Gå til innhold

Krever straffegebyr fra Internet Explorer 7-brukere


Anbefalte innlegg

Det er vel bedre at folk som ikke veit bedre har på auto update?

Jada, det kan skje at en update fucker til ting, men det kan rettes på og er nå bedre enn at hele maskin er en eller anna slags "fare".

 

Hvorfor skrur så mange av auto update?

Har sett at noe bedrifts utstyr som plottere kun funker med en gitt konfigurasjon, Microsoft elsker å ødelegge og klippe bort features siden de antar at "Dette bruker ingen lengere" mens i virkeligheten kan det være en grunnstein i ett program, og da vil dette slutte å virke.

For eksempel DRM som dongles som må brukes for enterprise programvare, oppdaterer du, så slutter denne å virke og programvaren slutter å virke.

Og i en bedrift hvor dette er viktig så er sirkuset da igang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel bedre at folk som ikke veit bedre har på auto update?Jada, det kan skje at en update fucker til ting, men det kan rettes på og er nå bedre enn at hele maskin er en eller anna slags "fare".Hvorfor skrur så mange av auto update?

 

Mange bedrifter benytter skreddersydd programvare som har et eller annet krav til miljø. Typisk da er at en eller annen gitt IE versjon er påkrevd for at de som leverer produktet kan hevde at de har gjennomført kontrakten. Dette fører da til at bedriftene ikke vil oppgradere fra denne IE versjonen fordi det vil føre til ytterligere kostnader ved videreutvikling.

 

Umulig å snakke for alle derimot, og det er sikkert massevis av mennesker som har skrudd av automatiske oppdateringer "fordi det er så irriterende".

Lenke til kommentar

Ja, men nå er vel dette med avslått auto update rettet mest mot private brukere og hvorfor de slår av ting som gjør livet enklere.

Og slik auto update er jo ikke irriterende syns jeg, alt som skjer er at den viser ett ikon ved siden av klokka, oi så irriterende, det ikonet popper jo ikke opp å skriker deg i ansiktet heller.

Jeg for min del har på auto nedlasting, men den legger ikke inn før jeg sier det, men jeg legger når det bare inn så klikker det så klikker det, shit happens.

 

Selv den MSE anti virusen skriker deg heller ikke i trynet og der kommer jo updates i windows updates, genialt sier nå bare jeg på personlig grunnlag.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lurt! Men viktig å informere kunden om hvordan han oppgraderer og at det er svært enkelt! :)

 

Hvis kunden ikke klarer oppgradere selv så burde vel kunden ta opp til vurdering om han i det hele tatt er kapabel til å bruke en PC ?

Vell, nå er det jo situasjonen faktisk slik at det er store deler av brukermassen som ikke vet hvordan man gjør det, og har ikke akkurat noe valg om de skal bruke pc eller ikke.

Dette inkluderer ikke meg..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...