Gå til innhold

Disse mobilene selger best


Anbefalte innlegg

Folk i verden er virkelig dumme!!!! Jeg er tidligere eier av Iphone 4S God tlf ja, men ikke noe mer en det. Nå har jeg kjøpt med Galaxy Note, angrer ikke et sekund! Beste tlf jeg garantert har hatt!! du får den til 3900.- Som er en vannvittig billig pris for en så flott tlf!! Folk bør slutte å kjøpe Iphone bare fordi det er "Iphone"

 

Andre konkurrenter har kommet seg forbi Apple for LENGE siden.

Hva med å innse at det kanskje er du som er dum/annerledes/sær og ikke resten av verden?

Nei hvordan det? Fordi jeg gikk til en fornuftig tlf!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk i verden er virkelig dumme!!!! Jeg er tidligere eier av Iphone 4S God tlf ja, men ikke noe mer en det. Nå har jeg kjøpt med Galaxy Note, angrer ikke et sekund! Beste tlf jeg garantert har hatt!! du får den til 3900.- Som er en vannvittig billig pris for en så flott tlf!! Folk bør slutte å kjøpe Iphone bare fordi det er "Iphone"

 

Andre konkurrenter har kommet seg forbi Apple for LENGE siden.

Hva med å innse at det kanskje er du som er dum/annerledes/sær og ikke resten av verden?

Nei hvordan det? Fordi jeg gikk til en fornuftig tlf!

Jeg tviler ikke et sekund på at du gikk til en fornuftig telefon for dine behov.

 

Hvis din reaksjon på at andre mennesker i "verden" har andre ønsker å behov enn deg er at de er "dumme!!!!" for å sitere deg selv så er det vel kanskje deg det er noe galt med, ikke alle andre... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er viktig å poengtere at dette kun er en brøkdel av telefonene som selges i Norge. Hva vet jeg, kanskje sponser/pusher Netcom iphone aggressivt? Hva med å si hvor mange enheter Netcom selger på det Norske markedet?

Hvis du hadde lest saken og pressemeldingen til NetCom så hadde de sett hvor disse tallene kommer fra:

Listen er rangert etter salgsvolum og baserer seg på smarttelefonsalget i NetCom Shops (59 butikker), på netcom.no, gjennom kundesenteret og hos forhandlere som selger NetCom.

Ergo så tipper jeg at dette er snakk om nesten alle telefonene som selges med NetCom, så vidt jeg vet så er NetCom fremdeles norges nest største operatør, så et brukbart volum er det snakk om.

 

Etter å ha tatt en titt på prisene NetCom skal ha for iPhone 4 (499 med Fastpris Medium) og iPhone 4S (1499 med Fastpris Medium) så er ikke det billig sammenlignet med for eksempel Tele2 som selger 4S for 1 krone med et abonnement i samme prisklasse. Påstanden sin om at NetCom sponser/pusher iPhone mer en andre faller vel da på sin egen urimelighet, men det er selvsagt lett å komme med slike påstander når man ikke liker konklusjonen.

 

Helt utrolig at iPhone 4 selger så godt enda.

Hvorfor det? For folk som gir f*** i hvor mange kjerner telefonen har og ikke vet forskjell på en bit og en byte så er en iPhone 4 en helt kurant telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det andre så kjøper folk fortsatt Iphone fordi det er en Iphone.

 

Og alle vet at Iphone 4s er håpløst udatert i henhold til prisen, men det er jo ingen vits å senke prisen på noe som selger bra..

 

Mobiler som ikke kræsjer er utdatert, ganske riktig.

 

Jeg vil heller ha en samsung som ikke støttes av produsenten mer enn ett år etter release, som føles billig ut og har kjip skjerm.

I tillegg er den så diger at jeg må gå med en deilig manneveske for å få plass til den, med mindre jeg bruker androidbuksene mine.

 

Rart at iphone selger så mye bedre, når den ikke har/gjør noen av disse tingene. Folk er rare.

 

Du er klar over at iOS kræsjer omtrent 3 ganger mere enn Android?

