Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

En del spekulerer på bakgrunn av ordlyden i MS sine pressemeldinger at Surface ikke er en referansemodell som skal få andre produsenter til å strekke seg, men en ny hardwarestrategi fra MS som vil gå lang forbi nettbrett. I såfall så blir ikke Surface trykket i ett lite antall eller priset slik at bare noen få skal kjøpe. Da er det fult kjør.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å anskaffe meg et Surface Pro, håper de oppgraderer det til Intel Haswell når det kommer ut (Q2 2013). Det er jo bare noen måneder etter Ivy Bridge versjonen kommer ut uansett.

 

Hadde også vært veldig fint med en vanlig bærbar i denne stilen også, liker virkelig utseende på disse. Virker som Microsoft virkelig har prøvd å lage noe bra, som jeg til nå tror de har fått til :)

Lenke til kommentar

Sier seg selv at det ikke kan være riktig. Ihvertfall ikke med de modeller, størelser og spesifikasjoner MS har oppgitt. Det ville gjøre at ingen sammarbeidspartnere ville en gang forsøke og gi ut ett W8 nettbrett. Det er vel heller ikke slik at MS vil tjene så mye på apper at det vil oppveie for tap på hardware?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Den prisen kan ikke være helt utenkelig, vel? Nexus 7 og Kindle Fire ligger vel på rundt det samme?

Om Surface selger kjempegodt og Windows Store blir en sulsess, kan det dekke tapet pr. Surface.

Er meget spent på app-utvalget.

Lenke til kommentar

Den prisen kan ikke være helt utenkelig, vel? Nexus 7 og Kindle Fire ligger vel på rundt det samme?

Om Surface selger kjempegodt og Windows Store blir en sulsess, kan det dekke tapet pr. Surface.

Er meget spent på app-utvalget.

 

 

De er da langt mindre og med dårligere spesifikasjoner. Kindle satser i tillegg langt mer på tjenester enn hardware, noe jeg ikke ser MS kan gjøre. Amazon har en spesiell infrastruktur.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Microsoft solgte Xbox 360 med tap i starten.

Kan være at de priser Surface så aggressivt for at den skal bli en suksess, og satser på at app-salget skal veie opp for tapet.

Men jeg bare spekulerer. Man trenger ikke å knuse et rykte med en gang.

Jeg skal ha Surface RT samme hva det koster, uansett.

 

Frykter Surface ikke blir tilgjenglig i Norge i starten. Godt jeg har mange bekjente i Nord-Amerika.

Lenke til kommentar

Jeg har noen spørsmål om noen tar seg tild til å svare:

Jeg sitter på en Asus TF201 Prime og er temmelig misfornøyd med at hardwaren var "beta" og å betale 5000 for et nettbrett for 6 måned siden innebærer lagging under browsing så jeg har tittet på windows surface lenge.

 

1. Er student : Åssen fungerer officepacken? Er den fullverdig?

2. Nettleseren slik jeg forstod blir KUN IE? Går det an å synce mot google drive hvor jeg har alle mine skolstuff?

3. I og med at det blir IE støtter den flash? Silverlight? Lurer på om du får opp mobilsider eller ikke og åssen brukeropplevelsen blir rundt dette.

4. Apper blir samme som til mobil? Android er best til mobil per dags dato (har nexus) men apper som spotify, nettbank, torrent-nedlaster etc --> kommet eller kommer til win8 slik jeg forstod det?

5. Kan man videre få GMAIL/Youtube "widget" "apps" eller nekter microsoft deg dette?

6. Ikke minst! Mediasupport! Det elsker jeg med android, har en program for mediabiblotek og den støtter jo alle formater med filmene mine, åssen er/blir windows RT på dette?

 

Ellers ser jeg fram til dette, jeg vurderte asus RT brettet men nekt å ha noe ifra asus igjen etter å brutalt ærlig vært betatester for Tegra3 plattformen dems.

 

Eneste kjipe for meg i tilfelle er økosystemet da jeg elsker syncingen mellom android chrome men igjen : android JB er latterlig digg til mobil og jeg er gira på å gi dette her en sjanse.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

1. Du får Office 2013 RT.

2. Andre nettleser utviklere kan utvikle nettlesere med IE kjernen (dette er også slik det fungerer på iOS).

3. Nei, IE metro støtter ikke flash eller silverlight. Men den støtter HTML5.

4. Apper som Spotify osv vil komme til Windows Store.

5. Microsoft nekter ikke deg å bruke Youtube eller Gmail, tvert imot er det kjempelett å sette opp en gmail konto på den offisielle mail appen fra Microsoft. Youtube derimot kan det hende Google begrenser slik de har gjort med Windows Phone 7.

6. Jeg har lett og finner ingen liste over media typer som Windows RT suppoterer det betyr enten at Windows RT ikke støtter noen form for media, eller at den støtter det samme som Windows 8.

Endret av doffen45
Lenke til kommentar

Tusen takk for tipset, setter stor pris på at du tok deg tid til dette; jeg er "optimistisk" med tanke på apper fremover - ærlig talt så må jo win8 komme ut først og jeg klarer meg med android mobilen til bank/musikk etc. Jeg prøvde å google media-support med WinRT8/8Pro og det skal være likt mellom support der, MS blogget om at det skulle være enklere i RT å få full support over mediafilene.

 

Dette er et gedigent step for MS, så jeg forventer at dem pusser alt som kan pusses opp og setter press på Android/IOS - ALT jeg vil er å surfe flawless raskt og uten lagg slik jeg gjør på pcen. Games kan jeg ikke bry meg mindre om så er jeg også spent på prisingen av dette nettbrettet, og da går jeg ut ifra at chrome vil lage en dedikert nettleser basert på IE-koden etterhvert.

 

Takk igjen. :)

 

EDIT: Da ser det ut til at det blir som regel mobilsider som blir åpnet? Drømmer om å åpne og å jobbe i google drive i full HTML, fra tableten min så får jeg mobilversjon av google drive noe som irriterer vettet av meg med tanke på grensesnittet. (i tillegg til elendig framerate)

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Jeg har selv planer om å kjøpe Surface for universitet til neste år og kommer derfor til å gå for w8-versjonen i stedet for RT, og da kommer vel alt du nevner til å funke helt fint siden den skal ha alle funksjoner som en normal pc har. Den har også litt ekstra snadder som USB 3, full HD, lengre batteritid osv.

 

Er litt skeptisk til hva denne versjonen kommer til å koste, men utifra det jeg har fått av info om den så er sannsynligheten stor for at det blir et kjøp med mindre prisen er svimlende høy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Er det sånn at Pro-versjonen kommer til å ha lengre batterilevetid? Det tror jeg faktisk ikke. Prisen skal ligge på rundt det tilsvarende Ultrabooks koster.

Lenke til kommentar

Jeg leste at pro versjonen ville ha verre batteritid og den vil i tillegg veie noe mere i tillegg til en "Ultrabook" pris, slik systemchippet til T3 fungerer så kan har du jo wakeup-funksjonen noe I5-IVY ikke støtter per dags dato.

 

Men tre måned ekstra til pr0 versjonen ekke digg, jeg kan selge primen min med noe tap nå, men i januar er den sikkert ikke vært like mye, har MS lansert de offisielle oppløsningene som surface vil få nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...