Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dårlig hastighet hva er feil?


Anbefalte innlegg

Hei

har NGT 1160/1160 men leser max 986 på IT (og andre plasser) har forsøkt alt jeg kommer på , men ikkno bedrring. Har selvfølgelig "klaga" , men det påståes at jeg har 1160..... TCPOptimizer har optimalisert linja og DRTCP021 er forsøkt....

Kjører XP pro dell dem 8xx 2G P4 512ram

netopia og hub

 

Noen med løsning?

 

Roger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei igjen

 

Svar fra NGT at jo dette overhenget er normalt (1160 blir 986,,,)

Det var jo engang slik med Adsl også , men nå har denne diskusjonen stilnet bort.

Noen som har en ærfaring med SHdsl...og som får hva som loves...elller kanskje mer?

 

Roger

 

Vel, grunnen til at det stilnet var jo at man kompanserte for overheaden på linja slik at man fikk det som man ble "lovet".

Mulig at man på symertiske linjer antar at kundene er så proffe at de forholder seg til den normale måten og oppgi hastighet på, nemlig råhastigheten på linja.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bebreide Nextgentel for en liten ytelsetap, som regel så er faktisk hastigheten helt avhengig av linjekvaliteten. Det du burdet gjøre er jo selvfølgelig sjekke hvor langt unna sentralen du bor, eventuelt få noen til å sjekke kvaliteten på linja som er lagt opp i selve huset ditt.

 

Men å få sjekket linja koster penger og tid, vet ikke helt om jeg hadde brydd meg så forferdelig på et ytelsetap som det du har, men sjekk i alle fall hvor langt unna du bor sentralen. Mener det er en post til her på hw som tar opp akkurat hvor langt unna du kan bo og hvor stort tap du får.

Lenke til kommentar
NGT suuger, de f........ kjeltringene

 

Vær så snill. Hvis du ikke har noen begrunnelse er det liten vits å drite ut sånne setninger :grumpy:

 

Au, glemte at NGT var fredet. Dette forumet er jo fullt av 14'iser med, Stjelenor,Telehorene, svindeler og andre uttrykk som i seriøse forum hadde vært slettet. Ser du er fra Bergen, har du en annen agenda?

Lenke til kommentar
Hei

har NGT 1160/1160 men leser max 986 på IT (og andre plasser) har forsøkt alt jeg kommer på , men ikkno bedrring. Har selvfølgelig "klaga" , men det påståes at jeg har 1160..... TCPOptimizer har optimalisert linja og DRTCP021 er forsøkt....

Kjører XP pro dell dem 8xx 2G P4 512ram

netopia og hub

 

Noen med løsning?

 

Roger

 

Er vel neppe noe vits å fortelle deg dette da alt for mange har kommet med samme sak før, men kjører du kaaza eller andre fildelings programmer?

Jeg hadde bluecom og de var O K, men etter at jeg fikk NGT (4 Mbit) er alt MYE bedre.. logg in på router´n du fikk av NGT og sjekk status der.

hos meg står det 5,8 Mbit.

Lenke til kommentar

Hei alle

Her er det tydligvis en del feilinnformasjon ja. Fra NGT sier de at de IKKE kompenserer for overhead på SHdls. Greit nok!! Avstanden jeg har er innenfor akseptable meter for å få mye høyere hastighet så problemet er ikke der. Måling av "rådata" er også greit. Jeg ønsket bare ærfaringer fra noen som evnt hadde samme "problemet" .

NGT har gitt en bra forklaring når de sier at de ikke kompenserer på SHdls ... påkoblingen i router sier at den er 1160/1160 så det er riktig satt opp.

Jeg har tidligere vært hos Telenor og Bluecom og vet at de nå leverer bra hastigheter på Adls , men på SHdls er det nok samme problemstillinga. "proffe" som har SHdls..?? Jaja..... på min adresse var SHdls eneste mulighet derfor denne linjetypen.

 

Hilsen Roger

Lenke til kommentar

384/128 er typisk innstilt 460/128

704/128 er typisk innstilt 864/128

Upload er altså ikkje kompensert.

 

Eg meiner at det bør kome klart fram på tilboda frå internettleveranørar,

om hastigheita er det vi skal oppleve på datamaskina, eller om det er

den hastigheita som er gjennom telefonleidninga.

 

Sidan vi som regel leiger xDSL modem, så må ein vel rekne dette som

ein del av leverandøren sitt nett. Den hastigheita som vert oppgitt bør

då vere frå deira nett og til pc'en. Den største delen av "overhead"'en

opptrer inne i modemet.

 

For Telenor-kundar kan denne sida vere spesielt interessant:

 

http://www.mynetwatchman.com/kb/adsl/pppoemtu.htm

 

PPPoE delen utgjer ikkje så mykje, så det kan vere interessant for andre også.

 

Bent

Lenke til kommentar

Har samme shdsl hos NGT og aldri kommet meg over 1024kbit, ligger vel på circa 120kbps, Er heller skeptisk til den såkalte full duplexen, for hvis jeg ligger i f.eks 110kbps ned, så får jeg aldri mer enn 20kbps ut. Linja mi har også vært meget ustabil siden April, hatt 2 teknikere som ikke har funnet feilen, så nå har jo en "senior konsulent" tatt saken, ting tar VELDIG lang tid

Lenke til kommentar
NGT suuger, de f........ kjeltringene

 

Vær så snill. Hvis du ikke har noen begrunnelse er det liten vits å drite ut sånne setninger :grumpy:

 

Au, glemte at NGT var fredet. Dette forumet er jo fullt av 14'iser med, Telenor,Telehorene, svindeler og andre uttrykk som i seriøse forum hadde vært slettet. Ser du er fra Bergen, har du en annen agenda?

 

Dette hadde da null med saken å gjøre? Alt som ble påpekt er at du ikke begrunner påstanden din. På seriøse forumer, som du henviser til, så blir ikke slikt tolerert...

Lenke til kommentar

Hei igjen

gargiz- NGT forteller faktisk om at dette kan være tilfelle.. syntes vel likevel at din forskjell var noe stor.

tøs- dette er jo en kjent sak og alle sier jo at det er "opptil" lovt hastighet. Det ble mye skriving om dette i starten av Adsl da det ikke var tekst som sa opptil , men at hastigheten var xxx Jeg hadde en slik avtale og den ble byttet ut dengang.. så kom det kompensering for lavere enn hva det var sagt opptil.

 

Jeg har så langt ingen problemer med NGT sin support til dere som har komentarer til denne. Alt funker som forventet .. noe venting på linje ved hendvendelse , men ryddige svar når jeg hendvender meg via kontaktskjema eller mail.... selvfølgelig på en høflig og saklig måte.

 

Hilsen Roger

Lenke til kommentar

Har selv hatt ngt i 2 år, altid i det minste hatt den hastigheten jeg skal ha. nå har jeg den billigste men får 1600 på itavisen, og rundt 2-3000 på andre tester(de har glemt å fjerne det tilbudet på meg). Men også til vanlig bker jeg å ligge ca 50 over.

 

Når det gjelder support har jeg både dårlig og bra erfaring, i starten fikk jeg feil mail passord og greide å bruke 2 mnd på å sende RIKTIG, men etter dette har jeg hatt bra erfaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...