Gå til innhold

Apple har lansert iOS 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det ikke vært iOS' filosofi at man skal ha få funksjoner i OS'et og heller bruke "apper" til utvidet funksjonalitet? Mener man i sin tid markedsførte iPhone med "There's an app for that"? Og nå driver de og integrerer all slags apper i OS'et. Tipper Jobs roterer i grava si nå stakkar...

Har du ett godt eksempel? Twitter? Appen er der, den må du ha, men os'et har funksjoner opp mot appen. Samme gjelder facebook. Maps har vært der fra dag 1, bare at de nå har laget sin egen, samt at man fritt kan laste ned google's maps.

Lenke til kommentar

Jeg ser bare at ios6 fremdeles er prikk likte som tilbake i 2007..

Hvorfor mener du at ios må utvikle seg til å bli mere likt android? Ios er jo større enn noensinne, utviklerene utvikler apps som aldri før, ios har den største kundetilfredsheten. Kunne selv tenkt mec widgets, men det hadde vel blitt slik det var når jeg hadde x10 og Desire, lite brukt. Det er rett å slett ikke en nødvendighet.

Bare fordi det ikke er nødvendighet for DEG, betyr ikke at det ikke er nødvendighet for andre. Dere apple brukere liker å prate så utrolig bastant, at det gjør meg kvalm. Widgets er smarte og funksjonelle løsninger som lar en å utføre oppgaver, med ET KLIKK. Eller gir deg oversikt overfor din mail, vær, osv i skjermen din, uten at en må åpne/trykke/starte en applikasjon. Bare fordi du ikke har klart å lære deg denne funksjonaliteten, betyr ikke at dette ikke er nyttig for andre.

Endret av MadRos
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg ser bare at ios6 fremdeles er prikk likte som tilbake i 2007..

Hvorfor mener du at ios må utvikle seg til å bli mere likt android? Ios er jo større enn noensinne, utviklerene utvikler apps som aldri før, ios har den største kundetilfredsheten. Kunne selv tenkt mec widgets, men det hadde vel blitt slik det var når jeg hadde x10 og Desire, lite brukt. Det er rett å slett ikke en nødvendighet.

Bare fordi det ikke er nødvendighet for DEG, betyr ikke at det ikke er nødvendighet for andre. Dere apple brukere liker å prate så utrolig bastant, at det gjør meg kvalm. Widgets er smarte og funksjonelle løsninger som lar en å utføre oppgaver, med ET KLIKK. Eller gir deg oversikt overfor din mail, vær, osv i skjermen din, uten at en må åpne/trykke/starte en applikasjon. Bare fordi du ikke har klart å lære deg denne funksjonaliteten, betyr ikke at dette ikke er nyttig for andre.

Hvem skal jeg snakke for om ikke meg selv? Har brukt android konstant i 6-7 måneder, og brukte widgets mye i starten. Men etter hvert var det appene jeg brukte. Som sagt skulle gjerne sett widgets på ios, men det er ikke viktig for meg. Og slik det ser ut, med ios populært som aldri før, så er ikke dette noen nødvendighet. Og sol jeg skrev til open-source, så er det jo litt godt at disse mobil os'ene er litt forskjellige. De kunne f.eks heller ha åpnet for 3.party widgets i nedtrekksmenyen.

Lenke til kommentar

Bare fordi det ikke er nødvendighet for DEG, betyr ikke at det ikke er nødvendighet for andre. Dere apple brukere liker å prate så utrolig bastant, at det gjør meg kvalm. Widgets er smarte og funksjonelle løsninger som lar en å utføre oppgaver, med ET KLIKK. Eller gir deg oversikt overfor din mail, vær, osv i skjermen din, uten at en må åpne/trykke/starte en applikasjon. Bare fordi du ikke har klart å lære deg denne funksjonaliteten, betyr ikke at dette ikke er nyttig for andre.

 

Bare fordi det er nødvendighet for DEG, betyr ikke at det er nødvendighet for andre. Resten av innlegget ditt kan også omformuleres på samme måte. Hva er vanskelig med å forstå at ikke alle ikke har behov for widgets eller uendelige muligheter til å endre på utseendet? Hadde jeg hatt disse behovene hadde jeg kjøpt en telefon med Android.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så, med andre ord, ios ikke er lansert for brukere enda?

Nei, som sagt utallige ganger her så ser iOS 6 lansert i beta for utvilkere, slik at de skal få testet ut nye API'er, og oppdatert sine apps til å støtte ny funksjonalitet.

iOS 6 lanseres for sluttbrukere senere i sommer/høst, og ut fra tidligere erfaringer så blir det i august/september en gang.

Lenke til kommentar

Dere apple brukere liker å prate så utrolig bastant, at det gjør meg kvalm.

