Gå til innhold

Hvorfor har jeg nesten ingen å diskutere med?


Hexafix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hexafix, hvorfor stoppet du diskusjonen etter du ble kvalm da "meningen med livet" ble nevnt tidligere? Koseputa skrev et langt og godt innlegg, men du klarte ikke å kommentere det etterpå fordi du ble så opphengt i noe off-topic.

Joda, om du ikke har sett det så skriver jeg at jeg vil komme tilbake senere og jeg har ikke sagt noe galt om innlegget til koseputa. Jeg må bare samle litt mer krefter og bli mer uthvilt før jeg går løs på å svare på hele. Jeg klarer ikke bare å ignorere det når noen skriver så mye og så godt til meg som Koseputa. Jeg vil heller vente og få energi. Ikke ignorere for da kommer jeg til å få en forferdelig følelse av dårlig samvittighet. Om du har lest mine tekster så vil du forstå at jeg ikke er helt på mine fulle fem om dagen. Jeg mener at folk bør forstå det selv men jeg sier det likevel.

 

Å lese en tekst er en ting men å forstå er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det ikke er fler er at det ikke er så mange her på forumet :C

Det er ikke mange på Diskusjon.no? Tuller du?

 

Big-boards.com

Diskusjon.no er på 97-plass når det kommer til store forum. Det er stort.

 

Men ikke glem at det er sommerferie, og dermed litt stillere enn vanlig her.

JAha, og hva er det som hindrer folk i å gå på disken når det er ferie?

 

Ok, det kom på 97-plass og det tror jeg på fordi jeg vet at det er mange her på forumet men det er mest ungfolk som er på offtopic eller folk som snakker om teknologi og data. Det er der hovedtyngden av forumbruket ligger. Så selv om det er et av verdens største forum så betyr det ikke at det er så bra til å diskutere politikk og samfunn.

 

Jeg er 45 år og hvordan i huleste skal jeg kunne føre en diskusjon med 18 åringer som nettopp har revet seg løs og tatt sitt første steg ut i verden? Som ikke forstår hva de leser og som ikke vet hva de skriver.

 

Og alle som kommer bare for å ødelegge.

 

Jeg trenger folk som kan gi det samme tilbake og de er det få av her.

 

Så delene av forumet som handler om politikk, helse og fysikk som jeg liker å prate om er det veldig stille på. Kan ofte gå en halvtime mellom hver post. Om ikke flere timer og hvis det kommer noen så er det veldig ofte for å kødde.

 

Jeg har vært på forumet før og jeg har faktisk opplevd mer aktivitet i feriene. Det er vel slik at noen får mulighet til å være aktiv når de har ferie og noen har ikke det så derfor er det vel noen som kommer og noen som går så det er ikke noen unnskyldning med at det er ferie. Det er jo da folk har mest tid til å sitte her.

 

Men du var 25 år?

 

Du skal være unnskyldt av meg for jeg skjønner at du blir påvirka av ungfolket på forumet her.

 

Som sagt før så var responsen noe helt annet for 5 år siden her på forumet. Det er ikke så vanskelig å ta et søk i arkivet og se på det selv.

Lenke til kommentar

Aha, og hva er det som hindrer folk i å gå på disken når det er ferie?

 

Ok, det kom på 97-plass og det tror jeg på fordi jeg vet at det er mange her på forumet men det er mest ungfolk som er på offtopic eller folk som snakker om teknologi og data. Det er der hovedtyngden av forumbruket ligger. Så selv om det er et av verdens største forum så betyr det ikke at det er så bra til å diskutere politikk og samfunn.

 

Jeg er 45 år og hvordan i huleste skal jeg kunne føre en diskusjon med 18 åringer som nettopp har revet seg løs og tatt sitt første steg ut i verden? Som ikke forstår hva de leser og som ikke vet hva de skriver.

 

Om forumet ikke er godt nok for deg, hvorfor er du her da?

Lenke til kommentar

Aha, og hva er det som hindrer folk i å gå på disken når det er ferie?

