Gå til innhold

Dragon Age III i produksjon? (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Siden når er Norge et bra land å bo i for de som ikke er rike? Dvs vanlige folk?

 

Siden FN kåret oss til det mange år på rad.

 

 

Man klager over kvaliteten på Mass Effect 3? Kvalmende.

 

Helt uenig. Når man bruker penger på et underholdningsprodukt som man er misfornøyd med, så er det bare rett og rimelig at man kan si til utvikleren "dette produktet var jeg misfornøyd med, og hvis dere vil beholde meg som kunde bør dere vurdere å forbedre kvaliteten på deres neste produkt" - det er jo kritisk tenkning som driver disse bransjene fremover. Vel, alle bransjer, egentlig. Man skal selvsagt ikke ha en barnslig "dette spillet suger, livet mitt er ødelagt"-holdning til det hele, men når slutten i Mass Effect 3 var så dårlig som den var skjønner jeg at folk sier i fra. Selv om noen kanskje gikk for langt.

 

Spillet for øvrig var forresten kjempebra.

 

Ja, det må være greit å klage. Selvfølgelig! Men det er forskjell på klaging og sutring. Vil si de aller fleste som lar stemmen sin bli hørt i spillmediet sutrer mer enn de klager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror vi setter strek for samfunnsdebatten der, så får vi heller ta den i en annen tråd i et annet delforum.

 

 

Ja, det må være greit å klage. Selvfølgelig! Men det er forskjell på klaging og sutring. Vil si de aller fleste som lar stemmen sin bli hørt i spillmediet sutrer mer enn de klager.

 

Jeg tror dette er en generalisering som ikke stemmer; klart, det finnes mange som sutrer, men svært mange gamere er intelligente, reflekterte og fornuftige mennesker som liker å uttale seg når f. eks Bioware gikk fra å lage et av tiårets desidert beste rollespill til å lage et av tiårets mest middelmådige. Noen vil komme med knusende kritikk, noen vil være fortvilet over at en spillserie som de elsket tok den vendingen som det gjorde, og noen vil komme med krasse tilbakemeldinger. Men felles for de fleste er at de har en grunn til å si det de sier, og de backer det stort sett opp med relevante argumenter. En liten, høylytt gruppe vil alltid markere seg, men i min omgangskrets og på de stedene jeg henger på nettet pleier jeg stort sett å oppleve gamere som en besindig gruppe som har en viss peiling på det de driver med.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Bioware har sagt i et tidligere intervju at de har tatt imot kritikken som kom under Dragon Age 2. Jeg håper de går tilbake til Origins oppskriften.

Vel, alle utviklere og utgivere lover jo i hytt og pine, men hva som faktisk kommer ut er noe helt annet.

I tillegg så får alt en hyggelig PR-spinn på det. Å si at "vi hører på dere" når folk ønsker helt grunnleggende ting tyder det på at de i utgangspunktet ønsket å kutte enda fler snarveier og leter etter hvor lite de kan slippe unna med. I god student-ånd.

 

Å si at gamere er sytete og "entitled" er for dumt. Hva kan jeg gjøre om jeg ikke liker industrien sin utvikling i en retning? Jeg kan la være å kjøpe produktet, som mer eller mindre alle andre mennesker på jorden gjør. Eller jeg kan argumentere for mitt ståsted og hvorfor jeg ønsker en annen retning.

 

Det jeg misliker mest med industrien er at merke-navn står mye sterkere enn faktisk kvalitet. Se bare på Diablo 3 og SW:TOR. Suksessen til et spill [produkt] er basert på hvor mye det har solgt før spillet har kommet ut.

 

:D

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Tror vi setter strek for samfunnsdebatten der, så får vi heller ta den i en annen tråd i et annet delforum.

 

 

Ja, det må være greit å klage. Selvfølgelig! Men det er forskjell på klaging og sutring. Vil si de aller fleste som lar stemmen sin bli hørt i spillmediet sutrer mer enn de klager.

 

Jeg tror dette er en generalisering som ikke stemmer; klart, det finnes mange som sutrer, men svært mange gamere er intelligente, reflekterte og fornuftige mennesker som liker å uttale seg når f. eks Bioware gikk fra å lage et av tiårets desidert beste rollespill til å lage et av tiårets mest middelmådige. Noen vil komme med knusende kritikk, noen vil være fortvilet over at en spillserie som de elsket tok den vendingen som det gjorde, og noen vil komme med krasse tilbakemeldinger. Men felles for de fleste er at de har en grunn til å si det de sier, og de backer det stort sett opp med relevante argumenter. En liten, høylytt gruppe vil alltid markere seg, men i min omgangskrets og på de stedene jeg henger på nettet pleier jeg stort sett å oppleve gamere som en besindig gruppe som har en viss peiling på det de driver med.