 

Jeg vil heller ha en billig Android telefon som fungerer og har et hav av funksjoner og valgmuligheter men som ikke er sikker i å få oppdateringer etter ett år enn å ha en telefon som man må leve i et lutfattig for funksjoner og begrenset til helvette OS år etter år.

 

Jeg betaler heller 2000 kr for en billig Android telefon som fungerer som den skal selv med utdatert OS enn å måtte rane en bank og gjøre seg selv lutfattig med å kjøpe en iPhone 4S som ikke kan gjøre mere enn en Sony Ericsson XPERIA X10i kan gjøre.

 

Ja det er jo så rart at Justin Bieber selger så mye fjortissmusikk. Folk er rare.

 

Hint: Håper du tar poenget med at mest salg ikke betyr at noe er best. Er iPhone 4S best bare fordi den selger mest så er vel 'Loreen - Euphoria' sangen den beste sangen for alle med at den ligger på første plass på Top 20 listen?

Lenke til kommentar

Folk i verden er virkelig dumme!!!! Jeg er tidligere eier av Iphone 4S God tlf ja, men ikke noe mer en det. Nå har jeg kjøpt med Galaxy Note, angrer ikke et sekund! Beste tlf jeg garantert har hatt!! du får den til 3900.- Som er en vannvittig billig pris for en så flott tlf!! Folk bør slutte å kjøpe Iphone bare fordi det er "Iphone"

 

Andre konkurrenter har kommet seg forbi Apple for LENGE siden.

Hva med å innse at det kanskje er du som er dum/annerledes/sær og ikke resten av verden?

Nei hvordan det? Fordi jeg gikk til en fornuftig tlf!

Jeg tviler ikke et sekund på at du gikk til en fornuftig telefon for dine behov.

 

Hvis din reaksjon på at andre mennesker i "verden" har andre ønsker å behov enn deg er at de er "dumme!!!!" for å sitere deg selv så er det vel kanskje deg det er noe galt med, ikke alle andre... :)

 

For å si det mildt sagt!!! Dagens Iphoner er utdaterte! Nå når Neste Iphone kommer, så blir det annerledes. Men den vil ikke forandre alt.

 

En kjerm på 4" er ikke nok til å holde følge, samt at skjermen er ikke nok oppdatert!

Lenke til kommentar

For å si det mildt sagt!!! Dagens Iphoner er utdaterte! Nå når Neste Iphone kommer, så blir det annerledes. Men den vil ikke forandre alt.

 

En kjerm på 4" er ikke nok til å holde følge, samt at skjermen er ikke nok oppdatert!

Du har ingen forståelse for at mange tydeligvis mener at 4,5" og oppover er i største laget for en mobiltelefon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å si det mildt sagt!!! Dagens Iphoner er utdaterte! Nå når Neste Iphone kommer, så blir det annerledes. Men den vil ikke forandre alt.

 

En kjerm på 4" er ikke nok til å holde følge, samt at skjermen er ikke nok oppdatert!

Du har ingen forståelse for at mange tydeligvis mener at 4,5" og oppover er i største laget for en mobiltelefon?

 

En mobiltelefon og smarttelefon er 2 forskjellige ting.

 

Folk som vil ha smarttelefoner med 3.5 tommers skjerm driter i funksjonaliteter og muligheter, for absolutt alt blir klumsete og begrenset med en knøttliten skjerm på 3.5 tommer. Det disse folkene i hovedsak vil ha er en telefon dem kan ringe med, sende SMS / MMS / E-Post med og for å sjekke vg.no med.

 

Folk som har prøvd en iPhone 4S ved siden av en Samsung Galaxy Note vil ALDRI si at skjermen til Galaxy Note er for stor når dem får se hva den telefonen faktisk kan gjøre i motsetning til hva en iPhone 4S kan gjøre.

 

Joda, Galaxy Note vil nok være for stor i forhold til iPhone 4S, men ikke når det kommer til funksjonalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som vil ha smarttelefoner med 3.5 tommers skjerm driter i funksjonaliteter og muligheter, for absolutt alt blir klumsete og begrenset med en knøttliten skjerm på 3.5 tommer. Det disse folkene i hovedsak vil ha er en telefon dem kan ringe med, sende SMS / MMS / E-Post med og for å sjekke vg.no med.

