Gå til innhold

Apple har lansert iOS 6


Anbefalte innlegg

Gjør oppmerksom på at iPhone 3GS og iPhone 4 ikke vil støtte 3D-kart eller 'turn-by-turn' -navigasjon.

 

Det er også merkverdig at en fortsatt må inn i en applikasjon for å aktivere/deaktivere trådløs, blåtann, 3G, lysstyrke, etc.

 

iOS er svært pent, men savner fortsatt en del funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det skrives at "Apple har bygget en ny kartløsning helt fra grunnen av, og dermed har Google Maps fått fyken fra iOS.", betyr det at Apple fjerner Google Maps fra AppStore eller at Google Maps til nå har vært forhåndinstallert i iOS, men at det vil opphøre?

 

Google Maps har være default iOS, men forsvinner nå med iOS 6 og må eventuelt legges inn via AppStore.

Lenke til kommentar
Var dette alt av Apple???
Jupp dette vil 80% av ios brukerene ha tilgang til ca rundt oktober. Og det er mer enn google har levert. Er meget spent hvilke enorme endringer google kommer med på android.

 

Mine "applebekjente" var omtrent like blid som når Apple lanserte 4s hehe. Nei dette var tynt. Android kan kontre bra nå.

 

Men en ting.. Ser vi nå at utviklingen bremser litt opp?

Lenke til kommentar
Var dette alt av Apple???
Jupp dette vil 80% av ios brukerene ha tilgang til ca rundt oktober. Og det er mer enn google har levert. Er meget spent hvilke enorme endringer google kommer med på android.

 

Mine "applebekjente" var omtrent like blid som når Apple lanserte 4s hehe. Nei dette var tynt. Android kan kontre bra nå.

 

Men en ting.. Ser vi nå at utviklingen bremser litt opp?

 

Hva er det google skal kontre med? Enda en build som etter 1 år vil være på 5-10% av mobilene. Ser du ikke hvor meningsløse forbedrigene blir for utviklere og brukere? Apple leverer funksjoner som brukerene og utviklerene kan ta i bruk, mens google leverer funksjoner som utviklerene ikke tørr satse på og som bare de som bytter telefon 2 ganger i året får benyttet seg av. Ja, i tillegg til de på gutterommet som fyller dagen med custombuilds.

Er det noe rart at Vindicators spådom om at utviklere ville forlate ios for å konsentrere seg om den overlegne android plattformen faller helt i grus?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser bare at ios6 fremdeles er prikk likte som tilbake i 2007. Null mulighet for å sette opp startskjermene. Samme grå-blå design, som forøvrig ser litt tivoli ut(og det kan ikke gjøres noe med), Mine venner ønsket seg også bedre multitasking, med en forhåndsvisning. De likte forøvrig å endelig ha muligheten til å poste et bilde opp til facebook rett fra galleriet. Ingenting nytt innovativt, bare ørlite opphenting fra andre OS.

 

Så selv keynoten, og det var som om det hele handlet om OS X og Laptops. Må si at dette var tynt sett fra en iPhone-bruker. Ser på flere forum at jeg absolutt ikke er alene her.

 

forfor.jpg

Kan jo skrive 2013 på det ene bildet her? Null utvikling.

Endret av Open-Source
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser bare at ios6 fremdeles er prikk likte som tilbake i 2007. Null mulighet for å sette opp startskjermene. Samme grå-blå design, som forøvrig ser litt tivoli ut(og det kan ikke gjøres noe med), Mine venner ønsket seg også bedre multitasking, med en forhåndsvisning. De likte forøvrig å endelig ha muligheten til å poste et bilde opp til facebook rett fra galleriet. Ingenting nytt innovativt, bare ørlite opphenting fra andre OS.

 

Så selv keynoten, og det var som om det hele handlet om OS X og Laptops. Må si at dette var tynt sett fra en iPhone-bruker. Ser på flere forum at jeg absolutt ikke er alene her.

 

forfor.jpg

Kan jo skrive 2013 på det ene bildet her? Null utvikling.

 

Syntes mange av nyhetene virker interessante jeg, TomTom navigering rett i iOS er jo snasent. Hjemskjermen kunne vell strengt tatt ikke brydd meg mindre egentlig, men det er jo meg.

 

Herre Gud. MS har jo facebook tett intigrert i WP-OS'et allerede. Dette er jo herming, og apple må således saksøkes.

