Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ganske enkelt et spørsmål om det er flere som driver med

BOINC og dets mange støttede prosjekter?

 

For de som kunne tenke seg å bruke Android enheter til BOINC så finnes NativeBOINC.

Fint om man har f.eks en gammel Android telefon man ikke bryr seg så mye om lengre. Foreløpig er det ikke mange prosjekter som støttes.

 

 

Kan kort nevne noen prosjekter om folk skulle ha interesse av å lese litt.

 

GPU Grid har noe av samme funksjon som Folding@Home har. Har dessverre ikke innledende kunnskaper om akkurat hva som skille disse prosjektene ifra hverandre annet enn at GPU Grid satser kun på GPU såvidt jeg har fått med meg.

Her er det også levert resultater.

 

World Community Grid (WCG) driver med forskning på alt ifra kreft til billige og effektive vannfiltre til bruk i U-land.

 

SETI@Home er søken etter signaler ifra andre livsformer i universet.

 

LHC (CERN) kan deles opp i Thest4Theory og Sixtrack og her hjelper du til med diverse simuleringer for forskerne hos CERN.

 

Om ønskelig kan jeg sikkert legge til flere prosjekter. :)

 

Edit: En formulering som var litt på trynet, sånn går når man skriver midt på natta.

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører/kjørte noe boinc,noe projekt pga hardvaren de støttet,poengen de gav eller at de funket stabilt,så har prøvd en del men wcg er "alltid" på mer eller mindre,akkurat nå mindre,gpugrid og milkyway om jeg ikke folder,einstein nevnt her går på både cpu og gpu så de er langt fremme i køen og så at si.

Siden jeg folder mest for tiden har jeg ikke sjekket laget i det siste,men det er team elder scrolls,alternativt bare et eget lag.

 

Einstein at home

Fra projektets egen beskrivelse:

Einstein@Home uses your computer's idle time to search for weak astrophysical signals from spinning neutron stars (also called pulsars) using data from the LIGO gravitational-wave detectors, the Arecibo radio telescope, and the Fermi gamma-ray satellite. Einstein@Home volunteers have already discovered more than three dozens new neutron stars, and we hope to find many more in the future. Our long-term goal is to make the first direct detections of gravitational-wave emission from spinning neutron stars. Gravitational waves were predicted by Albert Einstein almost a century ago, but have never been directly detected. Such observations would open up a new window on the universe, and usher in a new era in astronomy.[/Quote]

applikasjoner for linux,mac,windows,amd og nvidia (opencl og cuda):

http://einstein.phys.uwm.edu/apps.php

Lenke til kommentar

Her går det bare i BOINC nå, men dreiv endel med F@H før.

Ellers driver jeg jo også med docking@home, milkyway@home, Einstein@home, Malariacontrol, begge LHC versjonene, WCG, GPUgrid, Collatz, Rosetta@home, Distrtgen, Climateprediction.net og POEM@home. Ble en liten liste her :p

 

Har selv eget lag, har klart å karre oss helt til andre plass i landet i følge BOINCStats :)

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar

Jeg knuser tall for World Community Grid.

Jeg har kun laptoper, så det går litt tregt. Men jeg har såpass mange laptoper, at litt arbeid får jeg jo gjort. :)

 

Jeg er medlem i et team som heter Team Haiku, et team for folk som liker operativsystemet Haiku.

Haiku kan kjøre BOINC, men kun SETI@home.

Det er visst uoffisiellt, og SETI er det eneste prosjektet som er OpenSource, og kunne portes til Haiku, tror jeg...

Jeg bryr meg ikke om SETI, og vil heller kurere sykdommer, som malaria, HIV/AIDS, kreft osv...

Derfor kjører alle mine maskiner Windows 7, Windows 8, Ubuntu, EasyPeasy og Macen kjører OSX. Flere av dem dual-booter, så jeg kan teste nye operativsystemer som Windows 8-betaen.

Win8 gikk helt fint, bare man velger "avanserte alternativer" under installasjonen. Det har visst noe med brukerrettigheter å gjøre. En bug som blir fikset i nye versjoner av BOINC.

Totalt har jeg vel 12 kjerner/tråder i drift 24/7.

Var tidligere med på Hardware.no sitt team, før jeg oppdaget at Team Haiku fantes.

 

 

Den råeste laptopen min er ca. ett år gammel, med 2 GHz Intel i7-prosessor.

Den gjør størstedelen av arbeidet, med 4 kjerner og hyperthreading. (=8 tråder.)

