Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Går utifra at jeg må skaffe meg et etui til mobilen, noen som har tips? Hvilke er det som er ansett som "best" nå for øyeblikket?

 

Jeg bruker ikke noe beskyttelse. Men, det er mange som bruker originalt flipcover. Da beskyttes skjermen mer når den ligger i lomma.

 

Erfaringsmessig synes jeg sånne deksler man har rundt telefonen ødelegger mer enn det gjør godt. For det første så får man ikke feelinga av selve telefonen. For det andre, så pleier det å komme støv og sånn i mellom, sånn at det lager merker. Hvis man ikke tar ut og rengjør hver dag..

 

En dedikert lomme og normal bruk, så holder den lenge. For å få riper i skjermen må du nok miste den på asfalten eller på grusen med skjermen ned. Og det skal du vel ikke? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ikke noe beskyttelse. Men, det er mange som bruker originalt flipcover. Da beskyttes skjermen mer når den ligger i lomma.

 

Erfaringsmessig synes jeg sånne deksler man har rundt telefonen ødelegger mer enn det gjør godt. For det første så får man ikke feelinga av selve telefonen. For det andre, så pleier det å komme støv og sånn i mellom, sånn at det lager merker. Hvis man ikke tar ut og rengjør hver dag..

 

En dedikert lomme og normal bruk, så holder den lenge. For å få riper i skjermen må du nok miste den på asfalten eller på grusen med skjermen ned. Og det skal du vel ikke? ;)

 

Så sant så sant. Har selv hatt Noten siden den kom ut. Har ikke en skramme i den! Da ingen beskyttelse på den! Vurderer å kjøpe Original flipcover fra Samsung, men er rett det blir litt tungvint når man skal se på f.eks. klokken.

 

En bekjent av meg har en Note 2 i lomma sammen med masse forskjellig dritt. Spør du meg er han ikke klok. Faktisk har han vært så heldig at det ikke er kommet noe i skjermen. ;)

 

En ting jeg har å si! Ikke vær redd, det er vanskelig å få noe i skjermen! ;)

Lenke til kommentar

Fiklet litt med en app, som man kan forandre ikoner og tekst med. Her er det uendelige muligheter. Icon Changer. Poster ett eksempel:

 

Dersom jeg forstår det der riktig, så har du nå modifisert TouchWiz?

Fordi det er en ting jeg synes er utrolig rart... At det ikke er mulig å skaffe seg "themes" til TouchWiz, Sense og the like. Jeg er lei av fargene til TouchWiz, men ikke funksjonaliteten, og det kommer jo enda tydeligere fram med Note II, da stylusen og dens funksjoner ikke funker like bra i andre ROMs/Themes, etter hva jeg har forstått.

Men dersom man kan forandre ikonene i TouchWiz er du kommet ca så langt jeg trenger.

 

Forøvrig nydelig clean look på homescreenen din :-)

 

Dersom jeg har forstått riktig, fungerer den så enkelt, som at du kan velge ikon, og bla i liste, på samtlige ikoner? Eller må man laste ned icon packs, og de vil være kompatible? Eller er det et prosjekt uten like å få det slik som du har gjort det nå, og fungerer det i app-drawer?

Lenke til kommentar

Er det mulig å bla på sidene slik at bildet medfølger? som på forrige Note1?

 

En annen ting: Finnes det en app det man spiller inn lyd, bare når tlf hører lyder? Tenker på at den spiller ikke inn lyd hele tiden, men bare når det er en lyd den hører?

 

Det må gå an, siden det er slik slike "ta opp når du sover"-apps fungerer :-)

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Dersom jeg har forstått riktig, fungerer den så enkelt, som at du kan velge ikon, og bla i liste, på samtlige ikoner? Eller må man laste ned icon packs, og de vil være kompatible? Eller er det et prosjekt uten like å få det slik som du har gjort det nå, og fungerer det i app-drawer?

Er svært enkelt. Man velger f.eks "kontakter", og kan forandre teksten, og velge andre ikoner. Man kan også laste ned icon packs. Brukte 2-3 minutter på å bytte ut ikonene :)

Lenke til kommentar

Er svært enkelt. Man velger f.eks "kontakter", og kan forandre teksten, og velge andre ikoner. Man kan også laste ned icon packs. Brukte 2-3 minutter på å bytte ut ikonene :)

 

Ypperlig :-) Og dette skjer innad i TouchWiz, eller har du en egen ROM/theme?

 

Aha, :D Skal få undersøkt dette ;) Vet du noe om hjemskjermene? Eller er dette blitt tatt bort i 4.1?

 

Jeg er ikke sikker på hva du mener, men dersom du mener om det er "flere" hjemmeskjermer, er jeg rimelig sikker i min påstand om at det aldri kommer til å skje at de fjerner muligheten til flere hjemmeskjermer ved siden av hverandre :-)

Lenke til kommentar

Ypperlig :-) Og dette skjer innad i TouchWiz, eller har du en egen ROM/theme?

 

 

 

Jeg er ikke sikker på hva du mener, men dersom du mener om det er "flere" hjemmeskjermer, er jeg rimelig sikker i min påstand om at det aldri kommer til å skje at de fjerner muligheten til flere hjemmeskjermer ved siden av hverandre :-)

 

Tenker på når du blar på hjemmkjermene, så blar du også med bildet?

Lenke til kommentar

Har nettopp rootet telefonen min. Dette for å kunne paire en ps3-kontroller med den. Men er det noe annet nyttg/gøy jeg kan gjøre, nå som den er rootet? Er det feks mulig å legge inn en flashspiller? Det savner jeg veldig.

 

Edit: Å legge inn flash var jo ikke spesielt vanskelig.. Glem at jeg spurte om akkurat det.

 

:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Halla folkens!

 

Jeg har et lite dilemma her.

 

Jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal kjøpe Samsung Galaxy Note 2, eller vente Samsung Galaxy S4?

 

Jeg har Iphone 4, men begynner å gå litt lei.

 

Jeg tror kanskje Note 2 blir for stort, men jeg er veldig usikker.

 

Har dere noen som helst argumenter for og imot mobiltelefonene?

 

Pris må også væres med i vurderingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...