 

Ok, det kom på 97-plass og det tror jeg på fordi jeg vet at det er mange her på forumet men det er mest ungfolk som er på offtopic eller folk som snakker om teknologi og data. Det er der hovedtyngden av forumbruket ligger. Så selv om det er et av verdens største forum så betyr det ikke at det er så bra til å diskutere politikk og samfunn.

 

Jeg er 45 år og hvordan i huleste skal jeg kunne føre en diskusjon med 18 åringer som nettopp har revet seg løs og tatt sitt første steg ut i verden? Som ikke forstår hva de leser og som ikke vet hva de skriver.

 

Om forumet ikke er godt nok for deg, hvorfor er du her da?

Jeg vet at forumet har stort potensiale til å bli, bedre enn det jeg opplever nå. Jeg liker også oppsettet. Jeg liker også å ha mulighet til å diskutere det jeg vil, med folk fra mitt eget land. Jeg liker også å fordype meg mer i saker som er lite dekket av media og da er forum veldig bra. Jeg får også bedre mulighet til å skille ut feilinformasjon da det er lettere på et forum enn på for eksempel blogger og ymse hjemmesider. Diskusjon.no skal være det beste forumet. Eller det har vært det beste forumet. Jeg har ingen venner eller andre folk å snakke med så da går jeg inn på forum. Dersom jeg hadde vært slik mot folk face2face så hadde folk blitt sure på meg og jeg hadde sikkert mista vennene mine og mista muligheter til å få nye venner. For å få sagt noe her i verden så er det lettere for meg å gå på et forum.

 

Jeg kan ikke engelsk så jeg må neste bruke norske forum.. Jeg gidder ikke å bruke oversetter hele tida heller. Da er det best å båre skrive på norsk med andre som kan norsk.

 

Så det er mange grunner til at jeg er her. :D

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

Mener å huske at du sa dette ikke var din første bruker på forumet. Hvis det er riktig, hvorfor lagde du ny?

Jeg har flere e-post adresser og da lynet slo ned så ble gamle datan min ødelagt så jeg må sende hardisken til et recovery firma for å få tilbake dokumentene mine. Informasjonen min ligger der inne og jeg gidder ikke å bruke tid på å huske noe av det før jeg har fått recovery. Derfor venter jeg til det er i orden. Derfor laga jeg en bruker til. Jeg har en bruker som jeg ikke vil bruke lenger fordi den fikk så dårlig rykte på seg.
Lenke til kommentar

Jeg har en bruker som jeg ikke vil bruke lenger fordi den fikk så dårlig rykte på seg.

 

Hva tror du det var som førte til at den forrige brukeren din fikk dårlig rykte på seg?

Hva jeg tror er en ting, men hva jeg vet er noe annet. Jeg vet at det var på grunn av at folk ikke tok meg seriøst. Det var alltid de samme tullingene som kom når jeg starta nye tråder og da gadd jeg ikke mer. Men jeg har også flere brukere som jeg ikke har "tilgang" på så lenge harddisken min er defekt.
Lenke til kommentar

Du er klar over at det strider imot reglene å ha mer enn én bruker?

Dersom man bruker det til tvister og konspirasjoner så er det jo i mot reglene men ikke å bruke de hver for seg til forskjellige aktiviteter.

 

Så hva er problemet?

 

Du veit at det strider mot reglene å gå aktivt frem til å gå off-topic så du er ikke uskyldig selv...

Lenke til kommentar

Faen ass... jeg gidder ikke mer av faenskapet deres..

 

Jeg må finne folk som leser og forstår hva jeg vil. Det nytter ikke å diskutere med dere. Dere har ikke en peiling på en dritt. Dere bryr dere bare om hvordan dere skal underholde dere mest mulig. Dere er sløve og viser ikke interesse. Dere klarer ikke å gi meg noe tilbake. Jeg gir dere veldig mye om dere bare gidder å lese. Men jeg må ha noe mer tilbake.

 

Faens drittunge forum

Lenke til kommentar

Hvorfor går du ut i fra at folk leser hele innleggene dine?

Fordi når folk er på et forum så er de her for å ta eller gi. Eller begge deler. Når folk klikker seg inn på et tema så regner jeg med at det kun er folk som har interesse og når man har det så leser man hele posten osv. Dersom man ikke gjør det og ikke vet hele omfanget så er det bedre å holde seg unna.