 

Har prøvd litt på GPUgrid også, men de oppgavene varer i dagevis, og deadline er så knapp at jeg knapt rekker å fullføre hvis maskinen har vært avslått. Dessuten blir maskinen MYE tregere av GPUgrid.

Laptopen har ikke så veldig rått grafikkort, siden den er en laptop.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Stilig begge to :thumbup:

 

Sjekket ståa mi for Norge og jeg detter litt bak nå,to plasser siden sist jeg sjekket til plass 43 i Norge,bruker åpenbart en annen handle for Boinc ;)

 

Har kjørt collatz og primegrid,ikke veldig intressert i slikt men spesiellt primegrid er både meget stabilt (fint lite kræsj på jobbene) og sanker godt med poeng.

 

Milkyway og gpu grid er til tider utfordrende sånn,testet poem og cosmology,er liksom sånn at noe cpu går til annet enn wcg,sen får gpu´s ta hand om resten.

Så nå prøver man sette opp noe ekstra for folding slik at jeg kan kjøre Boinc igjen,men har bare så mange maskiner at fordele jobber på :innocent:

Lenke til kommentar

Må innrømme jeg ikke har snust noe særlig på Primegrid. Collatz fikk man jo latterlig mye poeng for før ihvertfall, litt usikker på hvordan det er nå.

DistrRTgen gir ihvertfall utrolig mye poeng om man kjører det på noen skjermkort, type nvidia. Men er litt usikker på stabiliteten. Den hender av og til at GPU maskinene kræsjer..

Kjørte Milkyway på et ATI 3870 skjermkort før, ga mye poeng den gangen. Nå kjøres det bare på CPU og gir egentlig helt greit med poeng der.

 

Sjekket meg selv på lista over Norge og jeg ligger på 29 plass :) Må si meg fornøyd med det.

Knuser forøvrig tall for GigaFLOPS Heroes, originalt starta av meg og en kompis for en god stund siden.

Lenke til kommentar

29 plass,slår meg gitt :D Og jeg faller nok en del til frem til høsten så får man få opp farta litt igjen (på boinc).

 

DistrRTgen har jeg ikke prøvd,ska ha det i mente for fremtia.

 

Primegrid gav i hvertfall langt mer enn alle andre projekter jeg kjørte,Nvidia GPU´s selvsagt som scoret så godt.

 

Collatz brukte (testet) jeg ATI hd 2900 pro på,de er noen strømsluk men var stabilt.

 

Bruker ju dc vault som referansepunkt sånn at det ikke er noe tull,de har noen parametere de bruker for at projekt ska bli listet der,og de har drivit på noen år så har valgt at stole litt på dem.

 

Var innom Aqua og Poem,greit å sjekke ting ut,var helt normalt med poeng,veit ikke hvordan Spinhenge gjør det,var noe tilfeldig lag-greie der,morsomt dog men hard konkurranse gitt på [H] :eek: Var sånn månedens projekt slikt noe.

Endret av jaxawier
Lenke til kommentar

Aqua@home er vel skrinlagt inntil videre? Fikk ikke det endel pepper fordi det støtta forskning til en bedrift som kunne tjene endel penger på dette om jeg ikke husker helt helt feil?

Spinhenge skal jeg sjekke ut :) Mulig jeg kikker litt på Primegrid også.

 

DC vault? Må jeg også sjekke ut :)

Lenke til kommentar

kjører bare seti@home og collatz. vet egentlig ikke hva collatz er, men begynte på det for å nyttegjøre skjermkort når man gikk fra nvidia til ati.

 

Har 3 pcer i heimen boinc kjører på.

 

pappa sin: fujitsu siemens 5905 3,6ghz singlekjerne, 4gb ddr2, gf9500gt, winxp, 50% cputid

hovedpcen min: 3,2ghz quadcore, 4gb ddr2, amd hd5870, win 7 64bit ultimate, 70% cputid

ex-htpc: hp compaq dc7600, Pentium D 2,8ghz, 4gb ddr2, gf8400gs, winxp, 80% cputid

 

vet heller ikke hvor jeg sjekker hvor jeg er på norgeliste.

Lenke til kommentar

I tillegg til Ascubal´s link har du all project stats:

http://www.allprojectstats.com/

-ingen feil med noen av dem,bare litt forskellig design mer eller mindre,

selv bruker jeg signaturer fra all projekt stats,greit med variasjoner og forhandsvisning der.

