Gå til innhold

Dette lanserte Apple i kveld


Anbefalte innlegg

650m har 11% bedre ytelse enn 560m (kilde). 560m har ikke noen problemer med BF3, så vidt jeg vet. Det er SSD, 1600 MHz ram og en ganske god(?) ivy bridgebridge prosessor. Så jeg skjønner ikke hvorfor folk narr av ytelsen da den er mye kraftigere enn gjennomsnitt "PC-en".

Fail! kanskje bærbar (laptop) men ikke PC!

og du får bedre laptops til samme pris!

Så en laptop er ikke en PC? *Confused*

 

http://www.komplett....ku=745737#extra

 

Her er forøvrig en samsung variant, til samme pris, nesten. Får mbp med retina til 16100.

 

Dog mye tyngere, feitere, dårligere skjerm, dårligere trackpad/tastatur, ikke backlight, plastikk, ikke ssd, etc etc.

Syntes ikke prisen på mbp er så gærent. Selvfølgelig er skjermkortet mye bedre på samsungen, men ved et slikt skjermkort, betaler du mye.

 

Var sånn når mba kom i fjor, så kom ultrabooks til akkurat samme pris, noen også dyrere.

Bare vent når samsung, asus og co dilter etter senere i år/neste år. Du vil se at prisen vil være ganske lik

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

650m har 11% bedre ytelse enn 560m (kilde). 560m har ikke noen problemer med BF3, så vidt jeg vet. Det er SSD, 1600 MHz ram og en ganske god(?) ivy bridgebridge prosessor. Så jeg skjønner ikke hvorfor folk narr av ytelsen da den er mye kraftigere enn gjennomsnitt "PC-en".

Fail! kanskje bærbar (laptop) men ikke PC!

og du får bedre laptops til samme pris!

Så en laptop er ikke en PC? *Confused*

 

http://www.komplett....ku=745737#extra

 

Her er forøvrig en samsung variant, til samme pris, nesten. Får mbp med retina til 16100.

 

Dog mye tyngere, feitere, dårligere skjerm, dårligere trackpad/tastatur, ikke backlight, plastikk, ikke ssd, etc etc.

Syntes ikke prisen på mbp er så gærent. Selvfølgelig er skjermkortet mye bedre på samsungen, men ved et slikt skjermkort, betaler du mye.

 

Var sånn når mba kom i fjor, så kom ultrabooks til akkurat samme pris, noen også dyrere.

Bare vent når samsung, asus og co dilter etter senere i år/neste år. Du vil se at prisen vil være ganske lik

Laptop er PC, men han spesifiserte ikke... macbook er ikke i nærheten av standard pc her på forumet...

ta en titt på hjelp til kjøp og salg...

Lenke til kommentar

650m har 11% bedre ytelse enn 560m (kilde). 560m har ikke noen problemer med BF3, så vidt jeg vet. Det er SSD, 1600 MHz ram og en ganske god(?) ivy bridgebridge prosessor. Så jeg skjønner ikke hvorfor folk narr av ytelsen da den er mye kraftigere enn gjennomsnitt "PC-en".

Fail! kanskje bærbar (laptop) men ikke PC!

og du får bedre laptops til samme pris!

Så en laptop er ikke en PC? *Confused*

 

http://www.komplett....ku=745737#extra

 

Her er forøvrig en samsung variant, til samme pris, nesten. Får mbp med retina til 16100.

 

Dog mye tyngere, feitere, dårligere skjerm, dårligere trackpad/tastatur, ikke backlight, plastikk, ikke ssd, etc etc.

Syntes ikke prisen på mbp er så gærent. Selvfølgelig er skjermkortet mye bedre på samsungen, men ved et slikt skjermkort, betaler du mye.

 

Var sånn når mba kom i fjor, så kom ultrabooks til akkurat samme pris, noen også dyrere.

Bare vent når samsung, asus og co dilter etter senere i år/neste år. Du vil se at prisen vil være ganske lik

Laptop er PC, men han spesifiserte ikke... macbook er ikke i nærheten av standard pc her på forumet...

ta en titt på hjelp til kjøp og salg...

Har vi noen gang påstått noe annet?

 

Skjønner ikke helt.

Lenke til kommentar

Jammen klarte Apple å innføre "inflasjon" i "retina Display" konseptet sitt fort.Da de lanserte "Retina Display" navnet så dreide det seg om 329PPI. Nå er plutselig 220PPI nok til også å bli kalt "Retina Display".Men Apple "menigheten" kjøper vel det overprisete konseptet kritikkløst som med så mye annet fra Apple.

