Gå til innhold

Hvordan mate hareunge?


Anbefalte innlegg

Hei!!! Kom akkurat hjem nå og det første som møter meg er søstra mi med en liten hareunge i hånden. Mamma og søstra mi hadde tatt dem med og lagt den i en eske på badet og gjort det fint. I begynnelsen hadde den vist vært veldig redd, men nå har den begynt og gå litt rundt. Vi har marsvin i huset også så vi lot et av marsvina komme bort til hareungen. Hareungen spisset ører og så med en gang mer komfortabel ut og med en gang. Det eneste problemet nå er at vi ikke aner hvordan vi skal mate den. Hvordan mater man en harunge som leter etter pupp så fort den kommer i nærheten av et marsvin????? Hjelp så fort du kan :D <3

post-270152-0-35974400-1339349094_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hvorfor tok de den? uansett nå som dere har den håper jeg dere klarer å ta vare på den.

 

uansett, du kan jo prøve å ha melk på et fat, og om den ikke drikker den kan du prøve å ta en dråpe på fingeren så den kan slikke. du kan også prøve med sprøyte uten spiss.

 

jeg vet ikke hvor lenge de skal ha melk. om den er klar for annen mat kan du prøve å mose grønnsaker til den.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva dere skal gjøre med tanke på foring, men som andre sier kontakt dyrlege.

Det jeg tenkte mest på er at hareungen ikke bør slippes sammen med marsvinene. Svært mange kaniner og harer er bærere av en bakterie som ikke er skadelige for dem selv, men som hos marsvin kan bli til en livstruende lungesykdom. Så for sikkerhets skyld bør den holdes unna marsvinene.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Litt dumt å ta den, selv om det kanskje så ut som den lå der alene er det ikke utenkelig at mora var like i nærheten og hadde stukket av da den hørte folk komme.

Sliter dere med å lese??? Jeg skrev nesten øverst at vi HAR IKKE TATT DEN, men vi har katter og katter er ute og jakter. Det her noe med instinktene og gjøre. Og de jakter på småe ting som mus, hareunger og tok faktisk en råtte en gang. Det som skjedde var at den ene katta vår tok med seg harungen inn uten vår hjelp skjønner du XD XD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...