 

Var nok på dc vault eller noe av de større nettstedene jeg hørte om projekt som skurret,dc vault har som krav at resultat ska være åpne,ikke nødvendigvis gratis men de ska være åpne.

http://www.dc-vault.com/index.php

-var nok etter at jeg tok meg en pause og kjører f@h for tiden,mitt gamle lag prøver å klattre litt,går som så men man får se.

-Uansett så er det en viss grad av kvalitetssikkring med projekter som er listet på dc vault,veit [H] er aktive der f,eks,og team Norway er ju svære i boinc sammenheng.

 

Appropå milkyway og gpugrid såvitt jeg husker kunne man velge litt i projektene der,så man kunne velge bort projekter som tar lang tid og som har større risiko at kræsje,gpugrid hadde guide/tips på forumet om parametere som hjalp på stabiliteten,innebar redigering av configurasjons-filer dog,skummelt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er også en boinc-er, men ser jeg boincer dårligere enn en kamerat. Da lurer jeg på hvilke tips dere har for å få flere poenger. Hvilken maskinvare genererer mest poeng per dag og hvilke prosjekter gir de mest lettjente poengene?

 

Jeg har tilgang til en rekke maskiner, men vil ikke binde opp så mange av de til dette. Bare et selektivt utvalg basert på hva som genererer mest poeng daglig.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg mer om badges.

Jeg har grønn badge i nesten alle prosjektene nå, men ikke betatesting, dengufeber og schistosoma.

Greidde nylig grønn badge i sustainable water-prosjektet. Det prosjektet nærmer seg slutten, men jeg rakk det.

 

Satser nå 100% på schistosoma-forskning.

 

 

For å få badges, er det tid som teller.

To kjerner klarer grønn badge (1 år) på et halvt år om de står på 24/7.

Jeg har 14 kjerner fordelt på en ROG gaming-laptop, en sliten MacBook Pro og en Asus eee.

De går noenlunde uavbrutt hele tiden.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Logg på www.worldcommunitygrid.org

Trykk på My grid >>> My statistics.

 

Jeg har nå grønn badge i alle prosjekter jeg har deltatt i, unntatt dengue fever og betatesting.

Emerald (grønn) Badge får du når du har jobbet i ett år med det prosjektet. Dersom du har to prosessorkjerner, og begge jobber uavbrutt, kan du tjene ett år på bare 6 mnd.

 

Jeg har mange kjerner og min Total Run Time er (y:d:h:m:s) 12:292:15:09:35

Dvs. nesten 13 år ville det tatt med en prosessorkjerne. Men jeg har før øyeblikket 12 kjerner, og da flyr tiden raskere.

 

Hvilke badges du har oppnådd ser du altså under My Statistics. Forskjellig farge for hvor lenge du har jobbet med hvert prosjekt.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Fordi boinc er mer mangfoldig, Man kan velge mellom massevis av ulike prosjekter og overvåke alle via samme grensesnitt. Deriblant kreftforskning, forskning på alzheimer etc.

 

PS. Seti er en flott frontfigur som motiverer mange til å bidra med regnekraft, men det er vist ganske meningsløst. Selv flere av de opprinnelige initiativtakerne har angivelig mistet helt troen på prosjektet. Litt av grunnen skal være at den type radiosignaler ikke egner seg for interstellar kommunikasjon og hvis man likevel skulle velge det så ville man valgt mindre energikrevende sendemetoder med styrke under støygulvet, kombinert med spesielle filter/koder for å hente frem signalet fra støyen. Du kan lese litt mer om det fra denne radioingeniøren.

 

Men det er ingen grunn til å miste motet. Det er mange andre astronomiske prosjekter i boincs base. Einstein@Home er en av de mest populære.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er også en boinc-er, men ser jeg boincer dårligere enn en kamerat. Da lurer jeg på hvilke tips dere har for å få flere poenger. Hvilken maskinvare genererer mest poeng per dag og hvilke prosjekter gir de mest lettjente poengene?

 

Jeg har tilgang til en rekke maskiner, men vil ikke binde opp så mange av de til dette. Bare et selektivt utvalg basert på hva som genererer mest poeng daglig.

 

Om du har tilgang på nvidia gpu'r så vil jeg anbefale DistrtGen. Dette gir latterlig mye poeng i forhold til de andre prosjektene jeg veit om.

Milkyway gir vel ganske greit med poeng på AMD gpu'r om jeg ikke tar feil. :)

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...