Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 900


Anbefalte innlegg

 

 

Hvis du virkelig vil kan jeg ramse opp over 100 punkter som viser hvor ubrukelig WP er, vil du det?

Tja, om du har god tid og kjeder deg så gjerne for meg. Du er jo allerede svært aktiv i tråden så kjør i vei.

 

Siden jeg bruker WP hver dag så finner jeg sikkert endel punker i lista di som jeg er enig i, men for meg gjør den akkurat det en smarttelefon skal gjøre. Hverdagen blir enklere og de tingene jeg trenger telefonen til funker. Hver gang

 

Jeg er forøvrig enig i at den nye Nokian ikke fortjener noen sekser. :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er forøvrig enig i at den nye Nokian ikke fortjener noen sekser. :nei:

Jeg mener at når noe får terningkast 6, skal det være perfekt eller nesten perfekt.

Det som jeg anser som et problem med bla.a. amobil, er at man gir terningkast 6 innenfor visse grupperinger.

 

Det er derfor mye enklere for Apple og Nokia å få terningkast 6.

 

Men android har utallige produsenter og da må plutselig det være en teknisk overlegenhet eller en ekstremt lav pris/god deal. F.eks. ser man at nye Sony telefonene får veldig dårlig karakter av Amobil, men de er i praksis bedre enn denne nye nokiaen som får terningkast 6.

 

Det er jo greit at HTC One X og S3 får terningkast 6 (da spesielt S3, som har en del innovasjoner).

Jeg hadde skjønt en terningkast 5 for den nye sonyen, men denne nokiaen burde fått en 3-4 et sted.

 

Dette sier jeg ikke pga jeg hater nokia eller noe. Jeg har eid mange nokiaer før i tiden, men denne nokiaen er ikke noen slags innovasjon. Den er ikke best på noe, med mindre du begrenser utvalget til andre nokiatelefoner. Fremdeles er den ingen innovasjon, sett prisen i betraktning.

 

Nokiaen bør testes som en smartmobil, mot android og ios-enheter. Folk går ikke ut for å kjøpe en nokia eller en htc eller en sony..(jaok, noen gjør det). Majoriteten går ut for å kjøpe seg en smartmobil! Unntaket er oss nerder som henger på nettet og leserpå spesifikasjoner. De andre i gaten leser tester og kjøper deretter. Om man da gir et feilaktig bilde av et produkt, ved å gi det terningkast 6, blir det å føre forbrukere bak lyset.

 

Nokia 900 har et gammelt design fra Nokia N9,oppløsningen er lav, skjermen er oversaturert, ingen masselagringsmodus, ingen minneplass, ikke noe supert kamera. Den er også singlecore.

 

Greit nok at det er microsoft som har laget begrensningene, som de har med et OS som ikke klarer multitasking. Men det drar ned produktet! Telefonen er ikke bedre enn sitt os og når os-et begrenser maskinvaren, vil produktet aldri fortjene terningkast 6.

Endret av Olavxxx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tja, om du har god tid og kjeder deg så gjerne for meg. Du er jo allerede svært aktiv i tråden så kjør i vei.
Her er det, 121 egentlig

 

Regner med du har en WP7.5 telefon og har sjekket at disse punktene er korrekt, før du sprer rundt usannheter.

Denne listen er FUDD.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo en kjent sak att WP har en haug begrensninger så det overrasker ikke meg iallfall...

Det er jo en grunn til att Lumia serien fremstår som tilbakestående mht teknologi, det er nettopp OSèt som er skyld i det...

 

Nokia har jo i alle år vært kjent for å levere toppmodeller som har omtrent "alt" av teknologi og muligheter, nå etter att WP kom inn kjenner man jo nesten ikke Nokia mobilene igjen desverre...

 

For all del; Lumia ser fin ut og alt det der, men det er ikke nok for meg iallfall!

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Microsoft er minst like ille som Apple når det kommer til begrensninger. Håper for all del at WP flopper, da er det i tillegg svært gode nyheter at Android er i vekst, og iOS på vei ned. Selskaper som Apple og MS burde verden vært foruten.

 

Skjønner ikke hvor hjernevasket man må være for å kjøpe en MS/Apple telefon.

 

Jeg vil gjerne høre en uttalelse fra forfatter angående karakteren denne telefonen fikk. Blir interessant å se hva Amobil har å si om favoriseringen sin.

Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Fint at telefonen fikk bra score, for jeg får snart min i posten :p

 

Jeg har nå brukt WP7 i 1.5 år, og jeg må innrømme at jeg er ved å bli en fanboy. WP har fremdeles noen begrensinger på maskinvare. CPU trekkes ofte fram, men jeg her til gode å oppleve problemer der. Da synes jeg heller oppløsningen kunne vært høyere.

 

Men til tross for dette er OS'et i seg selv så bra at det overgår "svakhetene" på hw siden. Noen vil kanskje si det bare er firkanter, men faktum er at dette OS'et er så utrolig mer effektivt i bruk. Så og si alt jeg gjør gjøres raskere på en WP.

 

Desuten fikses uansett disse "problemene" med WP8, så jeg gleder meg til den også kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har sikkert rett i at mye av et som står i lista er korrekt. Men for meg er det ikke av praktisk betydning.

Og har forsåvidt ikke noe med denne testen å gjøre.

Det jeg savner i disse testene er at alle telefoner testes etter forehåndsbestemte kriterier. Et konsist system som sier hva en telefon er god for. Hvilke egenskaper den har osv. osv.

Det blir for dumt at alle nye produkter på markedet får en sekser hver gang de testes.

 

Jeg får også håpe at MS tar til vettet og lar de telefonene som er på markedet idag få bli med på overgangen til Apollo. Det er vel det eneste punktet på lista di sgiga som plager meg

Lenke til kommentar

Fagboys/fanboys/LOOOOL - Personlig hopper jeg rett over kommentarer som innleder med bruk av disse uttrykkene da de forteller noe om forfatteren bak.

 

Lumia 900 er konge. Bruker Exchange, Lync, navigasjon (gratis og med nedlastbare kart!) hver dag i min jobb som salgskonsulent. Aldri tregt, aldri stopp, aldri force close eller annet tull.

Endret av RMNZR
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tja, om du har god tid og kjeder deg så gjerne for meg. Du er jo allerede svært aktiv i tråden så kjør i vei.
Her er det, 121 egentlig
Regner med du har en WP7.5 telefon og har sjekket at disse punktene er korrekt, før du sprer rundt usannheter. Denne listen er FUDD.....
Det heter FUD. Har Lumia 800. Denne listen er nok desverre sannheten.

Da bør du lese listen en gang til, for den er full av feil.

 

Lenke til kommentar
Enig LOOOOOL 710 har samme hardware. Billigere skjerm osv, men den koster må kun 1700 kr. 800 får du for ca 3000 nå. Ellers så skal jeg ikke kommentere dette mer. Bortsett fra at 900 er en katasyrofe for Nokia i USA. Solgte litt de første dagene, men så var det stopp.

 

 

Beklager men dette er rett og slett løgn, Lumia 900 har vert en enorm suksess i USA, ikke bare har den ligget stabilt i toppen av salgslistene, men de har måttet utsette lanseringen andre steder for å kunne dekke etterspørselen i statene.

 

Den ligger forøvrig på toppen hos Amazon i dag, forran f.eks. Galaxy S3:

 

http://www.amazon.com/Best-Sellers-Cell-Phones-Accessories-AT/zgbs/wireless/2422313011

 

En annen ting å tenke på for de som klager på pris er foresten det at man på Android betaler for hardware som OS'et ikke klarer å bruke.

 

http://www.tomshardware.com/news/Intel-Medfield-Single-Core-Dual-core-Android,15964.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har allerede svart en annen om akkurat det samme. Amazon gir bort 900 i USA, og selv da selger den knapt - totalt sett. Amazon selger toppen 1% eller noe av alle mobilene i USA, men de har 100% av Lumia 900 salget fordi de gir dem bort. Å bruke dette som statistisk grunnlag for å si at Lumia 900 er en suksess i USA er helt på jordet. Det er kun en lek med tall.

 

Har du noen linker på disse påstandene dine? Eneste som står i den artikkelen du har linket til er at det har vert oppstyr rundt lanseringen av Lumia 900 i statene, og du virker å se helt bort fra at Lumia i resten av verden måtte utsettes pga at de ikke kunne holde tritt med etterspørselen i USA.