Tydeligvis er det ganske mange der ute (inkludert meg selv) som ikke er enig med deg. Det viser iallefall NetCom sine salgstall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som vil ha smarttelefoner med 3.5 tommers skjerm driter i funksjonaliteter og muligheter, for absolutt alt blir klumsete og begrenset med en knøttliten skjerm på 3.5 tommer. Det disse folkene i hovedsak vil ha er en telefon dem kan ringe med, sende SMS / MMS / E-Post med og for å sjekke vg.no med.

Tydeligvis er det ganske mange der ute (inkludert meg selv) som ikke er enig med deg. Det viser iallefall NetCom sine salgstall.

 

Så hvilke programmer bruker du som gjør det gøy å bruke en iPhone 4S med 3.5 tommers skjerm?

 

Du er klar over at du skal kunne bruke multitouch osv på en overflate som er så liten at man kan få klaustrofobi av å bruke en så liten skjerm. Man skal som sagt ha plass til å kunne bruke fingrene til å gjøre mange forskjellige multitouch gestures.

 

Lykke til med å gjøre det BRA på en iPhone 4S.

 

Småe og søte jentefingrer vil dog ikke ha problemer med dette da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Tror noe av grunnen til at WP7 selger såpass dårlig er at WP8 er rett rundt hjørnet, og vi får ikke oppgradere med dagens telefoner.

Grunnen til at dagens WP7 mobiller ikke blir oppgraderte til WP8 er at WP8 har støtte for andre typer maskinvare slik som flere kjerner, Minnekort også videre også videre.

 

Denne maskinvare støtten har du ikke glede av på en WP7 mobil uansett,

De nye Programvare funksjonene som kommer med WP8 blir tilgjengelige i WP 7.8 for WP7 mobil eiere. ;)

 

Microsoft kunne kalt WP 7.8 for WP8 men det gjør de ikke PGA Microsoft vill at WP7 mobil eiere skal kjøpe ny WP8 mobil i stede for å oppgradere til WP 7.8 dette er markedsføring mann.

Lenke til kommentar

Microsoft kunne kalt WP 7.8 for WP8 men det gjør de ikke PGA Microsoft vill at WP7 mobil eiere skal kjøpe ny WP8 mobil i stede for å oppgradere til WP 7.8 dette er markedsføring mann.

 

Hadde selvsagt vært en flott ide hadde MS hatt en stor kundebase på WP7, det eneste de har nå er Nokia og disse krumspringene til MS om alt det nye og flott som kommer om X mnd slår jo lufta helt ut av deres eneste seriøse partner, man kan jo lure på om panikken har tatt helt av hos MS i og med de snakker ned alt de har i salg pr dd.

Lenke til kommentar
Tror noe av grunnen til at WP7 selger såpass dårlig er at WP8 er rett rundt hjørnet, og vi får ikke oppgradere med dagens telefoner.
Grunnen til at dagens WP7 mobiller ikke blir oppgraderte til WP8 er at WP8 har støtte for andre typer maskinvare slik som flere kjerner, Minnekort også videre også videre.Denne maskinvare støtten har du ikke glede av på en WP7 mobil uansett,De nye Programvare funksjonene som kommer med WP8 blir tilgjengelige i WP 7.8 for WP7 mobil eiere. ;)Microsoft kunne kalt WP 7.8 for WP8 men det gjør de ikke PGA Microsoft vill at WP7 mobil eiere skal kjøpe ny WP8 mobil i stede for å oppgradere til WP 7.8 dette er markedsføring mann.

 

Hvorfor man ikke får oppgradere er helt likegyldig. Tipper det er få kjøpere så tenker "Åja, det høres jo logisk ut. Jeg kjøper en WP7 telefon nå jeg!"

Jeg tror folk flest unngår å kjøpe en WP7 mobil til 4000kr hvis de vet at de ikke får oppgradere telefonen til WP8 når det kommer ut.