 

Vis meg en annen bærbar i hel-frest aluminium som har 2880 x 1800 oppløsning til en rimeligere penge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

300PPI er standarden for "Høyglanstrykk" fordi det er den laveste PPI du kan ha for at "Pixel Dots" ikke synes.

Derfor kan ikke PPI (dot par inch/ pixel par inch) under 300PPI regnes som "Retina Display".

Nå kaller Apple en 15.4" med 100PPI mindre enn en iPhone4 fremdeles "Retina Display".

Når du bruker PPI om papirtrykk, så tror jeg du må lese deg opp litt.

Endret av hardkjerne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
http://www.komplett....ku=745737#extra Her er forøvrig en samsung variant, til samme pris, nesten. Får mbp med retina til 16100. Dog mye tyngere, feitere, dårligere skjerm, dårligere trackpad/tastatur, ikke backlight, plastikk, ikke ssd, etc etc.

 

2 tommer større skjerm, større harddisk, mye bedre skjermkort. Backlight driter flesteparten i. Gjennom mine 18 år hvor jeg har eid laptop'er, har jeg bare en eneste gang havnet i en situasjon hvor det hadde vært greit med backlight på tastaturet. Og den gang løste jeg problemet med å tilte skjermen litt mot tastaturet slik at jeg fant den tasten jeg var på leting etter.

 

Og du sier man får MBP med retina for vel 16000 kroner. Ja, hvis man er student og finner stedene med maks rabatt. Hvor mange tror du dette vil gjelde av den totale kjøpergruppen?

 

Hadde retinaskjermen blitt introdusert på den ordinære Macbook Pro, og den samtidig hadde gått på slankekur, ville det vært et aktuelt kjøp. Men 18000 kroner for en 15" er for drøyt.

Lenke til kommentar

Vi trenger mer stuff om apple. tror ikke vi har fått høre nok

Det eneste man får nok av her på hardware.no er Apple-hatere. En tek-blekke skal altså fortie det når et av verdens største selskap har en stor produktlansering? Herregud for noen nekskaller. Stapp ironien opp et visst sted. Når dere ser Apple i overskriften, for guds skyld, IKKE KLIKK. det er mulig. så kan dere onanere over Linux, Android, whatever-nyheter av hjertens lyst.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det eneste man får nok av her på hardware.no er Apple-hatere. En tek-blekke skal altså fortie det når et av verdens største selskap har en stor produktlansering? Herregud for noen nekskaller. Stapp ironien opp et visst sted. Når dere ser Apple i overskriften, for guds skyld, IKKE KLIKK. det er mulig. så kan dere onanere over Linux, Android, whatever-nyheter av hjertens lyst.

 

Jajaja.

 

 

"Dette lanserte Apple mandag kveld. Nye bærbare, retina-skjerm, iOS, og mye mer"

 

"Apple lanserte ny MacBook Pro og iOS. Her får du den fulle oversikten over nyhetene"

 

"Video: Nye Macbook Pro i aksjon. Se alle forbedringene Apple har gjort på den nye toppmodellen"

 

"Helt ny Macbook Air slippes i dag. Lik på utsiden, men langt heftigere spesifikasjoner"

 

"Apple har lansert iOS 6. Får 3D-kart, smartere Siri og integrert Facebook"

 

 

Dette er i praksis èn nyhet, som tydeligvis har fortjent 5 artikler. Hadde vært like dumt om det var om linux eller android eller windows. Poenget er at det hadde ikke skjedd.

Endret av Beef Supreme
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det hadde vært linux, android eller windows hadde det neppe vært like interessant, nei. Helt riktig. :)

 

På mange måter er jo det litt synd, folk har en tendens til å overdrive endel hva Apple er først ute med osv. Litt flere nyheter fra andre hadde kanskje gjort folk litt mer opplyst i så måte?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

650m har 11% bedre ytelse enn 560m (kilde). 560m har ikke noen problemer med BF3, så vidt jeg vet. Det er SSD, 1600 MHz ram og en ganske god(?) ivy bridge prosessor. Så jeg skjønner ikke hvorfor folk narr av ytelsen da den er mye kraftigere enn gjennomsnitt "PC-en".

Ytelsen er sikkert veldig bra den, men skal du sammenligne en pc til samme pris vil jeg tippe pcen er bedre på ytelse.

 

Joda, gi oss en PC med ca 2880x1800 som oppløsning på skjermen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...