Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel bare å vente ja.

 

Holder på å klikke av venting selv, når får vi vite hva vi scoret på egnethets testene?

 

Er vel også kun 3 dager til med opptak?

 

Var vel rundt 1 juli tror jeg de nevnte på intervju? PHS skrev vel på sine facebooksider at de ble sendt ut når ting var klart fra leverandør.

 

Blir spennende å se på disse testene. Men de sier jo ingenting om man kommer inn eller ikke, så skjønner ikke hvorfor de sender ut resultat? Er vel for egeninteressen, ikke for noe annet.

Lenke til kommentar

Ny på denne tråden og forumet generelt og har lest litt gjennom tråden og søkt men finner ikke svar på det jeg lurer på, så here goes.

 

Jeg er videre til intervju og er veldig usikker på hva jeg skal svare dersom jeg får spørsmålet "har du noensinne prøvd narkotika"

 

Jeg prøvde narkotika (marijuana) en gang for mange mange år siden da jeg var på ferie i utlandet. Jeg var ung, nysgjerrig og dum men det er fortsatt ingen unnskyldning for handlingen. Et øyeblikks svakhet er alt som skal til for å gjøre noe man angrer på.

 

Alle mine venner, derav noen politistudenter og ferdig utdannede polititjenestemenn oppfordrer meg til å lyve og si blankt NEI dersom jeg får dette spørsmålet.

 

Jeg mener personlig at ærlighet varer lengst og i og med at jeg føler jeg er en dårlig løgner har jeg veldig lyst til å være ærlig rundt dette.

 

Jeg har lyst dersom jeg blir stilt dette spørsmålet å svare at jeg prøvde det en gang for mange år siden i utlandet men følte psykisk og fysisk ubehag og stiller meg antipatisk til dette. I tillegg har jeg i utallige anledninger senere fått tilbudt om jeg vil ha/prøve igjen, men da har jeg alltid tatt avstand og sagt nei, det vil jeg ikke og forlatt stedet/festen/rommet etc.

 

Jeg tenker det må være best å være ærlig å si det som det er og tenker også at politiet må vel ha interesse av å ha folk som kanskje har sett noe av det negative med samfunnet og har erfaringer rundt dette og som konsekvens har vokst og blitt et sterkere menneske av dette.

 

Hva tenker dere her på forumet? hva ville dere gjort i mine sko?

 

har politiet som forsvaret nulltoleranse på dette eller finnes det de som har svart ja på dette spørsmålet og allikevel kommet inn?

Endret av trond1385
Lenke til kommentar

Svar ærlig. Og forklar slik som du gjør her hva du tenker om narkotika den dag i dag.

 

Jeg kan ikke fatte og begripe at dine venner som er politistudenter og ferdig utdannet politi oppfordrer deg til å ljuge rundt dette. Hadde noen av mine klassekamerater eller de jeg kjenner som jobber som politi gjort noe liknende hadde jeg stilt store spørsmålstegn til deres etiske tankegang, eller tankegang generelt.

 

En politi som oppfordrer til direkte løgn, mener jeg egentlig ikke har noe i etaten å gjøre. Politiet trenger ikke mer negativ omtale og det er slike som disse som gjør at resten av alle de fantastiske polititjenestepersonen som jobber i det ganske land blir trekt ned i søla.

Lenke til kommentar

 

Endelig! Gleder meg til å lese den. Tror det er denne rapporten som skal til for å få politiet opp på beina. En systematisk gjennomgang av alt som er feil og hva som faktisk kan gjøres for å bedre situasjonen, og det er MYE å ta tak i.

 

Jeg tror politinorge er villige til å bli med på drastiske endringer. Da må også politikerne være villige til å komme med bevilgninger slik at tiltak kan settes i gang og fullføres. Som det fremkommer av rapporten er ressursbruken til politiet ganske på tryne, så det og gå inn med de midler som trengs når det kommer til tiltak vil lønne seg i lengden.

Lenke til kommentar

Ny på denne tråden og forumet generelt og har lest litt gjennom tråden og søkt men finner ikke svar på det jeg lurer på, så here goes.