 

Er kun ett eneste nettsted som jeg stadig besøker som virker å være et representativt utvalgt av den intellektuelle, engasjerte og fornuftige gameren, og det er Giant Bomb. Hvis man går på nettsteder som Gametrailers, Gamespot og IGN er det stort sett bare vrøl som blir sagt. Det samme gjelder mye godt Gamer etter at det gikk over til diskusjon.no og fikk en relativt mye større brukerbase.

 

Forøvrig er det et paradoks at noe kan være "mest middelmådig". Utover det er jeg bare fornøyd med at Bioware turte å gjøre noe nytt. Origins er et veldig godt spill, men hvorfor skal jeg spille det i stedet for Baldur's Gate 2? Dragon Age 2 gir meg hvertfall et insentiv til å spille, ettersom det ikke er mange urbane eventyr i spillformat. I mine øyne er kampmekanismene, ferdighetstreene, dialogmulighetene, historien og settingen i Dragon Age 2 langt bedre enn Origins. Kunne tenkt meg et noe større kart, og selvfølgelig mindre gjenbruk av miljøer.

Lenke til kommentar

 

Forøvrig er det et paradoks at noe kan være "mest middelmådig". Utover det er jeg bare fornøyd med at Bioware turte å gjøre noe nytt. Origins er et veldig godt spill, men hvorfor skal jeg spille det i stedet for Baldur's Gate 2? Dragon Age 2 gir meg hvertfall et insentiv til å spille, ettersom det ikke er mange urbane eventyr i spillformat. I mine øyne er kampmekanismene, ferdighetstreene, dialogmulighetene, historien og settingen i Dragon Age 2 langt bedre enn Origins. Kunne tenkt meg et noe større kart, og selvfølgelig mindre gjenbruk av miljøer.

Helt uenig med deg der.

Om noe så ble spillet nesten en blanding av Mass Effect , DA:O og Baldurs Gate : DA , kampmekanismene var langtifra nytt og var svært repeterende (det er dog ikke det eneste spillet som har det problemet) , ferdighetreene var milevis borte fra å gi meg en "aha" opplevelse når jeg spilte som feks en rogue og jeg satt igjen med følelsen av at det viktigste til slutt ble dps. Intelligente kombinasjoner av magi, våpen og strategi ble mer og mer fraværende i Bioware spillene og jeg må si at det er virkelig synd.

Historien og settingen i DA2 var definitivt middelmådig , grafikken uinspirert og gjenbrukt i det uendelige i mesteparten av dungeons etc , selvsagt mye så pent ut, men når man 75% av tiden egentlig befinner seg i det samme området hvor den eneste forskjellen kan være fiendenes plassering og utgang - inngang til nivået så hjelper det ikke at noen områder var svært pene å se på.

 

Jeg spiller som regel Bioware spillene på pc (bortsett fra BG: DA som jeg gikk gjennom på PS2) og utviklingen har dessverre tatt en kraftig tur mot det som bør kalles for middelmådige spill. Situasjonen har blitt såpass ille at flere av spillene til Bioware nå spiller kraftig på Sex og hormonelle tenåringer for å selge bra.

 

Det er kanskje ikke rart at jeg klager , spesielt når man har store forhåpninger at Bioware skal greie å lage et spill som imponerer på samme måte som Baldurs gate gjorde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er kun ett eneste nettsted som jeg stadig besøker som virker å være et representativt utvalgt av den intellektuelle, engasjerte og fornuftige gameren, og det er Giant Bomb. Hvis man går på nettsteder som Gametrailers, Gamespot og IGN er det stort sett bare vrøl som blir sagt. Det samme gjelder mye godt Gamer etter at det gikk over til diskusjon.no og fikk en relativt mye større brukerbase.

 

Men Gametrailers, Gamespot og IGN er de tre største spillmediene der ute - her henger folk jeg knapt vil kategorisere som gamere, nemlig folk som knapt spiller annet enn Call of Duty, Gears of War, God of War og lignende. Giantbomb er mer et sted for den ekte gameren, som har spill som sin store lidenskap. Det er denne gruppen mennesker jeg snakker om. Jeg har kanskje fire-fem venner (fra virkelighetens verden) som jeg vil kalle gamere, men jeg kjenner flere titalls personer som ikke liker mye annet enn CoD og FIFA. Den førstnevnte gruppen er de som har spilt f. eks Origins, mens sistnevnte gruppe knapt har hørt om det. Og uten at jeg har tatt en IQ-test på disse menneskene vil jeg lett kunne påstå at mine "hardcore" gamer-venner er langt mer intelligente og reflekterte enn de som er mer "casual".

 

Det er mulig mitt syn er farget av at jeg stort sett henger i mindre miljøer hvor det er færre folk, men jeg synes definitivt at det er for krasse anklager mot (hardcore?) gamerene som en sutrete gruppe.