 

Amazon selger andre telefoner også, men det er WP som topper salgslista. Så nei det er ikke lek med tall, det er avlesning av ai liste over hvilken telefon Amazon selger mest av på den største operatøren i USA.

 

Who cares? Android er for mobiler det samme som Windows var/er for PC'er. Det er masse å klage på, men når alt kommer til alt så finnes intet bedre alternativ totalt sett, selv om på enkelte begrensede områder så kan andre OS være bedre. Hovedårsaken er at Android og Windows klarer å tilfredsstille alle behov for 95% av befolkningen.

 

Selv er jeg ingen Android eller Windows fan, men er pragmatisk nok til å være ærlig å si at ICS er et forbaska godt OS og Windows 7 funker utrulig bra. Til daglig bruker jeg en Nokia N9, og har vansker med å se at den i dag kan erstattes med noe annet enn en Android, evt en 808, men det blir en stund til. Min Lumia 800 skal jeg ha ivertfall til jeg ser om den kan oppdateres til WP8 eller ikke. Eller jeg bare kjøper meg en Android tablet og en Asha 311 når den kommer. Får se hva som skjer, vi har jo Tizen like rundt hjørnet også.

 

WP7 er smooth og fint, men til daglig er det helt ubrukelig. Det er som å løpe med skolissene knyttet sammen.

 

Jo det finnes ett bedre alternativ for folk flest, som jeg har fortalt seg før så er det aller meste av de tingene på den lista du kopierer inn over alt fullstendig uvesentlig for folk flest. De ønsker en telefon som er enkel å bruke, og faktisk fungerer stabilt.

 

Du påstår at WP er ubrukelig til daglig, hvorfor har WP da så gode brukererfaringer at de dukker opp som svar på hvilken telefon som er den beste når man spør både Iphone (før de måtte sensurere resultatene) og S3?

 

Tror du virkelig at folk flest bryr seg om Flash, Bluetooth overføring, Silverlight og 99% av tingene på den lista di?

Lenke til kommentar

Kva er usb masselagringsmodus?

 

USB on-the-go.

Noe som burde vært en selvfølge på mange mobiler etter min mening, iallfall toppmodeller :)

 

Det var kanskje det før, men hvorfor har du egentlig behov for dette i dag? Personlig mener jeg at det er langt bedre å bruke en cloud-løsning for data. Både Google, Apple og Microsoft har innsett at dette er den beste løsningen, og jobber knallhardt for å levere ett godd cloud-produkt.

Lenke til kommentar

Kva er usb masselagringsmodus?

 

USB on-the-go.

Noe som burde vært en selvfølge på mange mobiler etter min mening, iallfall toppmodeller :)

 

Det var kanskje det før, men hvorfor har du egentlig behov for dette i dag? Personlig mener jeg at det er langt bedre å bruke en cloud-løsning for data. Både Google, Apple og Microsoft har innsett at dette er den beste løsningen, og jobber knallhardt for å levere ett godd cloud-produkt.

 

Ja jeg syns iallfall det.

Cloud løsning er mest egnet for små filer. Store videofiler på eks. 300MB blir tregt å håndere over cload.

USB pinne fungerer strålende :)

Lenke til kommentar

Til alle dere som lurer på hvorfor denne får terningskast 6!

Tekniniske spesifikasjoner er ikke alt, du kjenner med en gang du tar opp denne telefonen at her (endelig noen som gjør det) har de brukt litt penger på kvalitetsbygging. Da tenker jeg på hvordan telefonen er å holde i før du i det hele tatt skrur på telefonen.

Når du først skrur på telefonen så kjenner du en vibrasjon som riktig i forhold til telefonen. Jeg har hatt både Samsung, HTC og Iphone fra før av. Samsung tror jeg lager telefonen fra det billigste dritten som er å få tak i og ja de kopierer alt fra Iphone. HTC lager grei kvalitet men jeg takler rett og slett ikke at vibrasjonen er for hard blant annet og telefonen starter på nytt hele tiden. IPhone kunne jeg hatt igjen hvis ikke den hadde vært laget av glass.

Har nå hatt 2 WP7.5 mobiler og må si at jeg er storfornøyd med min Lumia 900. Byggekvaliteten er den beste på markedet og WP fungerer utmerket:)

Den andre WP telefonen var en Samsung Omnia W og sel om spec er likt på den og Lumia så er det veldig stor forskjell på mobilene i daglig bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...