 

Folk kan ikke sitte å klikke på tilfeldige tråder og bare skriver noe tilfeldig. Sitte på internett er ikke det samme som å sitte å se på TV og skifte kanaler like fort som man skifter side fordi man er på feil sted. På internett så få man mulighet til å utforske og bestemme hva man vil se og jo fler som er med på det jo bedre og mer seriøst vil jo internett bli. Det er jo ingen som gjør noe for moroskyld. Det er bortkasta. Alt jeg gjør er for å få noe ut av det og jeg vet at det går an å få noe ut av alt så lenge det ikke er for moroskyld. Jeg sitter jo ikke her på kødd.

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

JAha, og hva er det som hindrer folk i å gå på disken når det er ferie?

At de er på ferie, f.eks. Eller at de er ute og nyter fineværet i andre deler av verdenen. Kanskje de har bedre ting å drive på enn å sitte fremfor forumet? Kanskje de bruker ferien på å møte slektninger og venner igjen? Hvem vet? Det er uansett bevist i statistikken til forumet at aktiviteten går ned i ferie-tider.

Ok, det kom på 97-plass og det tror jeg på fordi jeg vet at det er mange her på forumet men det er mest ungfolk som er på offtopic eller folk som snakker om teknologi og data. Det er der hovedtyngden av forumbruket ligger. Så selv om det er et av verdens største forum så betyr det ikke at det er så bra til å diskutere politikk og samfunn.

Det kan godt stemme at mesteparten av innleggene og brukerene er innom Teknologi og Data-emnet. Det henger nok sammen med at dette forumet hovedsaklig er et dataforum, tilhørende Hardware.no. Men om du spør en administrator, så kan de sikkert få laget en liten graf over hvor det er mest aktivitet, når det er mest aktivitet, og lignende. De har gjort dette før.

Jeg er 45 år og hvordan i huleste skal jeg kunne føre en diskusjon med 18 åringer som nettopp har revet seg løs og tatt sitt første steg ut i verden? Som ikke forstår hva de leser og som ikke vet hva de skriver.

Alder er svært irrelevant når det kommer til en diskusjon. Det viktige i en diskusjon er argumentene som blir presentert, og kommunikasjonen mellom debatantene. Om du mener at "vi unge" hele tiden ikke forstår deg, hva med å omformulere deg slik at vi gjør det? Har ikke du lyst på en diskusjon?

Og alle som kommer bare for å ødelegge.

Det er fordi innleggene dine inviterer til eder og galle.

Jeg trenger folk som kan gi det samme tilbake og de er det få av her.

 

Så delene av forumet som handler om politikk, helse og fysikk som jeg liker å prate om er det veldig stille på. Kan ofte gå en halvtime mellom hver post. Om ikke flere timer og hvis det kommer noen så er det veldig ofte for å kødde.

 

Jeg har vært på forumet før og jeg har faktisk opplevd mer aktivitet i feriene. Det er vel slik at noen får mulighet til å være aktiv når de har ferie og noen har ikke det så derfor er det vel noen som kommer og noen som går så det er ikke noen unnskyldning med at det er ferie. Det er jo da folk har mest tid til å sitte her.

Jeg har vært fast følge på forumet i 4-5 år nå, og kan med hånden på hjertet si at aktiviteten går ned i ferien. Det har jeg opplevd, gang på gang.

Forumet her har hatt mange gode diskusjoner i samtlige emner du nevner, men det er selvfølgelig mindre trafikk der enn på Data/teknologi-delen og sosial-delen. Det er hovedsaklig fordi mesteparten av brukerene foretrekker å prate løst om ting som ikke er fullt så viktig. Det er gøy, rett og slett.

Om det går for treigt, får du heller lage noen gode emner å diskutere. Tenk deg opp et spørsmål, og legg det ut slik det er åpent for alle sider å svare på det.

 

Dessuten, ønsker du en seriøs og god debatt, må du godta at folk bruker tid på innleggene sine. Ønsker du 2-minutters-posting, går kvaliteten nedover.

