Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei har ikke fått det heller ennå. Ulempen med å bestille fra ebay. Men fikk mitt for 240,- inkl frakt. Gidder ikke betale 500,- for class 10. Tror ikke jeg trenger det.

Her har du norske muligheter. Sandisken med class 10 er sikkert helt perfekt :-)

http://www.prisjakt....gory.php?k=1678

Ok, takker for link. Får se hva det blir til. Er så kjipaguri nå at jeg ikke gidder betale 500,- når det er såpass billigere på f. eks ebay og slikt.

 

Til info for de av dere som har trådløse routere med 5ghz - Surface kan utnytte det :)

Muligens allmenn kunnskap for de fleste her, men jeg hadde ikke engang tenkt over det før jeg plutselig fant 2 wifi i samme huset :)

Endret av Phad
Lenke til kommentar

Tror dere at det er sannsynlig at surface pr0 vil bli tatt inn av en ekstern leverandør slik, vi har sett med nexus? Og er det noen her som har planer om å bestille en pro via lignende metoder som forrige gang? Fordi da ønsker jeg å alliere meg med noen av dere. :)

 

Det er jo også en sannsynlighet at både RT og Pro kommer for salg her i Norge i 2013. Husker jeg ikke feil leste jeg at RT muligens dukker opp i Sverige tidlig 2013, og Microsoft Norge har ikke avkreftet at de kommer hit i nær fremtid :xmas:

Lenke til kommentar

Ok, takker for link. Får se hva det blir til. Er så kjipaguri nå at jeg ikke gidder betale 500,- når det er såpass billigere på f. eks ebay og slikt.

 

 

 

Man skal være litt forsiktig med minne fra Ebay, da en del av kortene er falske og har en helt annen spesifikasjon enn originalen.

Lenke til kommentar

Ser ellers at Surface selger dårlig, og at MS kutter bestillingen fra Kina til halvparten av hva de tenkte. Noen forståsegpåere mener at MS må forbedre distribusjon eller kutte priser dersom de vil konkurrere med Apple.

 

Vet ikke hva oddsene er for billigere Surface, antagelig veldig små. Ville tro at MS synes det er bedre å selge få av denne versjonen, heller enn å vanne ut ryktet til å bli en "billigvariant".

 

http://www.forbes.com/sites/timworstall/2012/12/05/advice-to-microsoft-slash-the-surface-price-by-33/

http://www.forbes.com/sites/ericsavitz/2012/12/04/microsoft-dec-qtr-surface-sales-below-1m-units-analyst-says/

 

Ellers rykte om tre nye modeller neste år:

 

http://www.zdnet.com/rumor-microsoft-preparing-three-new-surface-tablets-for-2013-release-7000008347/

Lenke til kommentar

Til dere som har denne herlig tableten, hva liker dere best av touch-cover og type-cover? Noen meninger?

 

Tror ikke det er så mange som har testet type enda, da det er touch som har fulgt med som standard.

Det fungerer, men viktig å husket at det er touch-basert. Om du er godt vant med touch-metode og skriver som en racer på vanlig tastatur vil nok type-tastaturet være mye bedre. Råder deg til å google dette, da det uten tvil vil være folk som har begge og har testet.

Lenke til kommentar

Det er noe veldig rart med browsern på surface. Når jeg "swiper" til venstre for å gå tilbake til forrige nettside, så vises først siden i et lite sekund, og deretter så reloades hele siden. Sykt irriterende. Har andre også dette problemet?

 

Har samme problemet.

 

Synes egentlig at grensesnittet til browseren kunne vært bedre.

 

Jeg har mange bookmarks, men føler at det er tungvindt å bruke dem.

 

Først må man swipe inn fra topp eller bunn og deretter må man trykke i URL-tekstboksen. Store deler av skjermen blir da automatisk dekket av skjerm-tastaturet. Øverst får man så en liste med ikoner/bilder som kan scrolles til høyre. Først i rekken kommer sider man har 'pinnet' til metro-grensesnittet. Deretter kommer sidene man besøker oftest. Og helt til slutt (etter litt scrolling) kommer sider man har bookmakert.

 

Har heller ikke funnet ut en måte man kan endre rekkefølge på bookmarks eller gruppere dem. Blir litt for mye trykking for meg.

 

Tanken med 'Content, not chrome' er god.. men i enkelte apps er det dratt for langt.

Lenke til kommentar

Fant ut den feilen. Måtte endre telefonnummer til 0047 istedenfor +47. Nå godkjenner siden ikke visakortet eller kredittkortet mitt. Hvor vanskelig skal MS gjøre det å bestille ett produkt? Enhver kinesisk nettside klarer å lage en bestillingsordning, mens MS med alle sine ressurser misslykkes totalt. Vil de selge nettbrett eller ikke?

Lenke til kommentar

Ønsker meg en Surface og så over her at det går å bestille fra tyskland for eksempel.

Har en bror i USA, kunne jo latt han kjøpe en for 499 og så sende den hit.

Noen som vet hva dette vil koste i frakt og må den tolles inn hvis den sendes fra privatperson? Vil jeg kunne bruke den akkurat som en som blir solgt i norge på norsk?

Endret av Lyngaas
Lenke til kommentar

Håper virkelig pro/rt kommer til Norge over nyttår... Eneste jeg egentlig trenger PRO til er å vise mkv's, samt utorrent(eller annet torrentprogram)... Ellers dekker et alle mine behov.

 

ikke rart at surface selger "dårlig" når tilgangen er så dårlig:( de må jo få ut fingern slik atvalle som vil kjøpe har mulighet. Også er jeg sikker på at hvis den hadde hørt utstilt(og til salgs) på elsjapper rundt om kring i hele verden, hadde salgstallene vært betraktelig mye bedre.

Lenke til kommentar
Ønsker meg en Surface og så over her at det går å bestille fra tyskland for eksempel. Har en bror i USA, kunne jo latt han kjøpe en for 499 og så sende den hit. Noen som vet hva dette vil koste i frakt og må den tolles inn hvis den sendes fra privatperson? Vil jeg kunne bruke den akkurat som en som blir solgt i norge på norsk?

 

Få han til å sende som "used" og som Gave.

 

Fortolling - motta fra utlandet

I disse tilfellene skal sendingen fortolles:

Varer med verdi under NOK 200,- og private gaver inntil NOK 1000,- er toll- og avgiftsfrie - unntak alkohol og tobakk

Varer med verdi fra og med NOK 200,- er toll- og avgiftspliktige

Vi utfører tollbehandlingen for deg

 

Eventuelt hvis han ikke har permanent adresse i utlandet, og han f.eks "bor" hos sine foreldre (i nærheten av deg??) kan han sende den til seg selv, da er vel beløpet 3000kr :)

Lenke til kommentar

Men til gjengjeld så får du riktig layout på keyboardet når du bestiller fra USA, det gjør du ikke fra Tyskland :p (Har bare noe å si hvis du er en av de som ser på tastaturet og ikke vet hvor alt "er" :)

 

Dette er vel feil.

På det tyske har Y og Z byttet plass i forhold til det amerikanske oppsettet.

Men til gjengjeld har man da taster med bokstaver som minner veldig om ÆØÅ, kontra på amerikansk oppsett hvor man har [ ; og '

 

Vet godt hvilket av de to som ville falt meg mest naturlig å bruke.

Endret av Phad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...