C-EVF3), noe som vel ville vært ganske poengløst dersom den ikke var en eller annen form for ekstrautstyr.

Takker, da er jeg forhåpentligvis noe klokere............. tror jeg :)

Lenke til kommentar

Hvis Canon skal følge opp trenden fra flere av de andre aktørene, så får de sørge for å lansere et dusin forskjellige hus med marginale forskjeller allerede første året... ;)

Tja, jeg tipper de først kommer med en "golf-utgave" dvs en for massene og da med samme sensoren som i GX1 og uten søker - og bare for å ha endelig lansert noe. Senere kommer nok en for oss få som ønsker noe mer, en utgave med søker og muligens større sensor.

 

Men jeg tviler på at Canon klarer å dra opp en ny art kanin av hatten, det blir nok kun en av samme art som de andre allerede har fremvist i hopetall tidligere. Uansett er det greit at siste mann ut nå ser ut til å vise kortet slik at man endelig kan få hele kortstokken på bordet og se hvilket kort man liker best.

 

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...