 

Jeg er videre til intervju og er veldig usikker på hva jeg skal svare dersom jeg får spørsmålet "har du noensinne prøvd narkotika"

 

Jeg prøvde narkotika (marijuana) en gang for mange mange år siden da jeg var på ferie i utlandet. Jeg var ung, nysgjerrig og dum men det er fortsatt ingen unnskyldning for handlingen. Et øyeblikks svakhet er alt som skal til for å gjøre noe man angrer på.

 

Alle mine venner, derav noen politistudenter og ferdig utdannede polititjenestemenn oppfordrer meg til å lyve og si blankt NEI dersom jeg får dette spørsmålet.

 

Jeg mener personlig at ærlighet varer lengst og i og med at jeg føler jeg er en dårlig løgner har jeg veldig lyst til å være ærlig rundt dette.

 

Jeg har lyst dersom jeg blir stilt dette spørsmålet å svare at jeg prøvde det en gang for mange år siden i utlandet men følte psykisk og fysisk ubehag og stiller meg antipatisk til dette. I tillegg har jeg i utallige anledninger senere fått tilbudt om jeg vil ha/prøve igjen, men da har jeg alltid tatt avstand og sagt nei, det vil jeg ikke og forlatt stedet/festen/rommet etc.

 

Jeg tenker det må være best å være ærlig å si det som det er og tenker også at politiet må vel ha interesse av å ha folk som kanskje har sett noe av det negative med samfunnet og har erfaringer rundt dette og som konsekvens har vokst og blitt et sterkere menneske av dette.

 

Hva tenker dere her på forumet? hva ville dere gjort i mine sko?

 

har politiet som forsvaret nulltoleranse på dette eller finnes det de som har svart ja på dette spørsmålet og allikevel kommet inn?

 

Dersom du er vidare til intervju har du vel allerede fått det spørsmålet av legen?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Det spørsmålet har jeg aldri fått, og iallefall slik som jeg oppfatter det har iallefall 90% av alle jeg kjenner prøvd eller brukt hasj/weed/mariuhana/cannabis en eller flere ganger. Jeg støtter det absolutt ikke, men det er ikke en uvanlig ting.

 

Jøss... 90% ?

Eg kjenner veldig få som har prøvd hasj.

Lenke til kommentar

Jøss... 90% ?

Eg kjenner veldig få som har prøvd hasj.

 

Hvor er du fra? Pleide å tenke det samme om mine venner/bekjente/familie. Viste seg i ettertid at jeg hadde bommet litt.. Nå som jeg vet litt mer om hva/hvor/hvordan (og hvem) så ser jeg det overalt. Søsken, ekskjærester, foreldre. barndomsvenner. Osv. Heldigvis ikke 90%, men vil tippe at et sted mellom 50-75% har på et eller annet tidspunkt prøvd noe. Og kanskje 10% benytter seg fast av et eller annet de ikke burde. En rask opptelling bare på jobben hos meg tilsier at 10% muligens er for lavt estimat. Og det er hos et renomert konsulentfirma innen it-bransjen.

 

Det er ikke bare cannabis, men en stor stor andel har prøvd eller bruker andre substanser og. Speed er utrolig vanlig her på byen, noe jeg aldri verden kunne ha tenkt meg for noen år siden. I de samme kretsene så er det også noe bruk av kokain.

 

Har prøvd å tenke litt rundt det i forhold til det å være politi. Hvordan forholder man seg til det å vite noe om noen man kjenner? Du ser det er fest i en leilighet hvor du da med en gang er 100% sikker på at der er det folk som er rusa på andre ting enn alkohol. Det er kanskje folk som aldri har vært i trøbbel med politiet før. Folk med stabile jobber og kanskje også familie. Gruer meg litt til den dagen jeg kanskje må arrestere folk jeg har kjent siden de ble født. Menmen. Skal nå få jobben gjort uansett isåfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regelverket er der og de må ta konsekvenser for egen handling. Du gjør bare jobben du er satt til å gjøre og ettersom de er ressurssterke og oppegående, så er nok ikke en bot verdens undergang heller.

