Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Halla folkens!

 

Jeg har et lite dilemma her.

 

Jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal kjøpe Samsung Galaxy Note 2, eller vente Samsung Galaxy S4?

 

Jeg har Iphone 4, men begynner å gå litt lei.

 

Jeg tror kanskje Note 2 blir for stort, men jeg er veldig usikker.

 

Har dere noen som helst argumenter for og imot mobiltelefonene?

 

Pris må også væres med i vurderingen.

 

Problemet med dette, er at vi ikke vet hvordan S4 blir.

 

Fordelene til S4:

Raskere (Sannsynligvis Exynos 5450)

Høyere PPI, sannsynligvis Full HD.

"Mer mobil"

Kameraet er nok bedre

 

Det er flere ting som er usikre også. Kanskje blir den fukt/vann/støtsikker?

Kanskje får den bøyelig skjerm, som i at den da blir mindre knuselig.

Kanskje kommer noe helt nytt og spennende vi ikke har sett før.

Nye funksjoner som bare Samsung kan svare på hva blir.

 

Fordelene til Note II:

Billigere

S-Pennen

Har garantert ikke pentile.

Større skjerm

Mulig å få tak i, i dag, og du trenger ikke vente og kanskje vente på noe som ikke var verdt det.

 

 

Det er i hvert fall det jeg kan ta med, men det er ikke noe mer enn at jeg følger med i markedet. Den nye generasjonen med 5-serie Exynos er betraktelig kraftigere, spesielt tilhørende GPU Mali T604 som til og med støtter DirectX11. I tillegg er det nok en del nye funksjoner, men det er latterlig vanskelig å forestille seg hva det er for noe.

Kanskje noen kan supplere, modifisere eller legge til noe på lista, jeg klarer i hvert fall ikke en bedre sammenligning med et produkt man ikke har peiling på hvordan blir. Noen tipper S4 blir 5.0 tommer. Jeg tipper noe imellom 4.8 og 5.0. Og jeg mener... Når vi ikke en gang vet størrelsen, så vet vi ikke mye :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror neppe jeg klarer å vente når Galaxy Note 2 får så mye skryt!

 

Jeg sjekket prisene på den og fant ut at 4000,- var det billigste i Norge, men jeg fant en veldig underlig side som selger den for kun 3500,- : http://www.mytrendyp...ote-88373p.html

 

Har hørt mye skryt om selve nettbutikken, men problemet er at mobilen kommer fra Tyskland. Så jeg lurer på om noen av dere smartinger har peiling på om det følger med norsk bokmål likevel? Eller om man isåfall kan få tak i det veldig lett?

Endret av wnahas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Dette er verdt å lese...

 

Merverdiavgift og Toll

Alle varene sendes fra Danmark.

Vi gjør oppmerksom på at på forsendelser over 200.-Norske kr, er tollpliktige og i noen tilfeller tilkommer også norsk moms.

Vi vil bare påpeke her at det er kundens eget ansvar å få varene fortollet i fall de ikke blir merket ut av Tollvesenet.

Lenke til kommentar

Har en liten utfordring til Dere som har utforsket det meste på Note II.

 

Jeg bruker alltid høyeste ringevolum på telefonen.

Bruker også lydløs modus når jeg er på jobb.

 

Veldig ofte når jeg går fra lydløs modus til normal ringelyd finner jeg at ringevolumet ikke er 100% men er redusert til 15-20% av maks volum.

 

Noen som vet hva som er grunnen og hvordan jeg kan bli kvitt dette?

Ønsker alltid høyeste volum på ringelyden.

 

post-148160-0-67948100-1356428414_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har vært borti at telefon låser seg når man er inne å skal fjerne startskjermer.

Holder på å rydde opp å fjerne startskjermer så man har 3 istedet for 7.

Når jeg minimerer skjermen å får oversikt over alle skjermene, trekker de ned over søppelbøtten for å slette, så låser alt seg. Trykker på hjem knappen og får opp at Touch Wiz har stoppet. Og telefon går enten inn på google, på telefon liste, kalkulator.. You name it.

 

Restartet telefonen - Ingen nytte

Samme som ovenfor bare å ta ut batteri - Samme resultat. Låser seg fortsatt...

Vurderer i morgen når datakabel og telefon er gjenforent å restarte til fabrikk oppsett. Men må bare sikkerhets kopiere telefon for å ikke miste bilder osv.

