Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Til dere som har Surface 4 Pro. Er det vanlig at den bruker kun 1 sekund på å våkne fra sovemodus? Den våkner så fort at jeg lurer nesten på om den er i sovemodus i det helle tatt?

Sovemodus, ja. Dvalemodus tar lenger. Min står til å gå i dvale etter 30 min i sovemodus, da sovemodus trekker strøm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Elkjøp o.l. har ofte. AAAA batteri. Ellers kan du gamble med 9V-batteri - åpner du dem finner du enten 6x AAAA batterier eller noen spesialceller, litt avhengig av merke. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvor mye kan man ta for en Surface Pro 3 som er strøken, funker 100% med eske tilbehør og kvittering? Ca et år gammel. Vurderer å legge ut min på Finn.

Det er 64 GB modellen med 12 tommer skjerm forresten.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Et lite tips.

 

Etter å ha brukt min nye Surface Pro 4 en stund, opplevde jeg at enkelte ting gikk veldig tregt. I oppgavebehandleren så jeg at Disk stod på 98-100% i lang tid. Spesielt skjer dette under oppdateringer.

 

Etter litt googling ser jeg at mange har problemer med dette. SSD'en er veldig treg med lesing og skriving av små filer. AS SSD Benchmark gir bare 0,98 MB/s ved skriving av 4kb filer. Løsningen er å bytte ut Microsoft sin NVMe driver med Samsung sin (SSDen er Samsung). Etter setup av driveren fra Samsung var fortsatt Microsoft sin aktiv. Måtte inn i enhetsbehandleren og bytte til Samsung driveren. Etter dette viste AS SSD Benchmark 139 MB/s ved skriving av 4kb filer. Ganske stor hastighetsforbedring  :)

 

Driver kan lastes ned fra Samsung her: http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/SSD/global/html/support/downloads.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Noen som har hatt problemet med at Microsoft surface ikke vil starte? Looper i boot sekvensen?

Har ikke hatt det problemet nei, men du kan prøve å google etter "surface pro boot loop". Fant endel løsninger der som du kan prøve.

Ja, fant en løsning men den jeg fant anbefalte også å bruke reklamasjon om det var en mulighet. Første tanken min var at dette bare er en software bug hvor jeg på en vanlig pc bare ville reformatert og reinstallert men hvis set anbefales å bruke reklamasjon så regner jeg med at det er en for betraktelig feil til å være et nykjøp?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Update fra forrige innlegg.

Etter mye om og men ble surfacen erklært død fra leverandør.

Mottok nytt som fungere fint en stund men etter noen måneder med særdeles fint (og lite) bruk begynner denne med samme loop som den forrige. Så får man begynne prosedyren på nytt.

 

Tror det kan konkluderes med at Microsoft surface er ett stk søppel.

Har wacom selv og tenker jeg holder meg til det.

Lenke til kommentar

Update fra forrige innlegg.

Etter mye om og men ble surfacen erklært død fra leverandør.

Mottok nytt som fungere fint en stund men etter noen måneder med særdeles fint (og lite) bruk begynner denne med samme loop som den forrige. Så får man begynne prosedyren på nytt.

 

Tror det kan konkluderes med at Microsoft surface er ett stk søppel.

Har wacom selv og tenker jeg holder meg til det.

Lol. Hvordan har du fått til det? Kjører fortsatt sp3 som jeg kjøpte da den kom. Aldri hatt noe problem utenom med knappen på pennen. Måtte ha nytt batteri.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå har det gått noen dager siden Microsoft lanserte den nye Surface Book 2.
microsoft-delays-surface-book-2-due-to-d
Ser ut som det kun blir 13,5-tommeren som blir tilgjengelig i Norge i år. Denne varianten leveres i 4 ulike konfigurasjoner:

 

Intel Core i5 (i5-7300U)

  • 256 GB
  • 8 GB Ram
  • Intel HD Graphics 620
  • 16 990,-

ccd700117e6356079e2da510f28d66b1_1-800x5

 

Intel Core i7 Quad-Core (alle med i7-8650U)

  • 256 GB SSD
  • 8 GB Ram
  • GTX 1050 GPU
  • 21 990,-

Intel Core i7 

  • 512 GB SSD
  • 16 GB Ram
  • GTX 1050 GPU m/ 2 GB GDDR5
  • 27 490,-

Intel Core i7 

  • 1 TB SSD
  • 16 GB Ram
  • GTX 1050 GPU m/ 2 GB GDDR5
  • 33 490,-

Nyhetene i går er blant annet

 

  • Bedre batteri (opptil 17 timer)
  • USB-C port
  • Innebygd trådløs 'dongle' for å bruke Xbox kontroller

Tek artikkel: https://www.tek.no/artikler/her-er-surface-book-2-na-ogsa-i-15-tommer/409640

 

 

Hva tenker dere andre som allerede eier / har eid et Surface produkt om denne? Sitter selv på en Surface Pro 3 som jeg er meget fornøyd med. Har dog lyst på noe større skjerm da jeg snart skal skrive hovedoppgaven, og har da siktet meg inn på første alternativet med i7 og dedikert gpu til pene 22 000. Jeg tenker å avvente for å se om Power begynner å føre mer av Surface-lineupen, da jeg er gira på 20 % DNB rabatt. Foreløpig fører de kun tilbehør og to utgaver av Surface Book 1. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg har en SP selv og har eid en SP3. Bra produkt, men prisene begynner å bli smått patetiske. Men det gjelder jo det meste for tiden. Får jo snart ikke kjøpt hverken Mac, mobiltelefon eller en kvalitetsPC uten å rane en bank først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...