Gå til innhold

[Løst] Skade på gulv etter levering av vaskemaskin. Trenger assistanse


Anbefalte innlegg

Om komfyren begynte å brenne pga teknisk feil installatørene hadde gjort hadde jeg selvsagt krevd en enorm erstatning da dette hadde satt meg og andre i livsfare

Du lever ikke i USA. Etter norsk rett er økonomisk tap et absolutt vilkår for erstatning. Du må vise til et faktisk tap, hvis ikke får du ingenting. At du kunne blitt skadd er fullstendig irrelevant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På expert hvor jeg har min jobb etter skolen monterer de ikke oppvaskmaskiner. Ellers det meste.

Det samme gjelder Siba, hvor jeg kjøpte min oppvaskmaskin.

De kan nok formidle kontakt med rørlegger for å få det gjort. Oppvaskmaskin skal monteres av fagfolk dersom du skal ha sjangs til å få noe til igjen på forsikringa om kjøkkenet skulle bli fuktskadd pga oppvaskmaskinen eller rørene rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt tips til deg må være som følger: ikke ta opp at du vil ha erstatning for skaden som kunne oppstått. Skaden oppsto aldri, ingenting å kreve erstatning for.

 

Det vil bare vanskeliggjøre situasjonen om du skulle ønske å kreve kompensasjon for skade på gulvet ifm. selve leveringen (for her vil nok varehussjefen kunne være tilbøyelig til å hjelpe deg).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om komfyren begynte å brenne pga teknisk feil installatørene hadde gjort hadde jeg selvsagt krevd en enorm erstatning da dette hadde satt meg og andre i livsfare

Du lever ikke i USA. Etter norsk rett er økonomisk tap et absolutt vilkår for erstatning. Du må vise til et faktisk tap, hvis ikke får du ingenting. At du kunne blitt skadd er fullstendig irrelevant.

 

Dessverre.. Jeg kan godt begynne å fakturere timer for merarbeidet dette har påført meg, men da mener selv jeg at dette er urimelig.

Viser også til: http://www.ba.no/nyheter/urix/article6112383.ece

 

Der begynner vi å snakke høyere kompensasjon en hva jeg krever.

 

På expert hvor jeg har min jobb etter skolen monterer de ikke oppvaskmaskiner. Ellers det meste.

Det samme gjelder Siba, hvor jeg kjøpte min oppvaskmaskin.

De kan nok formidle kontakt med rørlegger for å få det gjort. Oppvaskmaskin skal monteres av fagfolk dersom du skal ha sjangs til å få noe til igjen på forsikringa om kjøkkenet skulle bli fuktskadd pga oppvaskmaskinen eller rørene rundt.

 

Ikke oppvaskmaskin, men vaskemaskin. Vaskemaskin installeres ved å sette inn stikkontakten, koble på vannet og ta ut de helsikes transportpluggene. ;)

 

Synes det virker komisk når man skal gjøre seg så vrang og vanskelig for å få tynet mest mulig penger ut av forskjellige firmaer.

 

Det sier mer om personen enn firmaet etter min mening.

 

Mulig det, men det er vel enda mer irrelevant å komme med slike kommentarer som går helt i mot det jeg som trådstarter spurte om?

 

Synes det er vanskelig å vurdere denne saken utifra beskrivelsen som foreligger. Ett "merke" kan være så mangt. Videre må det tas med i betraktningen om klager har tatt noen forhåndsregler iom. at tungt hvitevare skulle flyttes i leil.

 

Det var også derfor jeg spurte om veiledning her. Dette er ikke en sak med noe fasitsvar, men en som må bedømmes med skjønn. Dette er et ord flere som jobber innenfor kundeservice ikke har i sitt vokabular, dessverre.

 

Min erfaring er at dem som skriker og hyler og lager helvette for en bedrift, er dem som KUN får AKKURAT hva dem har krav på, og ingenting ekstra.

 

Skriker og hyler ikke. Jeg er helt enig med deg, så jeg har unngått dette. Jeg forholder meg på et saklig nivå og prøver å ha en så normal dialog som mulig.

 

Mitt tips til deg må være som følger: ikke ta opp at du vil ha erstatning for skaden som kunne oppstått. Skaden oppsto aldri, ingenting å kreve erstatning for.

 

Det vil bare vanskeliggjøre situasjonen om du skulle ønske å kreve kompensasjon for skade på gulvet ifm. selve leveringen (for her vil nok varehussjefen kunne være tilbøyelig til å hjelpe deg).

