Gå til innhold

Slik skal Microsoft bli nettbrett-konge med Windows 8


Anbefalte innlegg

Spennende med Microsoftpads! Har lenge hatt litt lyst på å kjøpe meg en tab, men aldri blitt helt overbevist over nytteverdien. Kan dette forandre seg nå?

 

Plastikk er plastikk uansett hvordan man vrir og vender på det, ganske uattraktivt i mitt syn.

 

Da har du et veldig snevert syn. Det er ikke noe galt med plast i seg selv; solid, slitesterkt og billig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende med Microsoftpads! Har lenge hatt litt lyst på å kjøpe meg en tab, men aldri blitt helt overbevist over nytteverdien. Kan dette forandre seg nå?

Plastikk er plastikk uansett hvordan man vrir og vender på det, ganske uattraktivt i mitt syn.
Da har du et veldig snevert syn. Det er ikke noe galt med plast i seg selv; solid, slitesterkt og billig.

 

Sant nok. Kanskje jeg bare er pirkete, men noe pent er det ikke gjennom mine øyner.

Endret av morten-89
Lenke til kommentar
Synd det skal koste så mye. Nei takk.
Uff ja, det koster så mye...spesielt når vi ikke vet pris enda. Troll.
Lest artikkelen?Nå skal tardblets koste like mye som ultrabooks....

 

Har DU lest artikkelen? RT Versjonen skal ligge i et prissjikt som ligner andre tablets, og Pro versjonen i et sjikt hvor ultrabooks med tilsvarende spesifikasjoner ligger.

 

Men vi vet ingen spesifikk pris enda.

 

Kanskje du skal la være å kommentere på ting du ikke har satt deg inn i, det bruker liksom å fungere svært dårlig ;)

Lenke til kommentar

Det er det strengt tatt ikke. Content creation på Ipad er svært begrenset sammenlignet med en fullblods PC.

Tja. Det spørs hvilke krav man har og hvilke kompromisser man er villige til å ta. Man må jo forøvrig svelge mange av de samme kamelene uavhengig av om det er ARM eller Intel inni fjøla.
Lenke til kommentar

Det er det strengt tatt ikke. Content creation på Ipad er svært begrenset sammenlignet med en fullblods PC.

Tja. Det spørs hvilke krav man har og hvilke kompromisser man er villige til å ta. Man må jo forøvrig svelge mange av de samme kamelene uavhengig av om det er ARM eller Intel inni fjøla.

 

Virkelig? Ett av de største kamelene er jo tilgejngelighet av software, som er helt sentralt innen content creation. Windows8 i fullversjon har jo ett totalt annet utvalg enn feks IOS.

 

AtW

Lenke til kommentar

Virkelig? Ett av de største kamelene er jo tilgejngelighet av software, som er helt sentralt innen content creation. Windows8 i fullversjon har jo ett totalt annet utvalg enn feks IOS.

Jepp, software er helt sentralt, noe som dog er enda mer sentralt er software tilpassa tabletformatet. Lightroom på 10"-touch-skjerm er for eksempel ikke noe jeg har noe interesse av å bruke. Photogene på iPad er derimot mer enn godt nok til å gjøre kjappe RAW-konverteringer i felt, legge til metadata, og laste opp til FTP/e-post/what ever. Det samme tipper jeg man kan si om mye vanlig desktopsoftware kontra tabletsoftware.

Lenke til kommentar

 

 




Synd det skal koste så mye. Nei takk.
Uff ja, det koster så mye...spesielt når vi ikke vet pris enda. Troll.
Lest artikkelen?Nå skal tardblets koste like mye som ultrabooks....


Har DU lest artikkelen? RT Versjonen skal ligge i et prissjikt som ligner andre tablets, og Pro versjonen i et sjikt hvor ultrabooks med tilsvarende spesifikasjoner ligger.

Men vi vet ingen spesifikk pris enda.

Kanskje du skal la være å kommentere på ting du ikke har satt deg inn i, det bruker liksom å fungere svært dårlig wink.png

 

Jeg kan se meg enig i inlegget ditt. Kanskje du skulle ta det til etteretning?

Hvorfor spør du meg om jeg har lest artikkelen? Du sitter vel med ganske god oversikt over hva jeg gjør når du kan påpeke troll sånn helt uten videre? Så du kanskje noen plass hvor jeg skrev at det var en dyr spesifikk pris?

Jeg regner med at personer som kaster seg over diskusjonen relatert til artikkelen vet å sette seg inn i artikkelen.

