Gå til innhold

Bygge pc til rundt 16000,- . Kun til spilling. GTX 670 sli


Anbefalte innlegg

Hei. Da var det på tide med en helt ny pc!

Jeg har bygget litt pcer tidligere, men det begynner å bli såpass lenge siden at jeg føler jeg trenger litt hjelp.

 

Målet med maskinen er å kunne dra alt av nye spill på høy grafikk til en pris på rundt 16000,- Dette vil være det eneste formålet til maskinen da jeg har en macbook pro 15 jeg bruker til alt annet.

God FPS i spill er altså det eneste som betyr noe.

 

Jeg har satt sammen en liste over deler jeg tror vil fungere bra, men som sagt er jeg ikke helt up to date innenfor pc bygging for øyeblikket og trenger derfor noen andre til å se over at jeg ikke har gjort noen veldig dårlige valg.

 

Her står det også litt om hvorfor delene er valgt. Setter veldig pris på de av dere som leser gjennom og gir tilbakemeldinger! På forhånd takk.

 

https://prisguiden.no/liste/130960/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde heller tatt Asus GeForce GTX 670 2GB DirectCU II TOP som er litt raskere.

 

Angående prosessor så burde man heller kombinert enten i7 3770k eller i7 3930k også overklokket den noe for å få mere lik ytelse mellom prosessor og skjermkort.

 

For det andre så er ikke SLI optimalt i alle sammehenger hender i tid og annen ytelsen ikke er optimal så det lureste er å kun ha Asus GeForce GTX 670 2GB DirectCU II TOP og i5 3570k og heller kjøpe nytt når det kommer.

 

Ville kjøpt Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB

Kit w/two HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27 ram og PHANTEKS PH-TC14PE kjøler. Siden brikkene du valgte kan bli vanskelig å plassere 14 cm vifter på siden.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takker for svar;) Jeg kan være enig i at sli er litt unødvendig. Kan jeg gå ned litt på psu'n hvis jeg velger å bare ha et kort? For å spare litt penger?

 

Når det kommer til cpu har jeg lest at i5 er like bra som i7 når det kommer til spill. Og er det nødvendig å overklokke prosessoren egentlig? Får man høyere grafikkytelse av det? Hadde tenkt til å bare bruke stockkjøler.

Lenke til kommentar

Ja om du har 1 skjermkort holder det med CORSAIR TX 650W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V.

 

Angående spilling er det veldig forskjellig hvordan spillene yter, f.eks de første crysis spillene støtter vel bare 2 kjerner så å sette alt grafikk på maks der i høy oppløsning vil man ikke klare god bildeflyt nesten uansett hvor kraftig prosessor man har. Så det er jo greit å kunne overklokke noe.

Lenke til kommentar

Originaloppsettet ditt er veldig fint. Men jeg ville også vurdert å droppe SLI i første omgang. Prøv ett kort, er du ikke fornøyd så gå for et til. Ville ikke gått for TOP utgaven, flere som rapporter at kortene kommer for høyt klokket fra fabrikk som gjør det litt ustabilt. Asus sin DC2 standardutgave eller Gigabyte sin OC Windforce er vel de jeg vile vurdert.

 

Hold deg til i5-3570k, men vurder en god CPU kjøler. Det er for å minimere støy og gi rom for overklokking. Feks PHANTEKS PH-TC14PE, eller en Cooler Master Hyper 212 Evo som er litt rimeligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

http://www.dustinhom...3833fc204af2ca4

 

750w er nok til SLI og strømforsyningen har lav failrate.

Valgte DH14 siden jeg ikke har noen klare kilder på at Phanteksen passer.

SSD-en er en av de mest stabile, kan spare 400kr på Intel 330 hvis den fremdeles er på tilbud.

 

Bytt ut prosessor med i5 3570k, denne listen var noe jeg hadde satt opp til en som driver med en del rendering av videoer.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

i5 3570K er fortsatt like god til gaming som en i7 3770K...

 

Det er også ganske poengløst å gå for en Noctua NH-D14 når prosessoren ikke kan overklokkes...

 

Ville også vurdert en mer effektiv strømforsyning, som NZXT Hale 90 650W: http://www.dustinhome.no/product/5010619565/nzxt-hale-90-psu-80-gold-650w-modular/#intcmp=searchProvider_dacsa , den kan kjøre GTX 670 SLi med overklokk også. (som en bonus passer den også bedre inn estetisk i kassa :p )

Lenke til kommentar

Ut i fra http://www.techpower...t_Cu_II/31.html virker det ut som Asus GeForce GTX 680 DirectCU II OC 2GB muligens kan overklokkes til Max. GPU Clock 1207 MHz og Max. Memory Clock 1766 MHz jeg vet ikke om det er tilfeldig eller om GTX 680 er hakket bedre for overklokking, men jeg tror denne kan være bedre hvis man ikke er uheldig med chips brikka.

 

Det er umulig å vite - man må være heldig i silikonlotteriet, GTX670/680 er svært variable overklokkere - noen er gode, andre klokker i praksis ikke i det hele tatt.

 

Husk at testeksemplarer som regel er håndplukkede eksemplarer fra fabrikant.

 

Så jeg ville ikke regnet med noe voldsom overklokk, men heller tatt det som en bonus hvis du har flaks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...