Lenke til kommentar
Og alle vet at Iphone 4s er håpløst udatert i henhold til prisen, men det er jo ingen vits å senke prisen på noe som selger bra.
Nå ser det jo ut som om Galaxy S III etter hvert begynner å nærme seg en iPhone 4S med tanke på lyd og bilder og slikt, ja sånn noenlunde da. Så du må bare ikke gi opp. Snart har Samsung vel klart å plagiere brukeropplevelsen sånn noenlunde også, så da kan du jo skryte av at du har en mobil som er omtrent som en... ...som en Iphone... :green:

lol sist jeg sjekket så kunne mobilen min gjøre mye rart.. skal prøve på min iPhone 4 nå... nope greier det bare ikke. Samme ikoner, samme tekst melding app osv. Har ikke homescreen, bare app drawer... fader det var mye jeg kunne gjøre... åjoda... skifte bakgrunn, jøss dette var magisk.

 

Lenke til kommentar

Helt utrolig at iPhone 4 selger så godt enda.

Hvorfor det? For folk som gir f*** i hvor mange kjerner telefonen har og ikke vet forskjell på en bit og en byte så er en iPhone 4 en helt kurant telefon.

 

Poenget mitt var at skal en kjøpe en iPhone nå, kan en vel likegodt gå for 4S.

 

Det er forøvrig en myte at iPhone-eiere ikke er opptatt av spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Helt utrolig at iPhone 4 selger så godt enda.
Hvorfor det? For folk som gir f*** i hvor mange kjerner telefonen har og ikke vet forskjell på en bit og en byte så er en iPhone 4 en helt kurant telefon.
Poenget mitt var at skal en kjøpe en iPhone nå, kan en vel likegodt gå for 4S.Det er forøvrig en myte at iPhone-eiere ikke er opptatt av spesifikasjoner.

 

Tja, de er ikke opptatt av spesifikasjoner, med mindre Apple har de beste spesifikasjonene. Så du har sånn sett rett, de velger å overse spesifkasjonene og funksjonene, frem til Apple hevder å ha gjenoppfunnet hjulet.

 

Til dømes:

Apple brukte PowerPC og da sa man at Apple var best pga. Powerpc er bedre enn X86. Nå bruker Apple X86 og da er det usability som er best.

 

Man sa at Mac var usårbar for virus (godtroende mactilhengere), men de infiseres av mer og mer virus og veldig mange har ikke beskyttet seg.

 

Appleeiere er ellers veldig glad i å skryte over piksler og "retina skjerm", samt man skryter gjerne over "facetime" og andre applikasjoner som har eksistert lenge hos andre.

 

For all del, man har fanboys hos alle merker. Men jeg ser jo at applefolk ofte synes appleproduktene er perfekte. Jeg personlig føler et behov for en slags kraftig forbedring fra generasjon tl generasjon. Derfor hopper jeg ofte fra merker, pga. de skal melke produktene. Man hopper ikke fra en SE ARC til en SE ARC S. Man hopper ikke fra en Iphone 4 til en Iphone 4S, det er jo bare tull :p Men mange gjør det og primærårsaken er nettop spesifikasjoner, samt at man ønsker å fremheve seg selv som en som besitter det "kuleste" (definisjonsspørsmål).

 

Jeg synes at alle merker lager mandagsprodukter og alle merker prøver å melke produktene maksimalt. Og det er forståelig! Men man skal se at dagens iphone eiere som sier at 3.5" skjerm er perfekt, vil nok kjøpe en Iphone med 4 eller 5" skjerm :-) Men da kalles den nok noe med i foran, f.eks. iSeeYouNow-skjermen. En fantastisk innovasjon!

 

Lenke til kommentar

Om du holder en iPhone og en SIII side om side føles iPhonen utrolig kjedelig og utdatert ut. På iPhone er det ingen mulighet for brukertilpasning. Kun den gamle, kjedelige greia. Fargene på iPhone føles svakere og gråere, mens på SIII føles alt mye sterkere. At noen ønsker å bruke 6k for en slik telefon, når det finnes langt bedre alternativer, er for meg uforståelig. Men såklart, den kule eplelogoen er sikkert vanskelig å motstå for mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...