Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Multiprosessor-servere må være ekstremt effektive på tallknusing for BOINC (WCG).

 

Team Hardware.no der har 836 medlemmer hvorav 43 er aktive.Han som ligger på topp i dag leverte sitt første bidrag 14.01.2012. Jeg startet 05.02.2015 og regner med å være forbi han på topp om ca.en uke. Jeg kommer også til å la GPU-riggen delta der, siden formålet er det samme som for f@h.

Nå er jeg i gang også. To servere er oppe og to til kommer. Slet litt med å få serverne til å kjøre fra USB minnepinne (har tatt ut DVD og harddisker fra serverne), men fikk det til. Egentlig latterlig enkelt:

 

Installerte Ubuntu server ISO på på en USB pinne med Universal-USB-Installer og brukte den til å installere Ubuntu server på samme pinnen når serveren bootet fra den (velg unmount under installasjon). Installerte så BOINC med

sudo apt-get update

sudo apt-get install boinc-client

 

Rebootet og startet med

sudo -u boinc boinccmd --project_attach http://www.worldcommunitygrid.org <Account Key>

 

Ingen GUI, bruker SSH og PuTTY. Forstår det sånn at BOINC manager skal kunne kjøres remote, men får se på det en annen dag.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg også hengt meg på, jeg begynte med WCG for mange år siden, men hadde en lang pause. Etter å ha hatt problemer med å få ned skikkelige prosjekter for F@H og BA ute blir det lite attraktivt å fortsette der, synd. Lar Xeon-riggen stå og gå litt på lav intensitet. Men WCG virker bra. Folder under brukernavn anders_ar.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvilke prosjekter og delprosjekter som gir mest credit per time?

 

A. På 2 stk Radeon R7 260X

B. På 2 stk Xeon E5420

 

Jeg vet GPU gir generelt mer credit/time enn CPU for de prosjektene som støtter det, men jeg vil bidra med både CPU og GPU og prioritere CPUen til de prosjektene som ikke støtter GPU.

 

Kjører Win10 64 bit på den PCen, siste Boinc klient, siste GPU-drivere etc.

Lenke til kommentar

Simen1, jeg vet ikke helt sikkert, men så langt har jeg ikke funnet prosjekt som bruker GPU, men CPU, altså dine 2 x Xeon burde gi deg en god del poeng. Jeg tallknuser med 1 x i7 4960x, 1 x i7 3820 og 1 x i5-2600 og så langt har de gitt meg ca 250 000 poeng i løpet av 2 dager eller er det 3 dager. Husker ikke helt sikkert.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Installerte nettopp BoincView. Et ok program for å monitorere og kontrollere BOINC klienter remote. Lastet det ned herfra: http://boinc.berkeley.edu/addon_item.php?platform=win&item=boincview.zip .

 

For å få det til å fungere måtte jeg endre to filer på hver av klientene. Filene ligger under C:\ProgramData\BOINC i Windows og /var/lib/boinc-client i Linux:

 

cc_config.xml - Legg inn linjene:

  <options>
    <allow_remote_gui_rpc>1</allow_remote_gui_rpc>
  </options>

I Windows klienter er <options> ... </options> der allerede, så bare legg inn <allow_remote_gui_rpc>... innenfor options taggene. I Linux er ikke options taggene med, så ta med alle tre linjene.

 

gui_rpc_auth.cfg - Slett det som eventuelt måtte stå der fra før og legg inn ett passord i denne filen. IKKE lag linjeskift på slutten.

 

Klientene må stoppes helt og restartes før de kan legges inn i BoincView.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Da var våren her og jeg kutter varmen i studio, dvs. en server der stoppes nå på søndag etter at alt er ferdig tygget! I slutten av måneden stopper jeg også serveren i hytta. Serveren hjemme stopper også når april er omme. Regner med å spare ca. 4500KWh på dette i sommer. Starter opp igjen til høsten, i oktober en gang når frosten kommer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er fortsatt liv i Seti@Home. De kjører via BOINC-klienten. Den er vist fortsatt ganske mye brukt, kanskje fordi det var det første kjente distribuerte regneprogrammet og har levd på det. Men så vidt jeg vet har mange av de seriøse forlatt prosjektet etter at det ble oppdaget at sannsynligheten for å finne intelligent liv på den måten er langt mindre enn man tidligere har trodd. Noen mener sannsynligheten er null, selv om det hadde vært intelligent liv rundt den nærmeste nabostjerna og de hadde prøvd å sende oss beskjeder med kjempeantenner.

Lenke til kommentar

Kjører fortsatt BOINC på en maskin. SETI@home er inaktiv for øyeblikket på grunn av at ingen har portet v8 klienten til FreeBSD ennå (ja, maskinene mine kjører FreeBSD, med noen få unntak).

Så da får MilkyWay@home alle slotene.

 

Folding@home krever vel Windows? Og grafikkort som utvikler mye varme?

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Kan kjøre på Linux. Står på første siden angående installasjon på Linux. Står til og med at folding yter bedre på Linux.

Men krever grafikkort? Og derav mye varme?

Du kan bruke både CPU og GPU.

 

Jeg blandet trådene sammen. Folding@home har sin egen applikasjon.

Det står i denne angående folding@home og linux

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil bare tipse om BOINC for Android.

Ligger på Play.

 

Default innstillinger er at mobilprosessoren bare jobber når batteriet er over 90% oppladet, skjermen ar avslått og laderen tilkoblet.

Dermed reduseres ikke batterilevetiden, og telefonen oppleves ikke som treg.

Programmet gir ingen ulemper såvidt jeg ser.

Innstillingene kan selvsagt endres om du ønsker dem annerledes.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...