 

Apple-brukere ? Det er fanatikere til begge/alle operativsystem men android-fanatikere er 10 ganger værre enn apple-fanatikere. Bare se på Vindicator, blind for andre sin mening som handler negativt om Android. Android-fanatikere gjør de fleste kvalm, ikke apple.

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det vil alltid være folk som mener at vi ikke trenger ditt og datt. Men mulighet for å konfigurere startskjermene er ihvertfall det klart største ønsket til mine bekjente som har iPhone.

 

- Oversikt (med godt oppsett)

- Produktivitet (fjerne mellomoppgavene)

- Personlig-gjøre sine produkter etter eget behov og ønske.

- Forbedre brukeropplevelsen

- Mer Intuitivt

 

Så for meg er det ikke rart at folk klager på at iOS nærmest ikke har utviklet seg noen ting mtp. på startskjermer (det første vi ser når vi unlocker lockscreenen!). Forskjellene blir enorme når vi går over på tablets. I stedenfor å gå inn i 10 ulike applikasjoner, så har du et informasjonsbilde på kun 2 startskjermer. Det er oversikt det.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

UrgeLoL. Tror du iOS hadde blitt dårligere, eller solgt mindre om brukere hadde fått muligheten til å konfigurere litt på sin egen startskjerm? Skulle svaret vært annet enn nei, så kan du gjerne utdype. Ta gjerne utgangspunkt i de 5 punktene over.

 

Når det gjelder populariteten, så har Apple laget eg godt produkt som "er for alle". En på 10år eller ei dame på 70år kan lære seg å bruke enn iPhone. Ja lettere enn med en Android telefon. Det er en telefon som alle ser om å om igjen.

 

Har også skrevet en artikkel om hypen til iPhone, som forøvrig har fått tommel opp fra 2stk. med doktorgrad i markedsføring, og markedsføringsledelse.

 

Ergrer jeg meg over at Apple er så populære? Nei selv om det kan virke sånn, så er ikke det tilfelle. Jeg ergrer meg over det skeive konkurransebilde, som er den råde tråden gjennom artikkelen.

 

Edit:

iOS trenger ikke å bli mer likt Android, men i den siste tiden har iOS faktisk blitt mer likt Android. Bare se tilbake på alle de tingene som Apple har inkludert i ettertid. Jeg mener uansett at widgets-baserte løsninger vil være det beste på startskjermen. Alle må jo være enige at det er bedre enn å bare ha mulighet til å flytte rundt på applikasjoner?

Endret av Open-Source
  • Liker 2
Lenke til kommentar

UrgeLoL. Tror du iOS hadde blitt dårligere, eller solgt mindre om brukere hadde fått muligheten til å konfigurere litt på sin egen startskjerm? Skulle svaret vært annet enn nei, så kan du gjerne utdype. Ta gjerne utgangspunkt i de 5 punktene over.Når det gjelder populariteten, så har Apple laget eg godt produkt som "er for alle". En på 10år eller ei dame på 70år kan lære seg å bruke enn iPhone. Ja lettere enn med en Android telefon. Det er en telefon som alle ser om å om igjen.Har også skrevet en artikkel om hypen til iPhone, som forøvrig har fått tommel opp fra 2stk. med doktorgrad i markedsføring, og markedsføringsledelse.Ergrer jeg meg over at Apple er så populære? Nei selv om det kan virke sånn, så er ikke det tilfelle. Jeg ergrer meg over det skeive konkurransebilde, som er den råde tråden gjennom artikkelen.Edit:iOS trenger ikke å bli mer likt Android, men i den siste tiden har iOS faktisk blitt mer likt Android. Bare se tilbake på alle de tingene som Apple har inkludert i ettertid. Jeg mener uansett at widgets-baserte løsninger vil være det beste på startskjermen. Alle må jo være enige at det er bedre enn å bare ha mulighet til å flytte rundt på applikasjoner?

 

Jeg tror Apple gjør om hele UI-et før de inkluderer slike widgets.

 

Personlig er jeg uansett ganske skuffa med det som kom i går. Kommer til å savne street view. Flyover er ingen erstatning for det, selv om det også er en kul løsning.

 

Street view har vært veldig kjekt når jeg må dra til plasser jeg aldri har vært før, slik at jeg kan orientere meg enklere.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Personlig er jeg uansett ganske skuffa med det som kom i går. Kommer til å savne street view. Flyover er ingen erstatning for det, selv om det også er en kul løsning.

 

Street view har vært veldig kjekt når jeg må dra til plasser jeg aldri har vært før, slik at jeg kan orientere meg enklere.

Selv om Google Maps kommer til å forsvinne ut som standard kortløsning i iOS så kommer Google Maps som applikasjonen til å være i AppStore...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...