Men du var 25 år?

 

Du skal være unnskyldt av meg for jeg skjønner at du blir påvirka av ungfolket på forumet her.

Det er mye du "skjønner" som du ikke deler med oss. Hva med å spre visdommen din, fremfor å tråkke på de "mindre begavede"?

Som sagt før så var responsen noe helt annet for 5 år siden her på forumet. Det er ikke så vanskelig å ta et søk i arkivet og se på det selv.

Lett å tro. Ting var alltid bedre før i tiden. Det er fordi du glemmer det negative. Du kan jo spørre noen av de mer erfarne forummoderatorene, og høre med de hva de syns om at "det var bedre før".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes du skriver på en måte som gjør det vanskelig å svare deg hvis du skjønner. Ta tråden din om mat som et eksempel. Du lister opp dine meninger, noe fakta og plutselig er du over på jogging og intervalltrening. Hva forventer du at folk skal svare på noe sånt?

 

Jeg prøver ikke være stygg med deg, men det blir akkurat som om jeg skulle laget en tråd der jeg skriver at jeg liker iskrem og at iskrem er veldig godt, for å så bli sur for at ingen skriver "jeg også liker iskrem".

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

Over til on-topic:

åååååhh herreguuud XD

Men du var 45 år?

Du skal være unnskyldt av meg for jeg skjønner at du blir påvirka av ungfolket på forumet her.

Faen ass... jeg gidder ikke mer av faenskapet deres..

 

Jeg må finne folk som leser og forstår hva jeg vil. Det nytter ikke å diskutere med dere. Dere har ikke en peiling på en dritt. Dere bryr dere bare om hvordan dere skal underholde dere mest mulig. Dere er sløve og viser ikke interesse. Dere klarer ikke å gi meg noe tilbake. Jeg gir dere veldig mye om dere bare gidder å lese. Men jeg må ha noe mer tilbake.

 

Faens drittunge forum

Du må finne deg folk som leser og forstår hva du vil? Klarer du fortsatt ikke å forstå at når du ikke blir forstått av mange andre, så er det hos deg problemet ligger?

Hittil har du ikke gitt oss noe dritt utenom... dritt. Du har kastet skitt på oss, skjelt oss ut og behandlet oss som mindreverdige mennesker fra starten av. Hva er det du ønsker tilbake? Pryl?

 

Veldig voksen avslutning av deg derimot, det må jeg si. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faen ass... jeg gidder ikke mer av faenskapet deres..

 

Jeg må finne folk som leser og forstår hva jeg vil. Det nytter ikke å diskutere med dere. Dere har ikke en peiling på en dritt. Dere bryr dere bare om hvordan dere skal underholde dere mest mulig. Dere er sløve og viser ikke interesse. Dere klarer ikke å gi meg noe tilbake. Jeg gir dere veldig mye om dere bare gidder å lese. Men jeg må ha noe mer tilbake.

 

Faens drittunge forum

 

Faens drittungeforum?

Du kan svippe innom et gamlehjem og diskutere der hvis de gidder å høre på deg.

Nei jeg gidder ikke å lese postene dine. Jeg skummer bare igjennom det til jeg finner noe interessant. Men det er ikke mye vettigt du skriver

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen ass... jeg gidder ikke mer av faenskapet deres..

 

Jeg må finne folk som leser og forstår hva jeg vil. Det nytter ikke å diskutere med dere. Dere har ikke en peiling på en dritt. Dere bryr dere bare om hvordan dere skal underholde dere mest mulig. Dere er sløve og viser ikke interesse. Dere klarer ikke å gi meg noe tilbake. Jeg gir dere veldig mye om dere bare gidder å lese. Men jeg må ha noe mer tilbake.

 

Faens drittunge forum

 

Faens drittungeforum?

Du kan svippe innom et gamlehjem og diskutere der hvis de gidder å høre på deg.

Nei jeg gidder ikke å lese postene dine. Jeg skummer bare igjennom det til jeg finner noe interessant. Men det er ikke mye vettigt du skriver

Bare fordi jeg sa noe uvettig i siste innlegg? Noe oms du ikke likte?

 

OMG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...