 

Det snåle er at alt annet funker strøkent. Enormt bra batteri kapasitet osv. Alt er gulle godt.

Kun at man ikke får fjernet startskjermer. HEEEEELP ME!

Lenke til kommentar

Det ble en note 2 i julegave til meg selv i år, men har et problem som jeg ikke klarer å finne ut av. Hvorfor må mobildata være aktivert for å sende mms? Jeg har prøvd å programmere korrekte innstillinger i apn og også lastet ned fra telenor, har telenor abonnement.

 

Nå har jeg bare et small abonnement fra telenor, så jeg har ikke mulighet for å ha mobildata på hele tiden, derfor får jeg dette problemet. Ikke at det er så stort problem å aktivere mobildata bare for å sende mms'n, men det skal da fungere uten at det er nødvendig?

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at mms bruker mobildata, men jeg mener at det alltid har vært mulig å ha mobildata deaktivert, mens at når jeg sender eller skal motta mms så aktiveres det for å sende/hente nettopp dette. Det gjorde det på min gamle htc desire, og nå spekulerer jeg veldig på hvorfor dette ikke er mulig på note 2...

 

Jeg antar at det kan være en eller annen innstilling i mms apn oppsettet, men jeg klarer ikke å finne ut hva som kan være galt...

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti at telefon låser seg når man er inne å skal fjerne startskjermer.

Holder på å rydde opp å fjerne startskjermer så man har 3 istedet for 7.

Når jeg minimerer skjermen å får oversikt over alle skjermene, trekker de ned over søppelbøtten for å slette, så låser alt seg. Trykker på hjem knappen og får opp at Touch Wiz har stoppet. Og telefon går enten inn på google, på telefon liste, kalkulator.. You name it.

 

Restartet telefonen - Ingen nytte

Samme som ovenfor bare å ta ut batteri - Samme resultat. Låser seg fortsatt...

Vurderer i morgen når datakabel og telefon er gjenforent å restarte til fabrikk oppsett. Men må bare sikkerhets kopiere telefon for å ikke miste bilder osv.

 

Det snåle er at alt annet funker strøkent. Enormt bra batteri kapasitet osv. Alt er gulle godt.

Kun at man ikke får fjernet startskjermer. HEEEEELP ME!

 

Jepp, får akkurat samme feil som deg... Ligger kanskje en bugg i android versjonen?

Lenke til kommentar

Har restartet mobilen til fabrikk oppsett. Funka som bare det etter det.

Hadde fjerna animasjonene før og det har virka helt til for litt siden når problemet oppsto.

 

Etter at jeg kjørte fabrikk oppsett ble alt supert igjen. Og har animasjoner skrudd av denne gangen også. Og får fortsatt fjernet startskjermer uten problemer.

Så sku tru det ligger noe annet i det også.

Lenke til kommentar

Har restartet mobilen til fabrikk oppsett. Funka som bare det etter det.

Hadde fjerna animasjonene før og det har virka helt til for litt siden når problemet oppsto.

 

Etter at jeg kjørte fabrikk oppsett ble alt supert igjen. Og har animasjoner skrudd av denne gangen også. Og får fortsatt fjernet startskjermer uten problemer.

Så sku tru det ligger noe annet i det også.

Nja, hvis du skrur av animasjonen, så vil telefonen krasje når du prøver å fjerne en startskjerm. Så jeg vil tro du har fjernet noen animasjoner men ikke alle ;)

Er en kjent bug i samsung sitt ui ;)

Lenke til kommentar

Nja, hvis du skrur av animasjonen, så vil telefonen krasje når du prøver å fjerne en startskjerm. Så jeg vil tro du har fjernet noen animasjoner men ikke alle ;)

Er en kjent bug i samsung sitt ui ;)

 

Hvilke animasjoner da? Eneste æ har endra på e:

 

Utvikler alternativer:

- Størrelse på vindus animasjoner

- Animasjonsstørrelse ved overganger

- Skala for animasjonslengde

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at mms bruker mobildata, men jeg mener at det alltid har vært mulig å ha mobildata deaktivert, mens at når jeg sender eller skal motta mms så aktiveres det for å sende/hente nettopp dette. Det gjorde det på min gamle htc desire, og nå spekulerer jeg veldig på hvorfor dette ikke er mulig på note 2...

