Gå til innhold

Husk å registrere din nye Windows 7-maskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg var interessert i å bytte over til windows 8 hadde dette kanskje vært noe.

Dessverre foretrekker jeg å kjøre programmer i vinduer i windows, og ikke fullskjerms-apps

• Liker 8
Skrevet

SIer meg enig med de to over meg, men jeg vil da visselig anbefale folk å alikevel gjøre det. Å spare penger om det noen gang skulle bli aktuelt er jo aldeles ikke å forakte.

Skrevet

Det er "ingen" som trenger ultimate versionen, det er bare super data nerder med servere hjemme og bedrifter. Kjøp heller Home edition OEM og du sparer masse penger(bortimot halv pris)

Gjest Slettet-CLIWLovz
Skrevet

Betyr dette da at hvis man kjøper windows 7 Ultimate i dag, på en selvbygd pc. Vil jeg da få muligheten til å oppgradere?

Skrevet

Seriøst 2000 kr for windows 7 og sikkert win 8, da bytter jeg heller til linux når win 7 blir utdatert.

Jepp, for vi kjøper jo retail-utgaven alle mann.

Windows 7 Home Premium (fra komplett.no) + oppgradering til Windows 8 Pro = 1014 kroner.

Men for all del, hvis Linux gjør det du trenger, så er jo det helt topp...

Skrevet (endret)

Betyr dette da at hvis man kjøper windows 7 Ultimate i dag, på en selvbygd pc. Vil jeg da få muligheten til å oppgradere?

Nei.

"Tilbudet er gyldig for kunder (f.eks. private brukere, studenter og entusiaster) som kjøper en kvalifisert PC. En kvalifisert PC er en ny PC som er kjøpt i tilbudsperioden og har en gyldig OEM-ekthetsgaranti og produktnøkkel for en av følgende forhåndsinstallerte versjoner av Windows 7:

Windows 7 Home Basic

Windows 7 Home Premium

Windows 7 Professional eller

Windows 7 Ultimate"

Sjekk ut det som er oppgitt som kilde for artikkelen.

edit: Hele dette upgrade-programmet er laget for å forhindre at folk stopper å kjøpe PC'er og heller venter til de kan få dem med Win8 ferdig installert.

Endret av nebrewfoz
Skrevet

Interessant problemstilling. Skal man bevise ved kvittering eller noe annet at maskinen er kjøpt etter 1. juni, eller er det tilstrekkelig at den medfølgende windows-lisensen er aktivert etter denne datoen?

Skrevet

Hyggelig å se at de fleste forumbrukere velger bort Windows 8, det tenker i hvertfall jeg å gjøre. OSet minner meg mer om betjening av en telefon enn en PC, så denne versjonen er den første jeg velger å stå over med glede. Den virker faktisk så utenfor alt jeg forbinder med Windows slik vi er vant til at jeg ikke en gang har lyst til å teste det ut.Det rare er at Microsoft påstår at de regner med å forhåndsselge flere lisenser av Win8 enn de gjorde med forgjengeren, noe jeg har vondt for å tro kan stemme.

Skrevet

"Du kan spare mye penger ved å oppgradere til Windows 8."

Det er vel heller sånn at du kan spare penger ved oppgraderingen til Windows 8. Du bruker penger ved å oppgradere.

Gjest Slettet-qfohT7
Skrevet (endret)

Ja får det går jo ikke an å skifte bort metro grensesnittet til "classic view" :roll: veldig god research folkens

Endret av Slettet-qfohT7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...