 

Takk for et saklig og relevant tips. Dette er tiltatt og skal brukes

Lenke til kommentar

Stakkars butikk som får så vanskelige kunder :tease:

Når transportfirmaet har hjulpet mer enn man har krav på, og løfte en vaskemaskin på 60-100 kg opp alle etasjene, også blir de bare møtt med klaging og utakk, det syntes jeg lite om.

Kanskje på tide å sende en klage til produsent, slik at de ikke skal teste maskinene med vann mer?

 

Og hvor vanskelig er det for en enkeltperson pluss en venn til å få maskinen selv inn på badet?

 

Håper du glemmer å fjerne transportsikringene :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det beste for deg, hadde vært om du aldri flyttet på maskinen, slik at gulvet ble ødelagt. For da kunne du faktisk hatt en sak, som du så desperat ønsker deg.

 

Det du kan kreve nå, ettersom du er så "dum" at du avverget skaden, er kun for skaden som faktisk har skjedd (merket i gulvet) og muligens fakturere de for tiden du brukte på å selv flytte og koble til maskinen.

 

Aldri, og jeg gjentar ALDRI krev mer enn du har krav på. Da vil de rimelige kravene drukne i de urimelige, og du står igjen med absolutt ingenting i erstatning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvor vanskelig er det for en enkeltperson pluss en venn til å få maskinen selv inn på badet?

Fikk tilkjørt en vaskemaskin fra Elkjøp for noen år siden. De bar den opp tre etasjer og satt den fra seg utenfor badet fordi døråpningen var et par cm for smal så lenge badedøra var montert. Så det var greit for meg.

 

Løftet av badedøra, og fikk en kameraet til å hjelpe meg, og vi bar den 99 kilo tunge Miele-maskinen over dørstokken og inn på badet. Det er heller ingen sak å koble til vannet på vaskemaskin.

 

Derimot så virket det som trådstarter, som i tillegg har dårlig rygg, har flyttet hele vaskemaskinen alene. For å unngå flere skader på gulvet, så må han jo i tillegg ha bært maskinen... med dårlig rygg. Det høres noe tvilsomt ut.

Lenke til kommentar

Nå må dere slutte å være så slem med TS da ! Er det mulig. Har dere ikke noe hjelp og komme kan dere vel heller holde kjeft ?

 

Til TS: Har du tatt kontakt med en brukerklagemengd ? De vurderer saken og kommer de frem til at butikken/transportfirmaet har skylda lager de også et erstatnings-forslag. Slik var det ihvertfall når vi ble fakturert for urimelig gebyr for fasttelefonen.

Lenke til kommentar

Hva skal han med forbrukerrådet?

 

Han skulle jo ikke fått den bært helt opp til leiligheten engang.

Det transportfirmaet gjorde, er faktisk god service.

 

Jeg ønsker ikke å være stygg mot TS. Men i denne saken så er det TS som er urimelig og ikke butikk/transportfirma.

 

Hadde firmaet selv ødelagt gulvet, så ville saken vært en helt annen.

Lenke til kommentar

Snillekim: God service hjelper da f** ikke om du ødelegger ting i samme slengen? At de ikke "skulle bært den helt opp" er irrelevant all den tid det var det de gjorde. Da får de ta konsekvensene av det.

 

Og hva vet du om hva som er avtalt mellom butikken og trådstarter?

Hva hadde de ødelagt?

Jeg har ikke fått med meg at noen ting ble ødelagt da de leverte varen.

Det er normalt at en vaskemaskin inneholder vann, så det må man heller ta opp med produsent enn med firmaet. Jeg regner med at normalt så er det maks 3 etg de bærer tunge varer uten heis.

Og når TS ville ha maskinen inn til sin leilighet, så var de snille å hjalp ham med dette. Det var noe han selv ønsket. Det var ikke firmaet som krevde at maskinen skulle inn i leiligheten heller.

Hvem sitt ansvar er det å passe på produktet når det er levert hos eier?

 

Jeg vet ikke hva selger har lovet kunden, men jeg vet hva normal praksis er ihvertfall.

Men uansett så blir det for dumt å legge ansvaret på butikk/transportfirma når varen er levert i leilighet.

Dette blir vel ellers bare en forsikringssak, om skadene er såpass store.

Men når trådstarter og visste om vannet, så hadde han og et ansvar.

 

Når det gjelder fotavtrykket, så er det mulig at vekten(person+maskin) har vært årsaken. Men det vil uansett bare bli en påstand. Og et gulv skal tåle å bli brukt, og bør tåle at personer bærer på varer.

 

Jeg kunne selvsagt sagt at her at trådstarter gjort alt rett, og han har selvsagt krav på alt han ønsker.

Men jeg føler ikke at det ville hjulpet ham, så lenge det ikke er riktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...