Gå til innhold

Her er de 10 hotteste skjermene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan anbefale HP ZR24W eller HP ZR2440W (samme som ZR24W men med LED istedet for CCFL). Sitter selv med en ZR24W, knall 24" 16:10 skjerm med IPS og gode instillingsmuligheter med foten.

 

Btw, veldig få nye skjermer med PVA panel om dagen? Bra at IPS begynner å bli populært igjen, men med PVA slipper man den røde "tint"en man får ved brede innsynsvinkler på mørke bilder med de fleste IPS skjermene.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

@chairgame: Bruker en Samsung S27A650D selv, 27" med PVA, og den er fantastisk å jobbe på. Kontrast og sortnivå som overgår Dells 27-tommer, fargedybde som ikke er mye dårligere, og det uten noe 'kornete' filter foran panelet.

Som resultat av det har den noe dårligere innsynsvinkel enn Dellen, men likevel overgår den samtlige TN-paneler med god margin.

 

Den store svakheten her er etterslep, noe som til en viss grad kan kureres med den innebygde 'gtg overdrive'-funksjonen man finner på de fleste skjermer idag, som akselererer responstiden og reduserer etterslep... men samtidig introduserer den en 'halo' eller bølge om du vil, i forkant av bevegelsen (i motsetning til i bakkant). Dette er et stort problem på PVA-paneler såvidt jeg forstår.

 

Bruker Philpsen (#9) som sekundær-skjerm, selv om den er overlegen til spilling. Philipsen har super responstid og om du skal se film har den film/game-modus som gir skikkelig smell i fargene. (bare husk på å skru av "SmartContrast", den roter til bildet!) :-)

 

Trist at man stadig må velge mellom kontrast og sortnivå på den ene siden, og responstid og 'generell anvendelighet' på den andre siden... Spør du meg er fremdeles både IPS og PVA-skjermene uegnet til de som spiller mer enn en halvtime om dagen.

Jeg vil ha en PVA-skjerm med TN-responstid!! :p

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt en stund på å kjøpe inn en 120hz skjerm og da så 7. Samsung SyncMaster S23A700D ut som et veldig bra alternativ.... Men jeg ser nå at alle butikker faser denne ut (utgående modell) ?? Hva kan dette ha seg? Utseende og spesifikasjonene på denne burde jo være glimrende for videre produksjon?

 

Først komplett, nå netonnet... må helt opp i 2200kr på prosjop for å få tak i den nå.

Lenke til kommentar
Kan anbefale HP ZR24W eller HP ZR2440W (samme som ZR24W men med LED istedet for CCFL). Sitter selv med en ZR24W, knall 24" 16:10 skjerm med IPS og gode instillingsmuligheter med foten.
Begge er gode skjermer (sitter med ZR24W på skolen, og 2x ZR2440W på jobb :tease: ), verken bedre eller dårligere enn U2412M i mine øyne. Så jeg ser ikke helt hvorfor HP skal være dyrere enn Dell. To såpass like skjermer burde kostet det samme. Så med en prisforskjell på 30%++ klarer jeg ikke å anbefale HP foran Dell.
Lenke til kommentar

Kjøpte en slik:http://www.anandtech.com/show/5885/the-achieva-shimian-qh270-a-350-27inch-wqhd-sips-displayBetalte ca 2150 kr inkl frakt og mva/gebyr.Fikk et perfekt eksemplar og det er definitivt et prisgunstig alternativ om man vil ha en høyoppløst skjerm til en rimelig penge (kan få 2.3 skjermer av denne vs Dell U2711).Men man mister USB/DP og HDMI

 

Hvor kjøpte du disse fra? vil ha en selv

Lenke til kommentar

Ingenting hos meg, eller hos ein kollega. Derimot har me begge litt backlight bleeding. Men så bruker me ikkje skjermen til film heller så då er det ikkje eit problem. Biletekvaliteten er derimot så bra at det er verdt 1-5 døde pixler. Det er snakk om ENORM kvalitetsforskjell.

Lenke til kommentar

Shimian- og catleap-skjermene har ofte pikselfeil, men har hørt at pixeltettheten er så høy at en virkelig må myse for å se det uansett. Samme panelet som sitter i apples cinema display.. må bare kvitte meg med 24" min så kan jeg få meg en selv..

Lenke til kommentar

Shimian- og catleap-skjermene har ofte pikselfeil, men har hørt at pixeltettheten er så høy at en virkelig må myse for å se det uansett. Samme panelet som sitter i apples cinema display.. må bare kvitte meg med 24" min så kan jeg få meg en selv..

 

Ja, de lages jo av paneler som ikke er 100% perfekte.

Har bestilt meg en Shimian selv, krysser fingrene for at det ikke er noen døde piksler på den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Følger det forstørrelsesglass med disse skjermene på 1920x1200, slik at vanlige folk kan lese tekst på nettsider osv?

Hæ? 1920x1200 er da ikke mye. Burde ikke ha noen problemer så lenge du ikke er synshemmet. Synshemmede har uansett andre hjelpemidler uavhengig av oppløsningen på skjermen. Så vanlige folk vil ikke ha noen problemer.

Lenke til kommentar
Følger det forstørrelsesglass med disse skjermene på 1920x1200, slik at vanlige folk kan lese tekst på nettsider osv?
En 24" er ca. en halvmeter bred, og har ikke noe problem med mange pixler. Jeg sliter faktisk mest å komme langt nok vekk fra skjermen, slik at jeg får oversikt.

Når du får 1920x1080 på 13-tommere sier det seg selv at en 24" ikke kan ha store problemer med 1920x1200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...