 

Jeg kan med hånden på hjertet ærlig si at jeg aldri har forsøkt cannabis før. Jeg går ikke rundt og er stolt av det, for i mine kretser har det aldri vært særlig tema. Selvsagt har jeg sett det og jeg kjenner jo folk som tar seg en damp i ny og ne, men for meg har det aldri fristet.

Lenke til kommentar

Ny på denne tråden og forumet generelt og har lest litt gjennom tråden og søkt men finner ikke svar på det jeg lurer på, så here goes.

 

Jeg er videre til intervju og er veldig usikker på hva jeg skal svare dersom jeg får spørsmålet "har du noensinne prøvd narkotika"

 

Svarer du ja, er jeg rimelig sikker på at du ikke kommer inn. Så det er ditt valg...

Lenke til kommentar

Jeg har mange venner som går på phs, og ingen har fått spørsmål om de har prøvd narkotika under intervjuet osv.. Om du har det, og eventuelt blir spurt så er det kanskje en fordel å si nei, uansett.

Ja, det er uærlig. Men så lenge man har en negativ innstilling til narkotika generelt, så ser jeg ingen vits i å si Nei. Så lenge du ikke røyker for full pipe, bokstavelig talt

Lenke til kommentar

Jeg synes uansett at det er en jævla dårlig egenskap å ljuge når du vil inn på PHS. Rett og slett forkastelig.

 

Kan godt hende mange synes jeg er altfor moralsk riktig, men er det ett jævla studie/yrke man burde ha baller nok til å si sannheten er det i politiet. Jeg, og flere med meg, blir trist når man må jukse seg inn på studiet. Har man ikke klart å holdt seg unna narkotika før, fortjener man ikke enda en sjanse (når det kommer til PHS studiet).

Endret av Downhill
Lenke til kommentar

Jeg synes uansett at det er en jævla dårlig egenskap å ljuge når du vil inn på PHS. Rett og slett forkastelig.

 

Kan godt hende mange synes jeg er altfor moralsk riktig, men er det ett jævla studie/yrke man burde ha baller nok til å si sannheten er det i politiet. Jeg, og flere med meg, blir trist når man må jukse seg inn på studiet. Har man ikke klart å holdt seg unna narkotika før, fortjener man ikke enda en sjanse (når det kommer til PHS studiet).

 

det er jeg som stilte spørsmålet til å begynne med og jeg skrev: Jeg prøvde narkotika (marijuana) en gang for mange mange år siden da jeg var på ferie i utlandet. Jeg var ung, nysgjerrig og dum men det er fortsatt ingen unnskyldning for handlingen. Et øyeblikks svakhet er alt som skal til for å gjøre noe man angrer på.

 

 

Det jeg ikke skrev var at jeg tok kun en 2-3 trekk av en joint, thats it. Jeg følte meg dårlig etterpå og har siden tatt avstand.

 

mener du da at jeg har begått en så grusom handling at jeg ikke er skikket og bør aldri få lov til å komme inn på PHS studiet?

 

Jeg ser også mange skriver at dersom jeg svarer ja på spørsmålet og viser en reflektert tankegang i henhold til svaret så har jeg 0% sjanse for å komme inn?

 

jeg er selv motstander av narkotika men dersom det skal bli slått såpass hardt ned på synes jeg det er litt rart.

 

Det er i mine øyne stor forskjell på å ha prøvd ca 3 trekk av en joint fremfor de som har røyke ukentlig i flere år.

Lenke til kommentar

Du bør si nei, hvis du blir spurt. Jeg mener det er helt greit, så lenge du holder LANG avstand fra det - slik du sier du gjør. Jada, dere må bare si det er umoralsk, men hvis du ikke kommer inn om du svarer JA på spørsmålet må du bare dra en hvit løgn. Jeg ser ikke problemet... se helheten i det - skal ikke du kunne bli politi fordi du tok ett par drag av en joint for mange år siden? .. jo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...