 

Jeg vil anta at det er nytteløst å diskutere hvorvidt Origins eller DA2 er det beste spillet med deg, siden det i stor grad handler om smak. Men kort sagt er jeg i stor grad enig med Malvado.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

"Jeg tror de kommer til å levere noen ting som kommer til å overraske begge tilhengergruppene. De kommer til å levere en slags kombinasjon... det beste fra begge spillene. Vi gleder oss til å snakke mer om det i fremtiden."

 

Og der var forventningsnivået skrudd rimelig lavt. Helt personlig kommer jeg ikke på en endring fra Origins til DA2 som var til det bedre, men det er nå bare min mening.

 

Vel vel, planen er å ha absolutt null forventninger til DA3, så er det jo mulig å bli positivt overrasket...

Lenke til kommentar

Ble veldig positivt overrasket over DA Origins, og forhåndsbestilte derfor DA2. Det er vel nesten unødvendig å tilføye at spillet ikke akkurat nådde opp til forventingene. Jeg kommer selvfølgelig til å følge med på hva som skjer med DA3, men holder ikke akkurat pusten for å si det slik. Dessuten får vi vel spywaren Orign med på kjøpet, og med mindre DA3 blir Guds gave til spilleren, kommer det ikke på tale å installere det tullet. :no:

Lenke til kommentar

Folk er så negative og kritiske at man blir syk av det nærmest. Ja vi har lov til å si hva vi mener, men er det rart det er misnøye i verden når man ikke en gang kan glede seg over produkter lagd for vår underholdning :)

Laget for de som betaler ja. Og b etaler du penger for det så regner du med en viss kvalitet. Uansett kvalitet så betaler du nesten det samme for nye titler med spill uansett kvalitet på dem.

Siden når er Norge et bra land å bo i for de som ikke er rike? Dvs vanlige folk?

 

Siden FN kåret oss til det mange år på rad.

 

Si det til de eldre som fryser ihjel fordi de ikke har råd til strøm, eller til de som går år etter år til NAV for å få penger til mat. Eller til de som ligger i korridorene på sykehusene fordi det ikke er nok rom til dem, eller til lærerne som er overarbeidet fordi det er for få folk i jobbene. Eller hva med enslige mødre/fedre? Politikerne maser hele tiden om at vi må bruke kollektivtrafikken mer, men det gjelder tydeligvis bare i byene. I distriktene har vi knapt busser. Norge er et fint land å bo i, men kun om du bor i en storby og har masse penger. Men du tror vel at Norge ikke er korrupt også?

 

Lærerne overarbeidet? De har økt inntektene sine med 30% mer de siste ti årene, uten å jobbe en time ekstra. I tillegg har de alle fellesferiene, og mer fri enn alle andre yrker.

 

Når det gjelder sykehusene har Arbeiderpartiet bortimot doblet budsjettene til sykehusene, men effektiviteten blir ikke noe bedre. Da er det sykehusene man må klage på, ikke regjeringen.

 

Du sier gamle fryser i hjel hjemme. Jeg vet det har skjedd, og det er forferdelig. Men hvor ofte skjer dette? Og skjer det på grunn av at de ikke har råd til strøm, eller fordi de ikke tar seg råd til strøm? Sistnenvte tror jeg.

 

Når det gjelder kollektivtrafikken er det en lang vei å gå. Men spørsmålet er om tilbudet er dårlig fordi få bruker det, eller få bruker det fordi tilbudet er dårlig.

 

Hva med enslige mødre/fedre? Det er åpenbart en tung jobb, men Norge er det landet i verden der det legges mest og best til rette for aleneforeldre.

 

For å vite hvor godt vi har det er det viktig å vite noe om tingenes tilstand i andre land. Hvor i verden er det du vil flytte til der du vil få det bedre enn du har i Norge? Man må kontinuerlig se til utlandet for å måle velstanden i hjemlandet.

Økt lønning med 30% på 10 år er ikke noe helt fantastiskt egentlig dvs under 3 % hvert år...
Lenke til kommentar

Bare for å være annerledes: Jeg likte DA2 og at den fokuserte på en manns liv istedet for å skulle redde hele verden. Jeg syntes òg ME2 var bedre enn ME1. ME3 var fett, men ikke fullt så tilfredsstillende som ME2.

 

Og det er svært få som har noe å klage på i Norge i forhold til resten av verden.

Lenke til kommentar

Bare for å være annerledes: Jeg likte DA2 og at den fokuserte på en manns liv istedet for å skulle redde hele verden. Jeg syntes òg ME2 var bedre enn ME1. ME3 var fett, men ikke fullt så tilfredsstillende som ME2.

 

Og det er svært få som har noe å klage på i Norge i forhold til resten av verden.

 

Du får det sagt. Respekt mann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...