 

Hvis Microsoft har patent på måten Apple har integrert Facebook i iOS, så ja.

Noe jeg dog tviler sterkt på at de har og integreringene er jo noe annerledes utført også.

Lenke til kommentar

Hvis Microsoft har patent på måten Apple har integrert Facebook i iOS, så ja.

Noe jeg dog tviler sterkt på at de har og integreringene er jo noe annerledes utført også.

 

WP7 har den klart beste facebook integrasjonen av alle plattformer. Jeg som android-bruker er sjalu på den biten. Den integreringen som WP7 har er dyp, og da mener jeg dyp. Rett og slett i en særklasse. Android og iOS sin ligner ikke, derfor vil det bli rart om det skulle bli noe søksmål ja.

 

HTC Sense og gjør en bra jobb, men når ikke WP7 opp til anklene engang.

 

Det som nå kommer på iOS er svært likt som vi har sett tidligere, og ikke noe nytt. Gjort de samme stegene som Android så og si. Noe søksmål blir det ikke. Jeg er heller mer spent på om det blir søksmål på navnet "Maps" som Apple har navngitt sin kart-applikasjon.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Jeg ser bare at ios6 fremdeles er prikk likte som tilbake i 2007..

Hvorfor mener du at ios må utvikle seg til å bli mere likt android? Ios er jo større enn noensinne, utviklerene utvikler apps som aldri før, ios har den største kundetilfredsheten. Kunne selv tenkt mec widgets, men det hadde vel blitt slik det var når jeg hadde x10 og Desire, lite brukt. Det er rett å slett ikke en nødvendighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man sier lansert ser jeg mer på det som er produkt som er blitt lansert eller blir lansert i løpet av de nærmeste dagene.For meg er dette mer en annonsering av et fremtidig produkt

 

Enig. Ser dette ofte blir blandet på HW.no.

 

Offtentliggjøre et kommende produkt = Annonsering

Å gjøre produktet tilgjengelig = Lansering

 

A

Lenke til kommentar
Jeg ser bare at ios6 fremdeles er prikk likte som tilbake i 2007..
Hvorfor mener du at ios må utvikle seg til å bli mere likt android? Ios er jo større enn noensinne, utviklerene utvikler apps som aldri før, ios har den største kundetilfredsheten. Kunne selv tenkt mec widgets, men det hadde vel blitt slik det var når jeg hadde x10 og Desire, lite brukt. Det er rett å slett ikke en nødvendighet.

 

Jeg ser ikke helt hvor det står at Ios må utvikle seg til å bli mer likt som Android, men jeg ser det at det at Ios 6 er prikk lik som Ios var i 2007 noe som er overaskende siden det er lagd av Apple som jeg hadde forventet alltid skulle ha det som så best ut.

Lenke til kommentar
Jeg ser bare at ios6 fremdeles er prikk likte som tilbake i 2007..
Hvorfor mener du at ios må utvikle seg til å bli mere likt android? Ios er jo større enn noensinne, utviklerene utvikler apps som aldri før, ios har den største kundetilfredsheten. Kunne selv tenkt mec widgets, men det hadde vel blitt slik det var når jeg hadde x10 og Desire, lite brukt. Det er rett å slett ikke en nødvendighet.

 

Jeg ser ikke helt hvor det står at Ios må utvikle seg til å bli mer likt som Android, men jeg ser det at det at Ios 6 er prikk lik som Ios var i 2007 noe som er overaskende siden det er lagd av Apple som jeg hadde forventet alltid skulle ha det som så best ut.

Ja, det er nå tøv uansett. Joda homescreens er fylt av ikoner, og er nokså prikk lik ios 1. Men å kalle ios 6, eller 5 for den saks skyld, prikk lik er direkte løgn. Det har jo vært mange endringer opp gjennom versjonene. Noen godt synlige, notification center, lock screen etc. Grunnen til at ui'et ikke har endret seg veldig er fordi det fungerte godt fra dag 1. I motsetning til android, noen google selv har sagt, og det er ikke før android 4 at det begynner å bli bra. Men hva betyr det når google ikke makter å få dette ut til telefonene, joda skyld på produsentene, men det er google som har makten til å reparere dette. Joda, man kan roote og innstallere masse customroms, men det er for spesielt interesserte. Disse kan også jailbreake ios og få telefonen akkurat slik de ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...