Det er good as time as any at noen lager kraftigere nettbrett, men med dette blir de dyreste nettbrettene ganske mye dyrere. Nettbrett forblir dyre, for min del. Blir alikevel spennende å se om MS stiller med noe som gir good bang for the bucks sammenlignet med andre.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

MG Siegler har som vanlig fornuftige (om enn litt pro-apple) betraktninger om teknonytt:

Starting from nothing, the app situation on these devices was already going to be a sad story. This bifurcation of the line is a recipe for disaster.

But hey, at least Surface for Windows 8 Pro comes with a pen.

 

To quote a guy I once met, “If you see a stylus, they blew it.”

No Price, No Date, No Apps, No Problem. No Wait — Problem.

Lenke til kommentar
Spennende med Microsoftpads! Har lenge hatt litt lyst på å kjøpe meg en tab, men aldri blitt helt overbevist over nytteverdien. Kan dette forandre seg nå?
Plastikk er plastikk uansett hvordan man vrir og vender på det, ganske uattraktivt i mitt syn.
Da har du et veldig snevert syn. Det er ikke noe galt med plast i seg selv; solid, slitesterkt og billig.
Sant nok. Kanskje jeg bare er pirkete, men noe pent er det ikke gjennom mine øyner.

 

Jeg kjøper ingenting som ikke er lagt i messing, slik som de gode gamle Leica kameraene!

Lenke til kommentar

Jepp, software er helt sentralt, noe som dog er enda mer sentralt er software tilpassa tabletformatet. Lightroom på 10"-touch-skjerm er for eksempel ikke noe jeg har noe interesse av å bruke. Photogene på iPad er derimot mer enn godt nok til å gjøre kjappe RAW-konverteringer i felt, legge til metadata, og laste opp til FTP/e-post/what ever. Det samme tipper jeg man kan si om mye vanlig desktopsoftware kontra tabletsoftware.

Enig i at det blir interessant å se hvor mange tilpassede applikasjoner som finnes når de kommer på markedet for minst 95% av bruken vil sikkert bli med kun den innebygde skjermen, men siden de har innebygd displayport vil jo Pro-versjonen i tillegg kunne kjøre fullversjonen av Photoshop og LightRoom med brukbar oppløsning så fort det er en skjerm tilgjengelig.

 

Personlig synes jeg det er en interessant mulighet som mangler hos Apple siden de kjører forskjellig OS på iPad og Mac, men om MS-hardwaren er god nok til fornuftig bruk som "PC-erstatning" vil jo tiden vise.

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

MG Siegler har som vanlig fornuftige (om enn litt pro-apple) betraktninger om teknonytt:

Starting from nothing, the app situation on these devices was already going to be a sad story. This bifurcation of the line is a recipe for disaster.

But hey, at least Surface for Windows 8 Pro comes with a pen.

 

To quote a guy I once met, “If you see a stylus, they blew it.”

No Price, No Date, No Apps, No Problem. No Wait — Problem.

 

Personlig synes jeg det er hovesaklig relativt uinteressant babbel om helt andre ting enn selve enheten. Med unntak av at han ikke liker utseende. (og kanskje hans lett bisarre ønske om en helt ny måte å ta input på)

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Virkelig? Ett av de største kamelene er jo tilgejngelighet av software, som er helt sentralt innen content creation. Windows8 i fullversjon har jo ett totalt annet utvalg enn feks IOS.

Jepp, software er helt sentralt, noe som dog er enda mer sentralt er software tilpassa tabletformatet. Lightroom på 10"-touch-skjerm er for eksempel ikke noe jeg har noe interesse av å bruke. Photogene på iPad er derimot mer enn godt nok til å gjøre kjappe RAW-konverteringer i felt, legge til metadata, og laste opp til FTP/e-post/what ever. Det samme tipper jeg man kan si om mye vanlig desktopsoftware kontra tabletsoftware.

 

Det finnes allerede mye software som er tilpasset touchscreens, og det meste tyder på at mye vil tilpasses raskt etter at win8 dukker opp. IOS er en moden plattform, og det er ikke noen spesiell grunn til at ting vil endres mye på den fronten. I tillegg har den jo en stylus, noe som gjør muligheten til ordentlig arbeid bedre :)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En helt sinnsyk god nyhet. Spesielt win8-utgaven.

Blir meget imponert hvis de faktisk har klart å trykke en brukbar PC inni den fjøla uten at den lider av viftestøy eller varmeproblemer.

Endelig et nettbrett hvor man kan drive med programmering på (forhåpentligvis).

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...