 

Jeg antar at det kan være en eller annen innstilling i mms apn oppsettet, men jeg klarer ikke å finne ut hva som kan være galt...

 

Ok, så jeg spurte Telenor det samme spørsmålet, og svaret jeg fikk var rett og slett at mobildata må være aktivert for å bruke mms.

 

Ikke helt fornøyd med svaret, for jeg mener de kunne forklart meg hvorfor dette var mulig på gamle htc desire, mens på nye note 2 så må jeg gå med mobildata aktivert hele tiden for å kunne sende og motta mms.

 

Noen som har noen gode tips for hvordan jeg kan sette at ingen programmer får bruke mobildata slik at jeg kan ha det aktivert hele tiden uten at det går mer datatrafikk enn akkurat det jeg bestemmer selv? Går dette å sette opp i "Databruk"?

Lenke til kommentar

 

 

Ok, så jeg spurte Telenor det samme spørsmålet, og svaret jeg fikk var rett og slett at mobildata må være aktivert for å bruke mms.

 

Ikke helt fornøyd med svaret, for jeg mener de kunne forklart meg hvorfor dette var mulig på gamle htc desire, mens på nye note 2 så må jeg gå med mobildata aktivert hele tiden for å kunne sende og motta mms.

 

Noen som har noen gode tips for hvordan jeg kan sette at ingen programmer får bruke mobildata slik at jeg kan ha det aktivert hele tiden uten at det går mer datatrafikk enn akkurat det jeg bestemmer selv? Går dette å sette opp i "Databruk"?

 

Jeg har bare Galaxy S2, men hvis jeg holder inne power-knappen så kan jeg skru av og på mobildata, fort som bare det. Jeg vil tro at det samme går for Note II? :-)

Jeg vet ikke med akkurat det du spør om, eller hvor mye MMS du sender, men i mitt tilfelle vil det i hvert fall være mye enklere å gjøre det slik, enn å sperre hver eneste app jeg installerer :-)

 

Utenom det, er jeg ganske sikker på at jeg har hørt om apps som gir deg ønsket funksjonalitet, jeg husker bare ikke hva de heter...

Lenke til kommentar

Ok, så jeg spurte Telenor det samme spørsmålet, og svaret jeg fikk var rett og slett at mobildata må være aktivert for å bruke mms.

 

Ikke helt fornøyd med svaret, for jeg mener de kunne forklart meg hvorfor dette var mulig på gamle htc desire, mens på nye note 2 så må jeg gå med mobildata aktivert hele tiden for å kunne sende og motta mms.

 

Noen som har noen gode tips for hvordan jeg kan sette at ingen programmer får bruke mobildata slik at jeg kan ha det aktivert hele tiden uten at det går mer datatrafikk enn akkurat det jeg bestemmer selv? Går dette å sette opp i "Databruk"?

 

Skjønner ikke helt problemet? Når en får mms så får en beskjed om dette! Raskeste en kan gjøre da er enten å dra ned toppmenyen og skru på mobildata eller holde inne høyre knapp og skru på mobildata! Da er det bare å laste ned mms' en. Det samme gjøres når en skal sende! Lettere enn det kan det vel ikke være???

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig at det kanskje er en litt teit problemstilling, for som flere har sagt så er det jo en enkel sak å skru på og av mobildata. Kan jo bare laste ned en widget også som gjør samme nytten....

 

Spørsmålet er ikke hvorvidt jeg ikke gidder å gjøre det, og jeg sender ikke så mange mms heller at det utgjør noe stort problem i min hverdag.

 

Det som plager meg er likevel dette. La oss ta min mors relativt enkle og gamle Nokia. Der trenger ikke mobildata å være aktivert for at hun allikevel både sender og mottar mms mye enklere enn det jeg må gjøre. På min gamle htc desire var det ikke nødvendig å drive å skru av og på mobildata for å sende mms. Hvorfor må jeg da på min splitter nye note 2 drive og aktivere mobildata for å gjøre det samme to gamle mobilmodeller gjør mye enklere?

 

Så til Larserik78, jo, det kan gjøres ett par hakk enklere, nemlig at jeg lager mms'n og sender den, så aktiveres mobildataen seg selv sender mms'n og slår seg av igjen. Når en gammel nokia traver klarer det så er jeg sikker på at note 2 også burde klare det, og jeg skulle tro at det bare er en innstilling ett eller annet sted som hindrer dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...